arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۲۳۸۷
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۴ - ۰۱ آذر ۱۳۹۷

پشیمانی مالدیو و تلاش برای برقراری دوباره روابط با ایران

مالدیو در سال ۲۰۱۶ به همراه چند کشور حامی آل سعود روابط دیپلماتیک خود با تهران و بعد از قطع روابط کشور‌های عربی از جمله عربستان سعودی، بحرین، امارات و مصر با کشور قطر در سال ۲۰۱۷، روابط دیپلماتیک خود با دوحه را نیز متوقف کرده بود. اکنون وزارت خارجه مالدیو در بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت جدید این کشور مذاکرات برای از سرگیری روابط دیپلماتیک خود با ایران و قطر را آغاز کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

وزارت خارجه مالدیو امروز ( پنجشنبه ) در بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت جدید این کشور مذاکرات برای از سرگیری روابط دیپلماتیک خود با جمهوری اسلامی ایران و قطر را آغاز کرده است.

به گزارش ایرنا، مالدیو در سال 2016 به همراه چند کشور حامی آل سعود روابط دیپلماتیک خود با تهران و بعد از قطع روابط کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی، بحرین، امارات و مصر با کشور قطر در سال 2017 ، روابط دیپلماتیک خود با دوحه را نیز متوقف کرده بود.

به گزارش روز پنجشنه روزنامه مالدیو ایندیپندنت ، عبدالله شاهد وزیر خارجه جدید مالدیو گفت: با تشکیل دولت جدید، مالدیو برای ازسرگیری روابط با کشورهای دوست علاقه‌مند است.

عبدالله شاهد افزود: ما اصل حفظ روابط خوب با کشورهای دوست را معیار اصلی دولت مالدیو قرار داده‌ایم و خواهان داشتن روابط محکم با کلیه کشورهایی هستیم که خواستار داشتن روابط خوب با مالدیو هستند.

عبدالله شاهد که پیش از این سخنگوی پارلمان مالدیو بود گفت: گفت و گوهای از سرگیری روابط میان مالدیو با کشورهای قطر و ایران آغاز شده ‌است.

دولت پیشین مالدیو تحت ریاست عبدالله یمین بارها در حمایت از مواضع عربستان سعودی با چندین کشور بین‌الملل از جمله ایران و قطر وارد نزاع سیاسی شد.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه مالدیو، عبدالله شاهد وزیر خارجه جدید این کشور قرار است اولین سفر خارجی خود را به کشور هند و بعد از آن به کشورهای عربستان، امارات و چین داشته باشد.

به گفته مقامات مالدیو، هدف از این سفرها جذب سرمایه برای پرداخت بدهی‌های خارجی است که اکثر حجم این بدهی‌ها به کشور چین است.

مالدیو کشوری جزیره‌ای در اقیانوس هند واقع در در جنوب غربی هند و پایتخت آن ماله است.

برچسب ها: مالدیو
نظرات بینندگان