arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۲۵۹۷
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۸ - ۰۲ آذر ۱۳۹۷

زنگ خطر برای غول فناوری چینی به صدا در آمد / احتمال تحریم هواوی از سوی ایالات متحده و متحدانش

گزارش ها از کاخ سفید حکایت از آن دارند که دولت ایالات متحده در تلاش است برند چینی هواوی را تحریم کند. اما برای این تحریم، دولت باید متحدان خارجی و داخلی خود را قانع کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گزارش ها از کاخ سفید حکایت از آن دارند که دولت ایالات متحده در تلاش است برند چینی هواوی را تحریم کند. اما برای این تحریم، دولت باید متحدان خارجی و داخلی خود را قانع کند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، هواوی از سوی یکی از بازار های مهم و خارجی خود رد معرض تهدید قرار گرفته است، چرا که دولت ایالات متحده در تلاش است تا فعالیت های هواوی را محدود کرده و این شرکت را عملا تحریم کند.

نگاهی به پرونده های اخیر روابط ایالات متحده با شرکت های چینی نشان می دهد که آمریکا عمده نگرانی خود را هراس از جاسوسی شرکت های چینی اعلام کرده است. نوعی جاسوسی نیابتی که به ادعای ایالات متحده واسطه تلفن های همرایه و محصولات هوشمند شرکت های چینی انجام می شود. درواقع مدتی است که مقامات ایالات متحده روی امنیت سایبری خود تمرکز کرده اند.  

بر همین مبنا نیز، گزارش شده که دولت ایالات متحده تلاش می کند تا ارائه دهندگان خدمات اینترنت و شبکه های مخابراتی را قانع کند تا از خرید تجهیزات هوآوی اجتناب کنند.

روزنامه وال استریت نیز با اشاره به منابع نامشخص گفت مقامات مخابراتی ایالات متحده  با همتایان و کارفرمایان مخابراتی خود در آلمان، ایتالیا، ژاپن و دیگر کشورهای دوست و متحد خود رایزنی هایی را آغاز کرده اند که تجهیزات شرکتهای چینی را تحریم کنند.

گزارش شده است که ایالات متحده به ویژه از استفاده از تجهیزات هواوی در کشورهایی که با پایگاه های نظامی آمریکا  مرتبطند، ابراز نگرانی کرده است.

سخنگوی هواوی در پاسخ به این گزارش ها گفته که هواوی عمیقا از رفتارهای دولت ایالات متحده شگفت زده شده است. "

 

 

نظرات بینندگان