arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۲۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۹ - ۰۳ آذر ۱۳۹۷

فضانوردانی که بیشتر از همه در فضا زندگی کرده‌اند + تصاویر

بیشترین طول اقامت انسان در فضا طی یک مأموریت به دکتر "والری پولیاکف" تعلق دارد. او در ۸ ژانویه ۱۹۹۴ با ناو کیهانی سایوز تی.ام-۱۸ به همراه دو کیهان‌نورد دیگر به نام‌های "یوری اوساچف" و "ویکتور آفاناسیف" به ایستگاه فضایی میر سفر کرد. "اوساچف" و "آفاناسیف" پس از حدود ۶ ماه به زمین برگشتند، اما "پولیاکف" سفر را به همراه گروه بعدی کیهان‌نوردان ادامه داد و ۴۳۷ روز و ۱۷ ساعت و ۵۸ دقیقه در این ایستگاه اقامت کرد. او طی این مدت ۷۰۷۵ دور به گرد زمین چرخید و در مجموع ۳۰۰ میلیون و ۷۶۵ هزار کیلومتر را پیمود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 
بیشترین طول اقامت انسان در فضا طی یک ماموریت به "دکتر والری پولیاکف" و طی سفرهای متعدد به ترتیب به "گنادی پادالکا" و "یوری مالنچنکو" تعلق دارد.

بیشترین طول اقامت انسان در فضا طی یک مأموریت به دکتر "والری پولیاکف" تعلق دارد. او در ۸ ژانویه ۱۹۹۴ با ناو کیهانی سایوز تی.ام-۱۸ به همراه دو کیهان‌نورد دیگر به نام‌های "یوری اوساچف" و "ویکتور آفاناسیف" به ایستگاه فضایی میر سفر کرد. "اوساچف" و "آفاناسیف" پس از حدود ۶ ماه به زمین برگشتند، اما "پولیاکف" سفر را به همراه گروه بعدی کیهان‌نوردان ادامه داد و ۴۳۷ روز و ۱۷ ساعت و ۵۸ دقیقه در این ایستگاه اقامت کرد. او طی این مدت ۷۰۷۵ دور به گرد زمین چرخید و در مجموع ۳۰۰ میلیون و ۷۶۵ هزار کیلومتر را پیمود.

"پولیاکف" پس از به دست آوردن این رکورد بی‌نظیر و تکرار نشدنی سرانجام در ۲۲ مارس ۱۹۹۵ با ناوکیهانی سایوز تی.ام-۲۰  به زمین بازگشت.

دکتر "پولیاکف" قبلا هم سفری طولانی‌مدت به فضا داشت که بیش از ۲۴۰ روز طول کشیده بود. با توجه به جمع دو سفر، او ۶۷۸ روز و ۱۶ ساعت و ۳۲ دقیقه از عمرش را در مدار زمین گذرانده است. 

اما بیشترین مدت اقامت در فضا طی سفرهای متعدد به "گنادی پادالکا" تعلق دارد که تا به حال ۵ بار به مدار زمین سفر کرده و جمعا ۸۷۸ روز و ۱۱ ساعت و ۲۹دقیقه را در ایستگاه‌های فضایی میر و بین‌المللی گذرانده است. 

پس از "پادالکا"، "یوری مالنچنکو" کیهان‌نورد دیگر روسیه، با  ۸۲۷ روز و ۹ ساعت و ۲۰ دقیقه اقامت فضایی، طی پنج پرواز، رکورد دار است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: فضانوردان ، فضا
نظرات بینندگان