arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۲۶۴۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۰۳ آذر ۱۳۹۷

فشار مجدد بریتانیا به غولهای فناوری / از فیسبوک تا توییتر به مبارزه با تروریسم ملزم شدند

قانونگذاران بریتانیایی بار دیگر در حال تدارک برنامه ای هستند تا از طریق آن به غولهای فناوری که قوانین ضد تروریسم را رعایت نمی کنند فشار بیاورند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

قانونگذاران بریتانیایی بار دیگر در حال تدارک برنامه ای هستند تا از طریق آن به غولهای فناوری که قوانین ضد تروریسم را رعایت نمی کنند فشار بیاورند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، قانونگذاران بریتانیا از غولهای فناوری درخواست کرده اند که با تروریسم مقابله کنند و در غیر این صورت در بریتانیا به بن بست خواهند خورد.

گروهی از سیاستمداران بریتانیایی اعلام کردند که اگر شرکتهای اینترنتی که در راستای این قوانین حرکت نکنند در جهت انتشار محتواهای افراطی در بریتانیا محکوم می شوند.

قانونگذاران قصد دارند با این روش شرکتها را محبور کنند، تبلیغات مرتبط با گروههای تروریستی را از پلتفرمهای خود خارج کنند.گوگل می گوید که بیش از 10 هزار نیرو را برای شناسایی محتوایی که خط مشی هایش ، تروریستی تلقی می شود استخدام کرده است. اما قانونگذاران  بریتانیایی قانع نشده و معتقدند شرکتهای اینترنتی باید بیش از پیش روی این نوع محتواها تمرکز کنند.

کمیته امنیتی و اطلاعاتی پارلمان بریتانیا در گزارشی نتیجه گرفت که سازمان های امنیتی و تروریستی و جاسوسی از فیسبوک، توییتر و گوگل برای کمک به "رشد " افراطی گرایی آنلاین کمک می گیرند.

پیش از این و در ماه فوریه هم پارلمان بریتانیا تهدید کرده بود که فیسبوک و گوگل را تحریم می کند،در آن زمان، یک سخنگوی فیسبوک به بی بی سی گفت: "ما به طور کامل از تعهدات خود در برابر اتحادیه اروپا و بریتانیا حفاظت می کنیم."

پارلمان اروپا به یوتیوب نیز نگاه خوشی ندارد و معتقد است تبلیغاتی افراطی و غیرقانونی در آن دیده شده است. اما سخنگوی گوگل می گوید 98 درصد از تمام فیلم های مرتبط با افراط گرایی خشونت آمیز از محیط یوتیوب برداشته شده است. سخنگوی گوگل افزود که گوگل نه تنها 10 هزار نفر را برای تحقق این هدف استخدام کرده، بلکه 5 میلیون دلار نیز  برای حمایت از سازمان های غیر انتفاعی که روی مبارزه با نفرت و افراط گرایی متمرکز بودند، سرمایه گذاری کرده است.

سخنگوی توییتر نیز گفت که این شرکت متعهد به بهبود سلامت گفتگوها در توییتر است. از سوی دیگر فیسبوک نیز اعلام کرده 99 درصد از مطالب تروریستی مشابه با پیام های داعش را حذف کرده است. تیم مسئول اجرای سیاست های فیس بوک حدود 30 هزار نفر را شامل می شود که 200 نفر آنها وظیفه مبارزه با تروریسم را بر عهده دارند.

 

 

نظرات بینندگان