arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۲۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۲ - ۳۰ آبان ۱۳۹۷

ورود سامانه بارشی فعال از شمال غرب به کشور / بارش برف و باران در ارتفاعات زاگرس

هواشناسی امروز در برخی نقاط استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، فارس، یزد، اصفهان، کرمان، هرمزگان، جزایر واقع در خلیج فارس و تنگه هرمز بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

هواشناسی امروز در برخی نقاط استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، فارس، یزد، اصفهان، کرمان، هرمزگان، جزایر واقع در خلیج فارس و تنگه هرمز بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی شد.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها امروز در برخی نقاط استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، فارس، یزد، اصفهان، کرمان، هرمزگان، جزایر واقع در خلیج فارس و تنگه هرمز بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی شد.

از اوایل امشب این شرایط در برخی نقاط خراسان های رضوی و جنوبی، شمال سیستان وبلوچستان و ارتفاعات زاگرس به صورت بارش باران و گاها برف خواهد بود.

فردا چهارشنبه در برخی نقاط استان‌های هرمزگان، جزایر واقع در شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و غرب دریای عمان و برخی نقاط استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان‌های رضوی و جنوبی بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد و در ارتفاعات خراسان رضوی بارش برف رخ خواهد داد.

امروز نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز و روز چهارشنبه شرق خلیج فارس و تنگه هرمز مواج بوده و ارتفاع موج در این نواحی بین یک و نیم تا دو متر پیش بینی می شود.

از این رو توصیه می شود طی این مدت احتیاط لازم در تردد شناورهای سبک بعمل آید و از شنا کردن در سواحل و بکارگیری قایقهای تفریحی و سبک جلوگیری شود.

براساس پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری امروز و فردا چهارشنبه در شهرهای صنعتی و پرجمعیت از جمله تهران، قزوین، کرج، اراک، قم و اصفهان با افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا مواجه خواهیم بود.

پنجشنبه سامانه بارشی فعالی از سمت شمال غرب وارد کشور خواهد شد و در این روز در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب، دامنه‌های البرز غربی و از اواخر وقت در دامنه‌های البرز مرکزی بارش باران، وزش باد، برخی نقاط رعدوبرق و در ارتفاعات و نقاط سردسیر این مناطق بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

تهران امروز آسمانی نیمه ابری همراه با غبار محلی را تجربه کرد و بیشینه دما در آن ۱۴ و کمینه دما ۶ درجه بود. پیش‌بینی می‌شود فردا صبح هم آسمان پایتخت ابری همراه با غبار محلی باشدو از بعدازظهر شاهد افزایش ابر و گاهی وزش باد باشیم.

گرم‌ترین مرکز استان امروز بندرعباس با دمای ۳۰درجه بالای صفر بود و بعد از آن زاهدان و اهواز به ترتیب با ۲۴ و ۲۳ دیگر مراکز گرم کشور بودند. در مقابل اما شهرکرد امروز صبح با ثبت کمینه دمای ۲ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان گزارش شد.

نظرات بینندگان