arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۲۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۲۱ - ۰۳ آذر ۱۳۹۷

فلاحت پیشه: برخی نسبت به نمایندگان مجلس در بحث CFT کم لطفی می کنند

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: برخی اصحاب تریبون در کشور در بحث لایحه مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) نسبت به نمایندگان مجلس کم لطفی می کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حشمت الله فلاحت پیشه روز شنبه در همایش تجلیل از صادرکنندگان برتر استان کرمانشاه افزود: 205 کشور و موسسه اقتصادی مهم جهان عضو این لایحه هستند و رد آن در کنار تحریم ها مشکلات زیادی را برای اقتصاد کشور به دنبال دارد.


او اضافه کرد: در بحث تحریم ها بسیاری از کشورها با حکم حکومتی از برخی از بانک هایشان خواسته اند که با ایران مبادلات داشته باشند ولی در عمل بانک ها بهانه می آورند و این دستورات را اجرا نمی کنند و نمی شود کاری کرد و اگر این لایحه ضد پولشویی هم رد شود مشکلات اقتصادی ما افزایش می یابد.


فلاحت پیشه ، کنُد و مبهم تصمیم گیری کردن را 2 معضل بزرگ کشور دانست و اظهار داشت: بیشتر مواقع متاسفانه برای اجرای یک طرح ، مسئولان فقط برای تصمیم گیری ماه ها وقت تلف می کنند و در نهایت تصمیمی هم گرفته شود به دلیل ابهام در تصمیم و چارچوب کار، با کارشکنی و مشکل مواجه می شود.


وی در ادامه شعار دادن به جای عمل کردن را نشانه زوال یک جامعه دانست و گفت: 14 سال است که حرف از ایجاد زیرساخت های صادراتی برای مرزهای استان کرمانشاه زده می شود ولی هنوز هم نشده است.
نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تقدیر از استانداری کرمانشاه در پیگیری امور زلزله زدگان گفت: زلزله توجه افکار عمومی کشور را به استان جلب کرده است باید از این وضعیت برای سرمایه گذاری و توسعه کرمانشاه استفاده کنیم.

** نگاه امنیتی به استان کرمانشاه باید برداشته شود
فلاحت پیشه در ادامه اظهار داشت: نگاه امنیتی داشتن به کرمانشاه مانع توسعه این خطه شده است و تا زمانی این نگاه از این استان برداشته نشود، سرمایه گذاران برای توسعه آن پا پیش نمی گذارند.


او همچنین خواستار تصمیمات ویژه برای کرمانشاه در بحث صادرات شد و بیان داشت: شرایط استان ها با هم متفاوت است.

** برای ممنوعیت صادرات باید دقت بیشتر شود
نماینده شهرستان های گیلانغرب، قصرشیرین و سرپل ذهاب در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به زیان تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان کرمانشاه از ممنوعیت های خلق الساعه صادرات برخی کالاها گفت: گاهی در مرکز کشور برای صادرات برخی اقلام تصمیم اشتباهی گرفته می شود که برای لغو آن 6 ماه وقت می گیرد بنابراین در ممنوعیت صادرات باید دقت بیشتری شود.


فرهاد تجری ، کمک به صادرات را در راستای کمک به تولید و اشتغال دانست و خواستار تسهیل روند اداری برای کمک به صادرات شد.


وی در ادامه با بیان اینکه دوران حرکت با آزمون و خطا در کشور به پایان رسیده است از مسئولان تصمیم گیر استان خواست ، بیشتر بر مزیت موقعیت تجاری استان تمرکز داشته باشند.


تجری در پایان گفت: در بحث سرمایه گذاری به استان کرمانشاه نگاه امنیتی وجود دارد و تا این نگاه برداشته نشود، توسعه رخ نمی دهد.

** وصول مالیات در کرمانشاه بیشتر از استان های دیگر است
نماینده مردم شهرستان های پاوه، ثلاث باباجانی ، جوانرود و روانسر نیز در این همایش گفت: میزان وصول مالیات در استان کرمانشاه از بسیاری از استان های مهم و بزرگ و اقتصادی کشور مانند اراک ، اصفهان ، تهران و فارس بیشتر است.


شهاب نادری اضافه کرد: این در حالی است کرمانشاه بیکارترین استان کشور است و در شرایط بد اقتصادی قرار دارد.


وی ، صادرات را مساوی با اشتغال پایدار دانست و از کاغذ بازی و بروکراسی های ادارای برای فرار دادن سرمایه گذاران انتقاد کرد.
او توسعه را حاصل کار تیمی و هم افزایی همه بخش های صنعتی ، بخش خصوصی و دولتی دانست و اظهار داشت: برای توسعه مسئولان باید در بین مردم بروند و از نزدیک معیشت و کار و نیازهای آنها را حس کنند تا بتوانند برای حل مشکلات آنها تصمیم بگیرند.


نادری در ادامه از اقدام های استانداری کرمانشاه در باره مناطق زلزله زده قدردانی کرد و بر بهبود زیرساخت های بازارچه های مرزی شوشمی و شیخ صله تاکید کرد.


در این همایش از شرکت مانیزان، شرکت کشت و صنعت روژین تاک، صنایع چاپ و بسته‌ بندی کرمانشاه، سیمان سامان غرب، شرکت امیدآرمان کردستان، بازرگانی لرستانی، پتروشیمی کرمانشاه، شرکت برنج آرام همکار، شیرین بیان زاگرس، اورامان غرب، بازرگانی طباطبایی، جهان فولاد غرب و آوان گندم شاهو به عنوان صادرکنندگان برتر استان کرمانشاه تجلیل شد.


استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت 371 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد و 6 درصد از کل صادرات ایران از پنج بازارچه مرزی آن صادر می شود.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان