arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۲۵۰۹
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۰ - ۰۲ آذر ۱۳۹۷

زلزله زدگان کرمانشاه 22 میلیارد تومان برق رایگان مصرف کردند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کرمانشاه اعلام کرد: برق رایگان مصرف شده توسط زلزله زدگان غرب استان، برای شرکت برق 22 میلیارد تومان هزینه در برداشته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

زلزله زدگان کرمانشاه 22 میلیارد تومان برق رایگان مصرف کردند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کرمانشاه اعلام کرد: برق رایگان مصرف شده توسط زلزله زدگان غرب استان، برای شرکت برق 22 میلیارد تومان هزینه در برداشته است.

علیمراد مرادی مجد افزود: از اول مهر ماه 97 صدور قبض برق برای ساکنان واحدهای ساختمانی مناطق زلزله زده در دستور کار قرار گرفته است.
او اضافه کرد: هنوز برق کانکس ها ، چادرها و واحدهای در حال ساخت مناطق زلزله زده رایگان است.
مرادی مجد ، در تشریح خدمات شرکت برق به مناطق زلزله کرمانشاه اظهار داشت: زلزله نشان داد برق زیربنایی ترین بخش در خدمت رسانی و اقدام های همه دستگاه ها اعم از پزشکی، آب و فاضلاب، امنیت و غیره به برق وابسته است.
وی در ادامه با بیان اینکه زلزله به تاسیسات و خطوط برق منطقه خسارت زیادی وارد کرد، بیان داشت: شرکت توزیع نیروی برق استان و برق منطقه ای با اعزام گروه های زیادی کمتر از 24 ساعت برق شهرها و کمتر از 72 ساعت برق تمام روستاها را با وجود صعب العبور بودن آنها وصل کرد و این کار بسیار بزرگ و بی سابقه ای بود.
مدیرعامل شرکت توزیع برق کرمانشاه با بیان اینکه 75 هزار تخته چادر و کانکس پس از وقوع زلزله برق دار شدند، عنوان کرد: مردم و مسئولان کمتر به خدمات گسترده شرکت برق در مناطق زلزله زده توجه و اشاره می کنند و با یک قطعی یک یا 2 ساعته که ناشی ازمصرف بیش از حد برق رایگان است، تمام خدمات این شرکت رازیر سوال می برند.
مرادی مجد در ادامه از مصرف سه برابری برق در مناطق زلزله زده نسبت به مدت مشابه سال گذشته قبل خبر داد و گفت: به دلیل افزایش دما در تابستان امسال ، گرمسیری بودن ،رایگان بودن برق و کار ساخت و ساز در مناطق زلزله زده مصرف برق سه برابر شد.
استان 2 میلیون نفری کرمانشاه حدود 750 هزار مشترک برق دارد که 625 هزار مورد آن خانگی، 25 هزار مشترک عمومی و 10هزار مشترک کشاورزی و صنعتی هستند و بقیه مشترکان هم در سایر مصرف و روشنایی معابر تعریف می شوند.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 9 شهرستان و یک هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته 103 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دید.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان