arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۲۱۵۵
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۰ - ۳۰ آبان ۱۳۹۷

آمریکا دو فرد و یک نهاد ایرانی را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا این بار به بهانه فروش نفت به سوریه دو فرد و یک نهاد ایرانی و روسی را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آمریکا دو فرد و یک نهاد ایرانی را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا این بار به بهانه فروش نفت به سوریه دو فرد و یک نهاد ایرانی و روسی را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد که چند نهاد و فرد ایرانی، روسی و سوری را به فهرست تحریم‌های خود افزوده است. اتهام آنها انتقال نفت ایران به سوریه و حمایت مالی از حماس و حزب‌الله لبنان اعلام شده است.

استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا در این باره مدعی شد: این اقدام علیه نهادها و افراد ایرانی و روسی انجام گرفته است که در قالب یک طرح پیچیده به تقویت بشار اسد (رئیس جمهور سوریه) و فعالیت‌های مخرب ایران پرداخته‌اند.

منوچین در ادامه ادعاهای خود گفت که مقامات بانک مرکزی ایران همچنان به بهره‌برداری از نظام مالی بین‌المللی ادامه می‌دهند و در این طرح نیز از نام یک نهاد ایرانی استفاده کرده‌اند که حوزه فعالیت آن تهیه کالاهای بشردوستانه عنوان شده است درحالیکه کار آن تسهیل نقل و انتقالات پولی در حمایت از این طرح فروش نفت بوده است.

بنابر داده‌های ادعایی وزارت خزانه‌داری آمریکا، این تحریم‌شدگان که سه نهاد و شش شخص حقیقی را شامل می‌شود از طریق شبکه‌ای که ایجاد کرده‌اند، میلیون‌ها بشکه نفت ایران را به سوریه انتقال داده‌اند.

دو مقام بانک مرکزی و یک نهاد ایرانی که گفته می شود شرکتی مرتبط با دارو و پزشکی است، ازجمله نام‌هایی هستند که در این فهرست جدید هدف تحریم‌های آمریکا قرار گرفته‌اند. واشنگتن مدعی است که این نهاد ایرانی بارها در این طرح به انتقال پول‌های غیرقانونی کمک کرده است.

همچنین ادعا می‌شود که روسیه امکان انتقال نفت را فراهم کرده و عاملان این طرح شیوه‌های گوناگونی را برای فروش و جابه‌جایی درآمد حاصله به‌کار برده‌اند.

دولت آمریکا روز پنجم نوامبر تحریم‌های خود علیه ایران را که با اجرای توافق هسته‌ای لغو شده بودند، اعمال کرد. این اقدام پس از آن انجام گرفت که رئیس‌جمهور آمریکا در ماه مه با نقض این توافق از آن خارج شد. واشنگتن همچنین اعلام کرد که با افراد و نهادهایی که قصد دور زدن این تحریم‌ها را داشته باشند، برخوردی جدی خواهد کرد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: فهرست تحریم
نظرات بینندگان
انتشار یافته:
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
مهدی
|
Netherlands
|
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
0
0
از این اخبار منبعد به کرات میشنویم لطفا لیست ماهیانه تهیه کنید و یکجا ارایه کنید چون نه دردی از ما دوا میشه و نه سودی به آمریکا داره
نظرات بینندگان