arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۲۲۳۹
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۷ - ۳۰ آبان ۱۳۹۷

نوبخت: کارکنان دولت امسال افزایش حقوق ندارند

محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت که با توجه به پیش بینی دستگاه‌ها درباره قیمت ۷۰ دلاری نفت در سال ۱۳۹۸ ما نیز بودجه را کمتر از آن در نظر گرفتیم.افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان در پیش نویس لایحه بودجه ۱۳۹۸ کل کشور دیده شده و بنابراین برای امسال افزایش حقوقی نداریم.البته تلاش می‌شود امسال با بسته‌های حمایتی دستمزد‌های کارکنان و بازنشستگان جبران شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان در پیش نویس لایحه بودجه ۱۳۹۸ کل کشور دیده شده و بنابراین برای امسال افزایش حقوقی نداریم.

به گزارش ایرنا، «محمدباقر نوبخت» در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، افزود: البته تلاش می‌شود امسال با بسته‌های حمایتی دستمزد‌های کارکنان و بازنشستگان جبران شود.

وی خاطر نشان کرد که پیش نویس لایحه بودجه ۱۳۹۸ اکنون در دولت در حال بررسی است و به نظر می‌رسد تا دو هفته آینده نهایی و به مجلس ارسال می‌شود.

** منابع و مصارف بودجه ۹۸ متفاوت از سال‌های قبل است
نوبخت اظهار داشت: با توجه به ویژگی‌های سال ۹۸ که باید خود را برای گذر از دوره تحریم آماده کنیم، منابع و مصارف در بودجه متفاوت از سال‌های قبل است برای همین کف و سقف هزینه‌ای را مبنا قرار دادیم.

وی افزود: منابعی که برای بودجه سال ۹۸ تعریف کردیم منابع مطمئنی است.

«در بودجه سال آینده با احتیاط راجع به نفت، مالیات و استفاده از اوراق برنامه ریزی کردیم. البته سال آینده موعد بازپرداخت اوراقی که سال گذشته استفاده کردیم.»

وی گفت: دولت خود را برای شرایط سخت آماده کرده و بودجه‌ای که به هیات دولت تقدیم شده برای عبور مطمئن از این شرایط سخت است.

** در بودجه سال آینده قیمت نفت کمتر از ۷۰ دلار است
نوبخت درباره تعیین قیمت نفت در بودجه سال آینده نیز گفت: با توجه به پیش بینی دستگاه‌ها درباره قیمت ۷۰ دلاری نفت در سال ۱۳۹۸ ما نیز بودجه را کمتر از آن در نظر گرفتیم.

وی افزود: اگر با منابع بیش از این میزان مواجه شویم آن قدر مصارف داریم که استفاده کنیم و اگر کمتر از این میزان باشد نیز آمادگی داریم.

رئیس سازمان برنامه وبودجه گفت: اگر کشور خود را با منابع وسیعی آماده کند، بلافاصله مصارف نیز بزرگ می‌شود

** شورای نگهبان مشکل اصلاح قانون مبارزه با پولشویی را برطرف کند
رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی نیز گفت: شورای نگهبان اندک مساله‌ای را که در مورد اصلاح قانون پولشویی وجود دارد برطرف کند، چرا که این‌ها اصل و مصدر قانون است.

نوبخت افزود: قانون مبارزه با پولشویی مصوب ۱۳۸۶ در مواد ۲ و ۳ هر نوع عوایدی حاصل از کار‌های غیرقانونی را پولشویی تعریف کرده و در سه بند توضیح داده که استفاده، اختفا یا تبدیل این پول‌ها از مصادیق پولشویی است.
وی تصریح کرد: این موضوع نه تنها در کشور ما بلکه در تمام دنیا کار خلافی است و در قانون نیز این مورد ذکر شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص اظهارات وزیر خارجه درباره پولشویی در ایران گفت: صحبت‌های آقای ظریف بسیار سنجیده و مسئولانه بود و هیچ دستگاه و فردی را نیز مسئول این کار را نکردند.

وی تاکید کرد: به جای این منازعت بهترین کار اتحاد است و باید قوا نسبت به چنین پدیده شومی به هم کمک کنیم؛ با توجه به اینکه خودمان مصمم اجرای به چنین قانون محکمی در داخل هستیم، باید به دنیا نیز نشان دهیم.

** احیای کارت سوخت اقدام مناسبی است
رئیس سازمان برنامه وبودجه همچنین در ادامه در خصوص احیای کارت سوخت و انتقادات به این اقدام، گفت: این اقدام نافعی است که آن را انجام می‌دهیم.

** دولت ۳۹ هزار میلیارد تومان بدهی بانک‌ها را پرداخت کرد
نوبخت گفت: اقدامی که در دو سال گذشته انجام داد این بود که از مکانیسم تبصره ۳۵ و ۳۶ قانون بودجه استفاده کرد و توانست بیش از ۳۹ هزار میلیارد تومان از بدهی بانک‌ها را پرداخت کند.

به گزارش ایرنا، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ۲۰ آبان ۹۷ در گفت و گویی اظهارداشت: پولشویی در کشور یک واقعیت است و هشدار داد که دلیل فضاسازی‌هایی که علیه مصوبه‌های ضدپولشویی می‌شود «منافع اقتصادی» افراد است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
0
4
نجومی بگیران چطور؟
ناصر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
0
8
نوبخت معیشت همه کارکنان را به خط فقر مطلق اورده
عمو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
0
12
خبری از سفره طبقه حقوق بگیر نداره ازخدابی خبر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
5
0
احیای کارت سوخت اقدام مناسبی است
ممنون از زحمات وافر شما
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
0
9
تا وقتی این نوبخت بدبخت کن هست ...
همین آش و همین کاسه . پدر مون رو درآورد ...
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
0
6
روحانی مچکریم!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
0
11
کارمندان هیچگاه افزایش حقوق ندارند و دولت همواره حقوق را خیلی کمتر از نرخ تورم واقعی افزایش داده و میدهد.سال سال دریغ از پارسال.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
0
10
من خودم یکی از کسانی بودم که برای این روحانی در زمان انتخابات زیاد زحمت کشیدم درزمان شما یارانه ما راقطع کردید افزایش حقوق بنده هم کمتر از 7درصد بوده است چطور روتون میشه به این قشر کارمند نگاه می کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
0
15
امیدوارم به حق علی و اولادش خدا همواره همتونو شرمنده زن و بچتون کنه
نظرات بینندگان