arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۲۴۱۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۶ - ۰۱ آذر ۱۳۹۷
حریت:

فایل صوتی دستور بن‌سلمان به برادرش برای ساکت کردن خاشقچی، در اختیار سیا قرار گرفت

سازمان سیا به فایل صوتی در رابطه با تماس تلفنی دست یافته که در آن ولیعهد عربستان سعودی به برادرش دستور می‌دهد تا هرچه سریع‌تر جمال خاشقچی روزنامه‌نگار منتقد سعودی را ساکت کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

سازمان سیا به فایل صوتی در رابطه با تماس تلفنی دست یافته که در آن ولیعهد عربستان سعودی به برادرش دستور می‌دهد تا هرچه سریع‌تر جمال خاشقچی روزنامه‌نگار منتقد سعودی را ساکت کند.

روزنامه حریت امروز (پنج‌شنبه) در گزارشی نوشت: جینا هاسپل مدیر سازمان سیا در جریان سفر ماه اکتبرش به آنکارا اشاره کرد که این نوار مربوط به مکالمه‌ای میان محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی و خالد بن سلمان برادرش و سفیر عربستان سعودی در آمریکا است. ظاهرا این دو برادر در جریان این تماس تلفنی درباره مشکلاتی که از انتقادات عمومی خاشقچی در خصوص سیاست‌های ریاض به وجود آمده بوده، صحبت می‌کنند.

در حالی که رسانه‌های ترکیه این اطلاعات درباره این نوار ادعا شده را افشا کردند، سازمان سیا نیز ظاهرا به این نتیجه رسیده که این محمد بن سلمان بوده که دستور قتل جمال خاشقچی را صادر کرده است. اطلاعاتی که سازمان سیا به دست آورد باعث شد تا جان برنان مدیر سابق این آژانس از کنگره آمریکا بخواهد تا این اطلاعات را غیرعلنی و افشا کند.

مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با پیشنهاد اعمال تحریم علیه ریاض تقریبا موافق است. ترامپ شخصا روز سه‌شنبه اعلام کرد که سازمان سیا هیچ پاسخ قاطعانه‌ای در خصوص این‌که آیا ولیعهد عربستان سعودی از قتل خاشقچی مطلع بوده یا خیر ارائه نکرده است.

از طرفی جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا نیز گفت، تصور نمی‌کند سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا و دولت عربستان به این یقین رسیده باشند که مسؤول قتل خاشقچی چه کسی است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: بن‌سلمان ، خاشقچی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
0
0
لطفا دقت کنید / نمیشود که کنگره این خبر را هم غیر علنی و هم افشا کند / در واقع جان برنان خواسته است که خبر علنی و افشا شود
نظرات بینندگان