arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۲۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۸ - ۰۲ آذر ۱۳۹۷

افزایش مهاجران غیرقانونی به انگلیس در آستانه برگزیت

منابع خبری از افزایش آمار ورود مهاجران غیرقانونی از طریق بنادر جنوبی انگلیس در یک ماه گذشته خبر دادند در حالی که لندن به پایان مذاکرات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا نیز نزدیک می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آخرین اخبار منتشرشده حاکی است که مأموران گارد ساحلی انگلیس صبح امروز هشت مهاجر غیرقانونی را در سواحل شهر 'دوور' واقع در جنوب شرق این کشور نجات داده‌اند.


اطلاعات بیشتری درباره ملیت این افراد اعلام نشده است اما تصاویر منتشرشده در رسانه‌ها نشان می‌دهد این هشت نفر سوار بر یک قایق بادی در کانال مانش شناور بوده‌اند.


بامداد روز گذشته نیز گارد ساحلی انگلیس 14 مهاجر را در کانال مانش، حوالی ساحل منطقه کنت کشف و نجات داده است.


همچنین یکشنبه گذشته 9 نفر و جمعه قبل از آن 7 نفر دیگر نیز که به گفته رسانه‌های انگلیسی احتمال می‌رود ایرانی بوده‌اند در نزدیکی سواحل 'فولکستون' و 'دوور' شناسایی‌شده‌اند.


دو روز پیش آن، یعنی چهارشنبه هفته گذشته نیز سه قایق شامل مجموعاً 24 نفر ازجمله یک کودک در حوالی منطقه کنت از سوی گارد ساحلی ره‌گیری شده‌اند. یک روز قبلش هم 14 نفر به‌علاوه سه کودک که به گفته رسانه‌های انگلیسی همه آن‌ها ایرانی بوده‌اند در کانال مانش شناسایی‌شده‌اند.


گزارش‌ها حاکی است که در طول یک ماه گذشته بالغ ‌بر 80 مهاجر که در آب‌های کانال مانش شناور بوده‌اند، در نزدیکی مرزهای انگلیس نجات ‌یافته‌اند.


«چارلی الفیک» نماینده منطقه 'دوور' در پارلمان نسبت به روند ورود «بی‌سابقه» مهاجران به خاک انگلیس ابراز نگرانی کرد و خواستار اقدام وزارتخانه‌های کشور انگلیس و فرانسه در این رابطه شده است.


وی هشدار داد: هم‌زمان با نزدیک شدن به فصل زمستان، به نظر می‌رسد که مهاجران مصمم هستند تا خود را به خاک انگلیس برسانند و دولت بایستی برای حفاظت از خط مقدم مرزهای دوور سرمایه‌گذاری کند.


این تحولات در حالی صورت می‌گیرد که انگلیس کمتر از چهار ماه دیگر رسماً از اتحادیه اروپا خارج می‌شود و پس‌ازآن تدابیر سخت گیرانه ای برای جلوگیری از ورود غیرقانونی مهاجران به این کشور به اجرا گذاشته می‌شود.


پس از دو سال مذاکرات فشرده میان انگلیس و اتحادیه اروپا، دو طرف به‌تازگی درباره پیش‌نویس توافقنامه برگزیت و کلیات آینده همکاری‌های یکدیگر در دوره پسا برگزیت به توافق رسیده‌اند.


بر همین اساس نشست فوق‌العاده سران اتحادیه اروپا با دستور کار برگزیت یکشنبه در بروکسل برگزار می‌شود و انتظار می‌رود که توافقنامه نهایی برگزیت به تائید برسد.


کارشناسان معتقدند که مهاجران تلاش می‌کنند تا خود را پیش‌ازاین تاریخ به خاک انگلیس برسانند. بااین‌حال افزایش ورود مهاجران به انگلیس به‌ویژه کشف دو قایق در دو روز متوالی، برای مقام‌های انگلیسی غیرعادی و یک مساله جدی به نظر می‌رسد.


در همین پیوند، وزارت کشور انگلیس از افزایش تعداد مأموران گارد ساحلی در نواحی جنوبی این کشور خبر داده است.

 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان