arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۲۳۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۵ - ۰۱ آذر ۱۳۹۷

وزیر خارجه ایتالیا در دیدار با ظریف، بر حفظ برجام تاکید کرد

تقویت همکاری های اقتصادی و فرهنگی بویژه در زمینه گردشگری، همکاری های علمی و ... نیز از دیگر محورهای گفتگو در دیدار میلانزی وزیر امور خارجه ایتالیا با ظریف بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در ایتالیا به سر می‌برد پیش از ظهر امروز با میلانزی همتای ایتالیایی خود در وزارت امور خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا ، در این دیدار، طرفین با اشاره به روابط تاریخی، گسترده و رو به رشد دو کشور بر اراده سیاسی خود برای توسعه و تعمیق آن در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و بین المللی تاکید کردند.

دو مقام همچنین در خصوص آخرین تحولات مربوط به برجام و سازو کار ویژه اروپا برای حفظ آن پس از خروج یکجانبه و غیر قانونی آمریکا از آن گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این زمینه اظهار کرد : ایالات متحده نه تنها برجام بلکه قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت را نقض کرده و دیگران را هم به نقض آن ترغیب کرده و کشورهایی که بخواهند آنرا محترم بشمارند را نیز تهدید به تنبیه می کند.

وزیر امور خارجه ایتالیا نیز برجام را باعث تقویت صلح و امنیت بین المللی خواند و بر تلاش همه جانبه ایتالیا برای کمک به حفظ آن در کنار سایر کشورهای اتحادیه اروپا تاکید کرد.

تقویت همکاری های اقتصادی و فرهنگی بویژه در در زمینه گردشگری، همکاری های علمی و ... نیز از دیگر محورهای گفتگو در این دیدار بود.

مسائل منطقه ای بویژه شرایط جاری در سوریه و وضعیت فاجعه بار در یمن و نیز تحولات در لیبی از دیگر محورهای گفت‌وگو بود.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
0
0
برای آنها که هزینه ای نداشت . این هسته ای . فضایی ما بود که نابود شد . باید هم حمایت کنند!!!!
نظرات بینندگان