arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۲۵۸۵
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۷ - ۰۲ آذر ۱۳۹۷

دیده بان حقوق بشر: امکان طرح شکایت نامه علیه بن سلمان وجود دارد

دیده بان حقوق بشر اعلام کرد: از آن جایی که محمد بن سلمان ولیعهد سعودی حاکم عربستان نیست، به همین خاطر مصونیت قضایی ندارد و امکان طرح شکایت و تنظیم دادخواست علیه وی وجود دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دیده بان حقوق بشر:امکان طرح شکایت نامه علیه بن سلمان وجود داردبه گزارش روز جمعه شبکه خبری الجزیره قطر، این سازمان حقوق بشری همچنین خطاب به رهبران جهان، از آنان خواست؛ از ولیعهد عربستان بخواهند، به شکنجه مخالفان سیاسی پایان دهد.
این نهاد حقوق بشری همچنین با تأیید نقض قوانین حقوق بشری در بازداشتگاه های سعودی، فاش کرد که بازجوهای این کشور، دستکم سه فعال زن بازداشتی را شکنجه کرده اند؛ به گونه ای که یک نفر از آنان به علت شدت شکنجه ها، سه بار دست به خودکشی زده است.
این نهاد از مقام های سعودی خواست؛ شواهد متقنی مبنی بر سلامت بازداشتی های زن در زندان های این کشور را به سازمان های حقوق بشری ارائه دهند.
سازمان گزارشگران بدون مرز، دیگر نهاد حقوق بشری نیز روز جمعه خواستار فشار بر عربستان سعودی برای توقف خشونت علیه فعالان سیاسی و روزنامه نگاران بازداشتی در زندانهای این کشور شد.
رسانه های مخالف دولت سعودی چهارشنبه گذشته از بازداشت 'عبد الله العقیل' خبرنگار روزنامه 'الوطن' به خاطر انتقاد از سیاست های 'ترکی آل شیخ' وزیر ورزش عربستان خبر دادند.
وی که شش ماه به خاطر انتقاد از آل شیخ از فعالیت منع شده بود، اندکی پیش از خبر دستگیری اش با انتشار توئیتی نوشت: «از وضع ورزش در عربستان به شکلی کنایه آمیز انتقاد کردم و شش ماه از کار بیکار شدم. به نظر می رسد نقد به مذاق آقایان خوش نمی آید.»
سریال سرکوب منتقدان و روشنفکران در عربستان همچنان ادامه دارد. این اقدامات از سپتامبر سال 2017 (شهریور 96) به ویژه پس از به قدرت رسیدن محمد بن سلمان شدت گرفت و تاکنون صدها نفر از دانشگاهیان، مبلغان دینی و حتی شاهزادگان و بازرگانان سعودی به خاطر انتقاد به هیات حاکمه در بازداشتگاه هستند.
در دوران ولیعهدی بن سلمان، بسیاری از فعالان مدنی مخالف، بازداشت یا از میان برداشته شده اند که از مهم ترین آنها می توان به قتل 10 مهرماه «جمال خاشقچی» روزنامه نگار منتقد سعودی اشاره کرد که به طرز فجیعی و با دستور تیم اعزامی از سوی ولیعهد در استانبول کشته شد

نظرات بینندگان