arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۲۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۰۹ - ۰۴ آذر ۱۳۹۷

ماساژ یک‌ساعت قبل از مسابقه باعث افزایش راندمان ورزشکار می‌شود

ماساژ همان طور که روش مناسبی برای کاهش استرس و بهبود عملکرد در ورزشکاران حرفه‌ای است، اگر به صورت علمی و تحت نظر متخصصان انجام نشود، آسیب‌زا نیز خواهد بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ماساژ یک‌ساعت قبل از مسابقه باعث افزایش راندمان ورزشکار می‌شود

ماساژ همان طور که روش مناسبی برای کاهش استرس و بهبود عملکرد در ورزشکاران حرفه‌ای است، اگر به صورت علمی و تحت نظر متخصصان انجام نشود، آسیب‌زا نیز خواهد بود.

دکتر امیرحسین ال داود، در حاشیه برگزاری سومین همایش ملی ماساژ درمانی اظهار کرد: هفت سال پیش که نخستین همایش ملی ماساژ درمانی برگزار شد، این رشته جایگاه شناخته شده‌ای بین جامعه ورزشی نداشت و کسی تصور نمی‌کرد که از طریق ماساژ بتوان بر بسیاری از بیماریها غلبه کرد. البته ماساژ درمان نیست، بلکه نوعی ریکاوری و آرامش جسم و روان بعد از شرکت در یک تورنمنت حساس و استرس‌زاست.

وی گفت: پنج نوع ماساژ داریم که رایج‌ترین آن ریلکسشن، رفلکسولوژی و شی یاتسوست که از طریق این ماساژها می‌توان بر بسیاری از مشکلات و بیماریهای اعضای بدن غلبه و یا پیشگیری کرد. البته از زمانی که بسیاری از داروها تحریم شده و هزینه‌های خدمات درمانی افزایش پیدا کرده است، ماساژ درمانی جایگاه بهتری بین مردم و بویژه ورزشکاران پیدا کرده است. به طوری که بسیاری از ورزشکاران از ماساژ به عنوان دارویی برای رفع استرس قبل از شرکت در یک رقابت حساس استفاده می‌کنند. البته این روش زمانی موثر خواهد بود که ورزشکار یک تا 2 ساعت قبل از حضور در مسابقات ماساژ ببیند نه ده دقیقه قبل از مسابقات.

آل داود خاطرنشان کرد: ماساژ زمانی می‌تواند در بهبود عملکرد ورزشکاران حرفه‌ای تاثیر مثبت بگذارد که به صورت اصولی، علمی و زیر نظر متخصصان انجام شود. ماساژهای غیراصولی و اشتباه عملکرد ورزشکاران را تحت تاثیر قرار می‌دهد و حتی باعث آسیب در ورزشکاران می‌شود.

دبیر علمی سومین همایش ملی ماساژ درمانی افزود: متاسفانه در برخی از تیم‌های ورزشی کسانی به عنوان ماساژور در راس تیم قرار می‌گیرند که چون به مبانی علمی این رشته شناخت کافی ندارند و تنها به صورت تجربی و سنتی کار را یاد گرفته‌اند ممکن است با یک حرکت اشتباه شرایطی را برای ورزشکار ایجاد کند که آینده حرفه‌ای او را به خطر بیندازند و عمر قهرمانی‌اش را کوتاه کند.

وی در پایان تاکید کرد: ماساژ در برخی رشته‌های ورزشی همچون فوتبال، دوی سرعت، دوی امدادی، پرتاب نیزه و دیسک، تیروکمان و تیراندازی که نیاز به عضلات قوی و تمرکز بالایی دارند، بسیار موثر است و سبب افزایش عملکرد ورزشکار می‌شود.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان