arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۲۴۷۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۰۲ آذر ۱۳۹۷

جمعه سیاه  واقعی برای جف بیزوس در راه است! /کارگران آمازون در سراسر اروپا اعتصاب خواهند کرد

 صدها کارگر اروپایی که در انبارهای آمازون کار می کنند در حال برنامه ریزی یک اعتصاب سراسری و 24 ساعته هستند. این کارگران نسبت به شرایط کاری سخت و غیر انسانی انبارهای آمازون در روز جمعه سیاه اعتراض خواهند کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 صدها کارگر اروپایی که در انبارهای آمازون کار می کنند در حال برنامه ریزی یک اعتصاب سراسری و 24 ساعته هستند. این کارگران نسبت به شرایط کاری سخت و غیر انسانی انبارهای آمازون در روز جمعه سیاه اعتراض خواهند کرد. این امر می تواند برای جف بیزوس و شرکت او نتایج بدی در پی داشته باشد.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، کارکنان آمازون در سراسر اروپا برنامه ای برای اعتراض به جمعه سیاه و خشونت شرایط موجود در انبارهای آمازون تدارک دیده اند.

به نظر می رسد اعتراضات از انگلستان آغاز می شود در حالی که در حالی که کارگران در اسپانیا و ایتالیا نیز در حال برنامه ریزی یک اعتصاب 24 ساعته هستند.

یک سخنگوی اتحادیه تجارت بریتانیا می گوید که معترضان خواستار افزایش آگاهی و صحبت در مورد ایمنی کارکنان شدند. اتحادیه تجارت بریتانیا گزارش داده که صدها کارمند آمازون آماده شرکت در یک تظاهرات سراسری هستند، در حالی که کارگران اسپانیا و ایتالیا در حال برنامه ریزی یک اعتصاب 24 ساعته هستند.

بزرگترین اعتراضات در نزدیکی بیرمنگام برگزار می شود و انتظار می رود  حداقل 100 نفر در آن حضور داشته باشند. البته معترضان اعلام کرده اند به دنبال اخلال در جمعه سیاه یا اغتشاش نیستند، بلکه تنها هدفشان آگاهی بخشی است.

شاید به شدت متعجب شوید اگر بدانید طی سه سال گذشته در روزهای جمعه سیاه آمبولانسها 600 بار به 14 انبار  آمازون فراخوانده شدند تا کارگران بیهوش و از پا افتاده را به بیمارستان برسانند و این یعنی فشار کاری بیش از حد خطرناک.

بر اساس گزارش آمبولانسها در این مدت 115 بیمار به دلیل شوک الکتریکی، خونریزی، درد قفسه سینه، و گرفتگی شدید عضلات مورد درمان قرار گرفته اند.

 

با این شرایط به نظر شما ایا کارمندان آمازون حق ندارند نسبت به شرایط معترض باشند؟

نظرات بینندگان