arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۲۸۹۰
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۰ - ۰۴ آذر ۱۳۹۷

درخواست نمایندگان تبریز برای تاسیس"فرهنگستان زبان ترکی آذربایجانی"

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان استان قاطعانه و موکد از دولت خواستارند تا فرهنگستان زبان ترکی آذربایجانی ایجاد شود چرا که این فرهنگستان ضامن بقای زبان و همچنین سبب ترویج بیشتر فرهنگ‌مان خواهد بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

درخواست نمایندگان تبریز برای تاسیس

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان استان قاطعانه و موکد از دولت خواستارند تا فرهنگستان زبان ترکی آذربایجانی ایجاد شود چرا که این فرهنگستان ضامن بقای زبان و همچنین سبب ترویج بیشتر فرهنگ‌مان خواهد بود.

به گزارش ایسنا، احمد علیرضا بیگی در آیین افتتاحیه کنگره بین‌المللی عاشیقلار؛ همنوای پیامبر مهربانی تاکید کرد: ایجاد فرهنگستان زبان ترکی آذربایجانی به بقای گذشته‌ و فرهنگ ما کمک کرده و این فرهنگ اصیل را به نسل‌های بعدی منتقل می‌کند.

وی در ادامه افزود: بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان بخش کوچکی از مطالبه‌ ما بود و ما خواستار تحقق کامل خواسته‌ خود مبنی بر تاسیس فرهنگستان زبان ترکی آذربایجانی هستیم.

بیگی افزود: باید تاسیس این فرهنگستان مورد اهتمام دولت و مجلس باشد و تمامی نمایندگان استان به عنوان مطالبه‌ ملی این موضوع را پیگیری می‌کنند تا به وعده دولت جامه‌ عمل پوشانده شود.

وی با تاکید بر این‌که فرهنگ و هنر، هویت یک ملت است، اظهار کرد: برگزاری این کنگره بین‌المللی در راستای احیای فرهنگ‌مان بوده و این فرهنگ ملت‌ها را به هم پیوند می‌دهد.

نماینده تبریز در پایان تاکید کرد: زبان هنر، گذشته و تاریخ یک ملت را بیان کرده و بهترین زبانی است که همه ملت‌ها آن را درک می‌کنند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
10
4
عده ای در تبریز دنبال تجزیه طلبی هستند وزارت اطلاعات باید به شدت با اینها برخورد کند نیمی از خاک ترکیه فعلی هم جزیی از خاک ایران است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
متاسفم بر این تفکر شما. کشورهای توسعه یافته را نگاه کنید به تفاوتهای فرهنگی به عنوان گنجینه های نفیسی نگریسته میشود که باید حفظ شود اون موقع شما همچون اسکندر مقدونی دنبال تخریب .....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
تجزیه طلب اونی هست که حق طبیعی انسان هارو پایمال میکنه. تجزیه طلب اونی هس که برای هم وطناش جک میسازه و توهین میکنه. تجزیه طلب اونیه که کمترین خواسته هارو تجزیه طلبی میدونه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
3
2
اسمش ترکی آذری باشد بهتر است تا تداعی کننده ی کشور آدربایجان نباشد
متاسفانه نامگذاری آذربایجان شوروی و شهرهایی مانند آستارا در آن طرف و با نام های مشابه با نام شهرهای ایران از سال های قبل دقیقا به منظور تقویت اندیشه های تجزیه طلبانه و دامن زدن به مسایلی از این دست در کشور ما بود
خوب بود مانند کشور یونان ما هم به نام آذربایجان برای کشور آذربایجان اعتراض می کردیم
اخیرا یونان موفق شد کشور مقدونیه را وادار کند که نام خود را تغییر دهد چون محدوده ای که در گذشته مقدونیه نام داشته است هم اکنون قسمت هایی از آن متعلق به یونان است و قسمت کوچکی از آن در اختیار مقدونیه فعلی است
دقیقا مشابه ما و کشور آذربایجان فعلی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۵
4
2
زبان شیرین و زیبای ترکی انقدر مورد توجه کلیه مردم ایران هست که نیازی به تشکیل فرهنگستان زبان ترکی نسیت مگر انکه در پشت نقاب بظاهر دوستانه این نمایندگان تفکر دیگری وجود داشته باشد . زبان ترکی زبان امروز و دیروز و صد سال پیش نیست . این زبان از دوره هخامنشیان و شاید قبل از ان هم وجود داشته و از ان زمان سرزمین ازربایجان هم جزئی از ایران عزیز بوده . اکنون چه اتفاقی افتاده که این دوسه نفر نماینده خواستار فرهنگستان میکنند و حتما فردا درخواست دیگری خواهند داشت . به این افراد برادرانه میگوییم از تفکرات شیطنت امیز دست بردارید .به نقشه ایران توجه کنید اذربایجان سر ایران است . پس بدانید هیچ موجودی بدون سر زنده نیست . وایران هم سرش را با افتخار نگه خواهد داشت
نظرات بینندگان