arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۲۷۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۷ - ۰۳ آذر ۱۳۹۷

آمریکایی‌ها در جمعه سیاه چقدر کالا خریدند؟

تخمین زده می‌شود کل پولی که مشتریان در بلک فرایدی امسال خرج کرده‌اند به ۵۹.۶ میلیارد دلار برسد. این نشان‌دهنده رشدی ۵.۷ درصدی نسبت به حجم خرید سال ۲۰۱۷ خواهد بود. این پس از شکوفایی بلک فرایدی در سال ۲۰۱۱، به دنبال رکود اقتصادی جهانی، بالاترین نرخ رشد فروش این روز در آمریکا می‌باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

به نظر می‌رسد امسال با استقبال گسترده از فستیوال خرید بلک فرایدی، آمریکا شاهد یکی از بهترین جمعه‌های سیاه در چندین سال اخیر بوده و حجم خرید‌های انجام شده رکورد زده است.

به گزارش مهر به نقل از بیزنس‌اینسایدر، طبق داده‌های گلوبال‌دیتا ریتیل، تخمین زده می‌شود کل پولی که مشتریان در بلک فرایدی امسال خرج کرده‌اند به ۵۹.۶ میلیارد دلار برسد. این نشان‌دهنده رشدی ۵.۷ درصدی نسبت به حجم خرید سال ۲۰۱۷ خواهد بود. این پس از شکوفایی بلک فرایدی در سال ۲۰۱۱، به دنبال رکود اقتصادی جهانی، بالاترین نرخ رشد فروش این روز در آمریکا می‌باشد.

در بخش خرید‌های آنلاین هم از چهارشنبه خریداران ۲.۴ میلیارد دلار پول خرج کرده‌اند که در مقایسه با سال گذشته ۳۱.۸ درصد افزایش داشته است و تنها در روز شکرگزاری ۱.۷۵ میلیارد دلار دیگر خرید صورت گرفته است که این هم نسبت به سال ۲۰۱۷ با رشد ۲۸.۶ درصدی همراده بوده است.

این خریداران مشتاق می‌توانند در خانه بمانند و از تعطیلات عید شکرگزاری کنار اعضای خانواده با گرمای شومینه استفاده کنند، اما به جای این کار صد‌ها نفر از افراد در صف‌هایی طولانی از شب قبل جلوی فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ مانند وال‌مارت یا تارگت منتظر می‌ایستند تا مسابقه پر زدخورد خرید بلک فرایدی آغاز شود.

طبق رسم بلک فرایدی یا جمعه سیاه یا حراج جمعه یا حراجمعه، در آخرین جمعه ماه نوامبر، فروشگاه‌های بزرگ اجناس خود را با تخفیف‌های سنگین ارائه می‌کنند. این یکی از معروفترین و محبوبترین روز‌های حراج در تعطیلات سال نوی میلادی به حساب می‌آید. افراد در صف‌های مقابل فروشگاه‌های بزرگ و معروف منتظر می‌ایستند تا بتوانند زودتر از سایرین به اجناس مرغوب‌تر که تعداد محدودی دارند، دسترسی پیدا کنند و ضمنا با دوستان خود در فروشگاه‌های دیگر تماس می‌گیرند تا متوجه شوند کدام فروشگاه تخفیف بهتری ارائه می‌کند. طبق برآورد‌ها و نظرسنجی‌های شرکت دلیوت، امسال حدود ۷۱ درصد از خریداران سال نو، خرید‌های خود را بین بلک فرایدی تا سایبر ماندی، انجام دادند.

امسال زمان‌بندی بلک فرایدی خیلی منعطف‌تر بود و حدود ۵۰۰ خرده‌فروش آمریکا از روز سه‌شنبه ارائه تخفیف‌های مربوط به جمعه سیاه را آغاز کرده بودند. به این ترتیب بلک فرایدی حالا بزرگ‌تر از یک رویداد خرید ۲۴ ساعته است و حتی می‌تواند به یک ماراتن خرید یک هفته‌ای تبدیل شود.

اما این سنت خرید آمریکایی، توجهات بین‌الملی زیادی را هم به خود جلب کرده است. طبق آماری که آمازون ارائه داده است، خرید از این خرده‌فروش آنلاین در جمعه سیاه در انگلستان رکورد زده است. تنها در چند ساعت اولیه بلک فرایدی ۱۰۰ هزار اسباب بازی و ۶۰ هزار آیتم زیبایی آرایشی، از طریق آمازون در انگلستان به فروش رفته است که رقم بی‌سابقه‌ایست.

آمازون برای این فصل خرید ۲۰ هزار کارمند ویژه تعطیلات سال نو استخدام کرد.

در همین زمان کارکنان آمازون در آلمان، اسپانیا و انگلیس، در اعتراض به شرایط سخت کاری و دستمزد کم (تن‌ها ۱۲ دلار در هر ساعت)، دست به اعتصاب زدند. طبق گفته اتحادیه‌های کارگری آن‌ها به این علت این زمان را انتخاب کردند که شرکت در این روز بیشترین فروش را دارد و اعتصاب آن‌ها آسیب بیشتری به شرکت زده و در نتیجه صدای آن‌ها شنیده خواهد شد.

نظرات بینندگان