arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۲۵۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۶ - ۰۲ آذر ۱۳۹۷

لاوروف: خروج امریکا از پیمان منع تسلیحات اتمی میان برد، کوته بینانه و خطرناک است

وزیر خارجه روسیه گفت: برنامه‌های آمریکا برای خروج از پیمان منع تسلیحات اتمی میان برد، کوته بینانه و خطرناک است و ما درباره تمایل آمریکا در تغییر فرمت این مساله نگرانیم و آن را نمی‌فهمیم و در حقیقت نمی‌دانیم چرا رهبری آمریکا به دنبال خروج از پیمان ۱۹۸۷ است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه  در جریان مصاحبه‌ای با آژانس خبری AGI ایتالیا گفت: مسکو و واشنگتن پتانسیل‌های بزرگ اتمی و همچنین مسئولیت برای حفظ امنیت جهانی دارند.

وی ادامه داد: ما درباره تمایل آمریکا در تغییر فرمت این مساله نگرانیم و آن را نمی‌فهمیم و در حقیقت نمی‌دانیم چرا رهبری آمریکا به دنبال خروج از پیمان ۱۹۸۷ است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در اکتبر اعلام کرد که قصد دارد تا به دلیل "نقض این پیمان توسط روسیه"، از آن خارج شود.

در همین حال، برخی از سیاستمداران آمریکایی حتی ضرورت تمدید پیمان کاهش تسلیحات استراتژیک موسوم به استارت که در ۲۰۲۱ منقضی می‌شود را زیر سوال برده‌اند.

لاوروف ادامه داد: ما چنین مساله‌ای را کوته نظری و خطرناک می‌دانیم. بازگشت به فلسفه حفظ صلح برمبنای مفهموم تخریب مسلم دو طرفه در واقعیت‌های قرن ۲۱ دیده نمی‌شود.

وی با اشاره به این مساله که دو کشور باید در مقابل تهدیدها و چالش‌ها شامل تروریسم، بحران‌های منطقه‌ای و بحران‌های آب و هوایی همکاری کنند، ادامه داد: مسکو آماده ایجاد همکاری دو طرفه با واشنگتن است. امیدواریم که حس مشترک برای واشنگتن ایجاد شود. این به نفع مردم دو کشور و جامعه جهانی است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
0
0
ترامپ یک بازیکن بسیار قهارست او با یک حرکت گامبی می تواند روس ها رو به مخمصه بیاندازد.
نظرات بینندگان