arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۲۲۲۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۶ - ۳۰ آبان ۱۳۹۷

ادامه کاهش قیمت طلا و سکه/ ارز و سکه‌های خانگی به بازار برمی‌گردد

عضو اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران اعلام کرد که امروز هم همچون روزهای گذشته قیمت سکه و طلا روند کاهشی خود را به صورت نسبی ادامه داد به‌گونه‌ای که سکه طرح جدید تمام بهار آزادی ۴ میلیون و ۱۶۰ هزار تومان معامله می‌شود و قیمت سکه طرح قدیم نیز ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است. همچنین نیم سکه ۲ میلیون و ۸۰ هزار تومان، ربع‌ سکه یک میلیون و ۱۹۰ هزار تومان و سکه گرمی ۶۶۰ هزار تومان قیمت دارد که نشان‌دهنده کاهش قیمت‌ها است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

عضو اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران اعلام کرد که قیمت طلا و سکه در بازار امروز روند کاهشی خود را ادامه داد و پیش‌بینی می‌شود با این وضعیت بخشی از ارز و سکه‌های خانگی به بازار برگردد که اگر این اتفاق بیافتد حباب سکه به حداقل خواهد رسید.

محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: امروز هم همچون روزهای گذشته قیمت سکه و طلا روند کاهشی خود را به صورت نسبی ادامه داد به‌گونه‌ای که سکه طرح جدید تمام بهار آزادی ۴ میلیون و ۱۶۰ هزار تومان معامله می‌شود و قیمت سکه طرح قدیم نیز ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است. همچنین نیم سکه ۲ میلیون و ۸۰ هزار تومان، ربع‌ سکه یک میلیون و ۱۹۰ هزار تومان و سکه گرمی ۶۶۰ هزار تومان قیمت دارد که نشان‌دهنده کاهش قیمت‌ها است.

عضو اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران با بیان این‌که قیمت طلا هیچ حبابی ندارد، ادامه داد: وضعیت بازار طلا هم همین‌گونه بود و کاهش جزئی قیمت‌ها را شاهد هستیم به‌گونه‌ای که یک مثقال طلای ۱۷ عیار یک میلیون و ۶۵۵ هزار تومان قیمت دارد و قیمت یک گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۳۸۲ هزار تومان است. اونس جهانی طلا نیز ۱۲۲۴ دلار است.

وی در خصوص وضعیت بازار سکه و طلا اینگونه توضیح داد که در دو روز گذشته قیمت ارز برخلاف ابتدای هفته جاری، سیر نزولی پیدا کرده و به کانال ۱۲ هزار تومان برگشت که بلافاصله تاثیر خود را بر بازار سکه و طلا گذاشت و باعث کاهش تقاضا شد.

کشتی‌آرای خاطرنشان کرد: این کاهش تقاضا تعادل نسبی در بازار ایجاد کرد و موجب شد حباب سکه به کمترین میزان در هفته‌های گذشته یعنی حدود ۳۵۰ هزار تومان برسد و با توجه به وضعیت کنونی به نظر می‌رسد بخشی از ارز و سکه‌های خانگی به بازار برگردد و اگر این اتفاق بیافتد حباب سکه به حداقل خواهد رسید.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Austria
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
1
6
کدام کاهش قیمت...
مهین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
1
10
سکه قیمتش چهار برابر شد هیچ کس صداش در نیومد ۲۰۰ تومن که میاد پایین خودشونو می کشن
نظرات بینندگان