arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۲۰۵۲
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۷ - ۲۹ آبان ۱۳۹۷

خبرنگار منع شده CNN با حکم قاضی دوباره به کاخ سفید بازگشت

کاخ سفید مجوز روز دوشنبه ورود جیم آکوستا، خبرنگار شبکه سی ان ان را به او بازگرداند. این خبرنگار پیشتر به دلیل تنش لفظی با دونالد ترامپ از فعالیت خبری در کاخ سفید منع شده بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

کاخ سفید مجوز روز دوشنبه ورود جیم آکوستا، خبرنگار شبکه سی ان ان را به او بازگرداند. این خبرنگار پیشتر به دلیل تنش لفظی با دونالد ترامپ از فعالیت خبری در کاخ سفید منع شده بود.

به گزارش انتخاب به نقل از یورونیوز، پس از ماجرای اخراج جیم آکوستا از کاخ سفید که با شکایت شبکه سی ان ان به دستگاه قضایی آمریکا و حکم قاضی برای بازگشت وی به حوزه فعالیت خبری اش همراه بود مسئولان کاخ سفید روز دوشنبه ضمن اعلام تبعیت از تصمیم دادگاه و تایید بازگرداندن مجوز کاری این خبرنگار تاکید کردند دستورالعمل جدیدی را برای کنفرانس های خبری در نظر گرفته اند که به زودی در اختیار خبرنگاران قرار خواهد گرفت.

سارا هاکبی سندرز، سخنگوی کاخ سفید در این خصوص یادآور شد: «جیم آکوستا و شبکه سی ان ان در جریان بازگرداندن مجوز ورود به کاخ سفید قرار گرفته اند. از سوی دیگر به اکوستا یادآور شده ایم که مقررات جدیدی برای کنفرانس های خبری وضع شده که باید آنها را مطالعه کند.»

به گفته سخنگوی کاخ سفید، خبرنگاران بر اساس دستورالعمل جدید تنها اجازه طرح یک سوال را دارند و باید پس از مطرح کردن سوال خود میکروفن را پس بدهند، مگر آنکه رئیس جمهوری یا اعضای تیم وی اجازه ادامه صحبت را به خبرنگار بدهند.»

سارا سندرز در ادامه تاکید کرد که اگر خبرنگاری تن به مقررات جدید ندهد با برخورد جدی مواجه خواهد شد و مجوز فعالیت خبری در کاخ سفید از وی سلب خواهد شد.

از سوی دیگر پس از انتشار این خبر شبکه خبری سی ان ان اعلام کرد از پیگیری اقدام خود در دستگاه قضایی آمریکا صرف نظر کرده است. این درحالیست که سی ان ان صبح دوشنبه در حالی که به نظر می رسید کاخ سفید دوباره قصد توقیف فعالیت جیم آکوستا را دارد یک روند قضایی دیگر را به صورت اضطراری آغاز کرده بود.

جیم آکوستا نیز در واکنش به اجرایی شدن حکم قاضی و امکان بازگشت مجدد به کاخ سفید برای پوشش خبری گفته است که بی صبرانه منتظر از سرگیری فعالیت در کاخ سفید است.

فعالیت خبرنگار شبکه سی ان ان در کاخ سفید پس از آن ممنوع شد که وی در جریان کنفرانس خبری دونالد ترامپ به مناسبت اعلام نتایج انتخابات میان دوره ای با ریاست جمهوری درگیری لفظی پیدا کرد.

دو سوال جیم آکوستا از دونالد ترامپ درباره کاروان مهاجران آمریکای مرکزی و نیز احتمال افزایش نقش دمکرات ها در تحقیقات مربوط به دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری زمینه ساز این تنش لفظی بود.

پس از آن شبکه سی ان ان برای اعاده حق خبرنگار خود جهت پوشش رویدادهای خبری در کاخ سفید به دستگاه قضایی آمریکا شکایت کرد که نتیجه آن حکم قاضی فدرال آمریکا برای بازگرداندن سریع مجوز فعالیت خبری به آکوستا در کاخ سفید بود.

کاخ سفید در واکنش به این تصمیم اعلام کرد دسترسی مجدد جیم اکوستا خبرنگار سی‌ان‌ان به نشست‌های خبری کاخ سفید را میسر خواهد ساخت.

نظرات بینندگان