arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۲۵۲۹
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۲ - ۰۲ آذر ۱۳۹۷

تعلیق اساتید به سبک دانشگاه آزاد

یکی از استادان دانشکده ارتباطات و مطالعات رسانه دانشگاه آزاد اسلامی می‎گوید که بدون ابلاغ حکم رسمی، از مهرماه سال جاری از ادامه کار تعلیق شده‎ است. این اولین بار نیست که اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد بدون ابلاغ حکم رسمی از فعالیت در این دانشگاه تعلیق یا اخراج می‎شوند. با عنوان «اصلاح ساختار در اعضای هیأت علمی» تعدادی از اساتید دانشگاه آزاد از سمت خود برکنار شدند. صادق زیباکلام و گودرز افتخار جهرمی ازجمله اساتید بنامی بودند که اخیراً از این دانشگاه اخراج شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حوری دهقان شاد، استاد دانشکده ارتباطات و مطالعات رسانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز از تعلیق خود از این مرکز آموزشی خبر می‌دهد.
دهقان شاد می‌گوید: از مهرماه سال جاری، ابتدا واحدهای درسی‎ را به من اعلام کردند، اما بعد به‌صورت شفاهی به من گفتند که تعلیق شده‎ام.
این استاد ارتباطات همچنین اضافه می‎کند: با وجود اینکه برنامه‎های درسی من از روی سایت حذف شده ‎بود، اما تا الان هیچ حکم رسمی به من ندادند. یعنی به‌صورت شفاهی این موضوع را به من اطلاع دادند.
دهقان شاد درباره نتایج پیگیری‎های خود در این رابطه، تصریح می‎کند: گفتند که تعدادی از دانشجویان، بدون هیچ سند و مدرکی، تهمت‎های نخ‎نمای سیاسی به من نسبت دادند. این دانشجویان هیچ مستند و حتی یک فایل صوتی هم برای اتهامشان در اختیار نداشتند. پس از این نیز حدود 400 نفر از دانشجویان، از من حمایت کردند و نامه نوشتند. البته این دانشجویان نگرش‎های متفاوتی داشتند.

وی همچنین با تأکید بر اینکه دانشگاه هیچ پاسخی به دانشجویان حامی او نداده ‎است، می‎گوید: تعجب من از این است که با وجود همه پیگیری‎ها و اصرار دانشگاه بر تصمیمش، اما همچنان دانشگاه حتی یک ورقه کاغذ برای حکمم نداده است.
دهقان شاد توضیح می‎دهد: همه درس‎ها و پایان‎نامه دانشجویان، از من گرفته شده است، اما من منتظرم ببینم که چه زمانی این حکم به دست من خواهد رسید.

از سوی دیگر، محمدرضا رسولی، معاون دانشکده ارتباطات و مطالعات رسانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز در این باره به خبرنگار ایرناپلاس می‎گوید که از این موضوع اطلاعی نداشته ‎است و اولین بار است که این خبر را می‎شنود.
رسولی همچنین اظهار می‎کند: تاکنون هیچ حکمی در این رابطه به ما ابلاغ نشده‎ است.

این اولین بار نیست که اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد بدون ابلاغ حکم رسمی از فعالیت در این دانشگاه تعلیق یا اخراج می‎شوند. با عنوان «اصلاح ساختار در اعضای هیأت علمی» تعدادی از اساتید دانشگاه آزاد از سمت خود برکنار شدند. صادق زیباکلام و گودرز افتخار جهرمی ازجمله اساتید بنامی بودند که اخیراً از این دانشگاه اخراج شدند. علاوه‌بر این، در آبان ماه سال گذشته یکی از اساتید دانشگاه آزاد واحد اراک با دستور علی اکبر ولایتی، رئیس هیأت مؤسس دانشگاه آزاد اخراج شد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۲
37
9
انشالله روند اسلامی سازی دانشگاه آزادسرعت بیشتری بگیرد واساتید ضد دین وضد انقلاب اخراج شوند
ناامید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۲
3
15
نفرین خدا بر تنگ نظران و افراطیون از هر جناح و حزب و مقامی
ناشناس
|
Norway
|
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۲
2
16
اشکال نداره. اخراجش کنن. تشریف بیارن اینور اب تا در خدمتشون باشند‌. درامد بیشتر و احترام بالاتر.
حسرت بماند بر دانشگاههای ایرانی‌.
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۲
13
3
اینا فکر می کنند عددی هستند...تا تعلیق میشن به غلط کردن میوفتن...
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
0
0
منم عضو هیآت علمی دانشگاه آزاد در یوی از شهرستان های استان بوشهر هستم.با گذشت یک ماه و نیم از ماه آبان هنوز حقوق نگرفته ایم ولی هر روز تحت عنوان کار فرهنگی هزینه های هنگفت در واحدها انجام می شود.دانشگاه آزاد در چند ماه آینده یک پادگان نظامی خواهد شد.
نظرات بینندگان