arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۲۲۷۷
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۲۰ - ۳۰ آبان ۱۳۹۷

سردار نقدی: مردم روزی کسانی که به مصلحت شان فکر نکنند کنار خواهند زد / در آن روز نخواهند توانست با ترفند "وجود سایه جنگ" مردم را فریب دهند

رئیس سابق سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: کسانی که نمی‌خواهند بفهمند آمریکا رو به افول رفته و تمام‌ شده است، بدانند که کندذهن هستند و به آمریکایی دل‌خوش کرده‌اند که از خاموش کردن یک آتش‌سوزی در یکی از شهرهای خود عاجز است؛ آن‌وقت کسانی در داخل می‌گویند که سایه جنگ آمریکا بر سر کشور است؛ خُب با همین سایه برود آن آتش‌سوزی را خاموش کند، اگر راست می‌گویند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سردار محمدرضا نقدی عصر امروز در جشنواره جهادگران علم و فناوری در دانشگاه جامع علمی کاربردی، با انتقاد شدید از کسانی که برای حل مشکلات کشور به توان داخلی بی‌اعتنا بوده و چشمشان به ابرقدرت‌هاست، اظهار داشت: کسانی که نمی‌خواهند درک کنند که آمریکا مدت‌هاست تمام شده، خیلی کندذهن هستند.

وی با بیان اینکه جنگ اقتصادی ساده‌ترین مشکل پیش روی انقلاب اسلامی بوده است، افزود: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که تمام ظرفیت‌های اقتصاد مولد از جمله، نیروی انسانی، منابع عظیم نفت و گاز، زمین و خاک فراوان که نیاز غذایی 300 میلیون نفر را می‌شود با آن تأمین کرد، داریم اما متأسفانه مدیریت اقتصادی ناتوان است.

*فروش 50 هزار پراید در 4 دقیقه!

رئیس سابق سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه مدیریت اقتصادی کشور توان بردن نقدینگی به سمت تولید را ندارد، خاطرنشان کرد: کار به جایی رسیده که آن‌چنان نقدینگی در دست مردم است که در 4 دقیقه 50 هزار دستگاه پراید هرکدام مختص یک کد ملی به فروش می‌رود! یعنی این‌طور نیز نبوده که چند سرمایه‌گذار تمام آن‌ها را خریده باشند و این حجم پول در دست مردم، به‌ جای اینکه به سمت تولید برود، به سمت سودآوری‌های مقطعی سوق داده شده است.

نقدی با اشاره به موفقیت‌های چشم‌گیر با اتکا به توان داخلی در طول 40 سال از گذشت انقلاب اسلامی گفت: ما دفاع مقدسی را پشت سر گذاشتیم که با 180 کشور دنیا با دست‌خالی مقابله کرده و در نهایت پیروز میدان شدیم و یا در اوایل انقلاب با چند جوان انقلابی، یک واحد اطلاعاتی در سپاه راه‌اندازی کردیم که با تشکیلات جاسوسی عظیم دنیای استکبار که حداقل 3 برابر ما سن داشته و کار تشکیلاتی کرده بودند، درافتادیم و بساطشان را برچیدیم و یا امروز هر جا انقلابی عمل کردیم، به اوج پیشرفت رسیدیم؛ بنابراین نباید از تهدید استکبار ترسیده و به توان داخلی پُشت کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: در جنگ تحمیلی، صدام از بغداد با موشک مرکز تهران را نشانه می‌رفت و ما توان پرتاب یک موشک به سمت بغداد را نداشتیم و هر چه به دانشگاه مراجعه می‌کردیم که به ما کمک کنند که ما نیز به این فناوری دست یابیم، از یاری ما عاجز بودند، چراکه در دانشگاه علم و سوادی نبود که بخواهد کمک‌ حال ما باشد و این وضعیت تا پایان دفاع مقدس نیز ادامه داشت اما امروز به فضل خدا، با تکیه‌ بر توان داخلی به پیشرفت‌های بزرگی در این عرصه رسیده‌ایم، به‌طوری‌که موشک‌های ما در حال حاضر اهداف را به‌صورت نقطه‌زنی، هدف قرار می‌دهند.

سردار نقدی تصریح کرد: ما در چنین شرایطی که دستمان خالی بود و 180 کشور دنیا به عراق تسلیحات می‌دادند، در جنگ پیروز شدیم و قطعاً در جنگ اقتصادی هم که بسیار ساده‌تر از این میدان است، پیروز خواهیم شد چراکه تمام منابع پیشرفت و توسعه در کشور وجود دارد.

*دروغ بزرگ

رئیس سابق سازمان مستضعفین کشور با انتقاد از کسانی که مدعی زیاد بودن بودجه دفاعی کشور هستند، افزود: این یک دروغ بزرگ است که برخی‌ها تبلیغ می‌کنند که خرج دفاعی کشور زیاد است، درحالی‌ که کشوری مانند امارات متحده عربی با این وسعت بودجه دفاعی‌اش 4 برابر کشور ما است و یا عربستان 9 برابر بیشتر از ما صرف هزینه دفاعی خود می‌کند.

نقدی با انتقاد مجدد از کسانی که برای حل مشکلات کشور چشمشان به خارج از مرزها است، بیان داشت: امروز علم و فناوری روز دنیا را در کشور داریم، نیروی انسانی جوان و تحصیل‌کرده داریم اما چرا صنعت خودروسازی بومی نمی‌شود؟ چرا باید نفت خام را صادر کنیم و از همان کشورهایی که نفت به آن صادر می‌شود، کیفی را بخریم که 200 برابر قیمت نفت خام صادر شده است؟

وی ادامه داد: ما با توجه به منابع خدادادی بهترین اقتصاد را می‌توانیم داشته باشیم اما باید به دنیای استکبار التماس کنیم که برای خدا هم که شده بیایند و نفت ما را بخرند! و آن‌ها نیز با غرور بگویند نه نمی‌خریم! و این برای ما بسیار زشت و ناپسند است.

معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، علت عقب‌ماندگی‌های کشور را وادادگی برخی‌ها به استکبار دانست و اظهار داشت: رهبر انقلاب 10 سال است که تذکر می‌دهند چشمتان به خارج از کشور نباشد، اما گوش شنوایی نیست.

نقدی افزود: قدرت ایران به حدی است که ما باید آن‌ها را تحریم کنیم نه آنان ما را؛ اما متأسفانه آن‌ها آقا شده و ما گدا شدیم! زیرا چشممان به کمک آن‌ها بوده و توان داخلی را نادیده گرفتیم. آن‌هم توان ملتی که تمام استکبار غرب و شرق عالم را به عقب راند.

رئیس سابق سازمان بسیج مستضعفین کشور خطاب به وادادگان به دنیای استکبار گفت: کسانی که نمی‌خواهند بفهمند آمریکا رو به افول رفته و تمام‌ شده است، بدانند که کندذهن هستند و به آمریکایی دل‌خوش کرده‌اند که از خاموش کردن یک آتش‌سوزی در یکی از شهرهای خود عاجز است؛ آن‌وقت کسانی در داخل می‌گویند که سایه جنگ آمریکا بر سر کشور است؛ خُب با همین سایه برود آن آتش‌سوزی را خاموش کند، اگر راست می‌گویند.

وی ادامه داد: برخی نفوذی‌های داخلی که به آمریکا بیگاری می‌دهند که به زحمت نیفتد، این را بدانند که اربابشان مُرده و تمام کرده است.

* مردم روزی به فریب «سایه جنگ» پی می‌برند

معاون فرهنگی سپاه با انتقاد از کسانی که مرتب دَم از سایه جنگ بر کشور می‌زدند، افزود: به کسانی که به شیاطین غرب التماس می‌کنند که نفتمان را بخرید، توصیه می‌کنم که به فرمول پیروزی انقلاب در عرصه‌های دفاع مقدس عمل کنند، دیگر نیازی به التماس نیست و در این راه دیگر مرتب از سایه جنگ بر کشور نگویید که ضعف‌های خود را پوشش دهید.

سردار نقدی خاطرنشان کرد: کسانی که برای خرید نفت ایران به بیگانه التماس می‌کنند، اول بروند جلوی واردات بی‌رویه به کشور را بگیرند؛ آخر ما چه نیاز به واردات اسباب‌بازی، مبلمان و عطر داریم، با وجودی که می‌توان در داخل بهترین آنان را ساخت.

وی با هشدار به کسانی که خود را به خواب غفلت زده‌اند و همچنان به دنبال منافع خود هستند، خاطرنشان کرد: بی‌گمان مردم روزی کسانی را که به مصلحت آنان فکر نکنند، کنار خواهند زد و در آن روز دیگر نمی‌توان با ترفندهایی همچون «وجود سایه جنگ بر کشور» مردم را فریب داد و ترساند، آن‌هم با آمریکایی که امروز با یک قدرت دست سوم نیز توان مقابله ندارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین گفت: کسانی که راه جوانان فعال انقلابی و نیروهای مستعد کشور را سد می‌کنند، بدانند روزی خواهد رسید که این سد شکسته خواهد شد و آب به آنجا که بخواهد برسد، خواهد رسید.

سردار نقدی در تاکید کرد: اگر روزی در این کشور، کسانی مدیر شدند که چشمشان به خارج از کشور نباشد، قطعاً کشور با جهشی بزرگ مواجه خواهد شد، چراکه ظرفیت‌های بسیاری ذخیره‌ شده‌ که متأسفانه از این ظرفیت‌ها استفاده نمی‌شود و به تعبیر رهبر انقلاب، در استفاده نکردن از ظرفیت‌هایمان، رتبه نخست را در دنیا داریم.

منبع: فارس
نظرات بینندگان