arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۲۳۸۹
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۴ - ۰۱ آذر ۱۳۹۷

پمپئو: عربستان "گام‌هایی رو به جلو" در زمینه حقوق بشر برداشته است!/ ریاض شریک امنیتی مهم ماست

‌مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا درباره پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌ نگار واشنگتن پست، گفت‌ که ما در این باره بسیار صریح بوده‌ایم. ما علیه کسانی که مسؤول این قتل هستند، اقدام می‌کنیم. در حال‌ حاضر کارهایی نیز انجام داده و ۱۷ نفر از کسانی که دخیل در این پرونده بودند را تحریم کرده‌ایم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

وزیر امور خارجه آمریکا با دفاع از اظهارات اخیر ترامپ درباره پرونده خاشقجی و دفاع از پادشاهی عربستان سعودی در این باره گفت: این کشور شریک مهم امنیت ملی آمریکا است.

به‌ گزارش ‌ایسنا، ‌مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای با رادیو KCMO درباره پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌ نگار واشنگتن پست، گفت‌: ما در این باره بسیار صریح بوده‌ایم. ما علیه کسانی که مسؤول این قتل هستند، اقدام می‌کنیم. در حال‌ حاضر کارهایی نیز انجام داده و ۱۷ نفر از کسانی که دخیل در این پرونده بودند را تحریم کرده‌ایم.

وی ادامه‌ داد: ما این اطمینان را ایجاد می‌کنیم که آمریکا در کنار حقوق بشر است. ما اقدامات سعودی‌ها را تحت نظارت داریم. عربستان "گام‌هایی رو به جلو" در زمینه حقوق بشر برداشته است. همان گونه که رئیس جمهوری آمریکا به صراحت اعلام کرد مهم‌ترین مساله این است که این تضمین ارائه شود که آمریکا موفق است و ما می‌توانیم از مردم آمریکا دفاع کنیم.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، وزیر امور خارجه آمریکا با تکرار مواضع ترامپ ادعا کرد: پادشاهی عربستان سعودی یک شریک امنیت ملی مهم برای آمریکا است و کشوری است که می‌تواند حکومت در ایران را به عقب نشینی وادار کند زیرا این کشور تهدید جدی علیه مردم آمریکا است. ما باید این اطمینان را ایجاد کنیم که روابط میان عربستان سعودی و آمریکا قوی و مستحکم می‌ماند تا ما بتوانیم از مردم آمریکا حمایت کنیم.

وی درباره اظهارات اخیر لیندسی گراهام نیز گفت‌: اگر کنگره ایده‌های خوبی برای امنیت ملی آمریکا دارد، دولت آمریکا به طور حتم از حمایت آنها خوشحال خواهد شد.

پامپئو در بخش دیگری از اظهاراتش درباره روابط آمریکا و کره شمالی، گفت‌: زمانی که دونالد ترامپ سر کار آمد ذخایر موشکی کره شمالی در سطحی بود که بسیار مخرب برای آمریکا بودند اما اکنون توانسته‌ایم باعث شویم که کره شمالی آزمایش موشکی انجام ندهد. همچنین مدت زمان طولانی است که آنها آزمایش هسته‌ای انجام نداده‌اند. مذاکرات با آنها ادامه‌ دارد. اگر خلع سلاح هسته‌ای کامل با قابلیت راستی آزمایی در کره شمالی رخ دهد، این اقدام بسیار خوبی برای آمریکا، منطقه و همچنین برای مردم کره شمالی است. من امیدوارم اجلاس میان رهبران کره شمالی و آمریکا در اوایل سال ۲۰۱۹ برگزار شود.

برچسب ها: پمپئو ، خاشقجی
نظرات بینندگان