arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۸ - ۰۷ بهمن ۱۳۸۹
انتقاد هفته نامه ی رسایی از رییس جمهور:

احمدی نژاد، شعار «همه با هم» را با شعار «همه با من» عوض كرده‌!

امام خمینی(ره) به عنوان بنیانگذار و معمار بزرگ جمهوری اسلامی اصطلاحی مردمی «همه با هم» را به عنوان راهبرد اصلی برای پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی در میان واژگان سیاسی رایج به جای اتحاد مطرح كرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مرتضی داستانی در 19 دی نوشت:

امام خمینی(ره) به عنوان بنیانگذار و معمار بزرگ جمهوری اسلامی اصطلاحی مردمی «همه با هم» را به عنوان راهبرد اصلی برای پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی در میان واژگان سیاسی رایج به جای اتحاد مطرح كرد. اصطلاحی كه روی هر گونه منیت فردی، قومی، حزبی، گروهی و جناحی خط بطلان و نیستی كشید و كلمة «ما» را به جای «من» نشاند. تا جایی كه آن پیر فرزانه در جریان اختلافات اوایل انقلاب خطاب به برخی گفت: هی نگویید «من» بگویید مكتب «من» این «من»، «من» شیطان است.

 

مقام معظم رهبری كه سكان دار كشتی انقلاب است در سفر اخیر خود به شهر مقدس قم در جمع مردم مؤمن و فداكار این شهر طی سخنانی خواص و عوام را مخاطب خود قرار داده از همه خواستند كه موضوع وحدت را جدی بگیرند، ایشان به این نكته نیز تصریح كردند كه این وحدت بایستی خود را درعمل نشان دهد. معظم له در این اجتماع بر همدلی مسئولان و هم افزایی قوا و همكاری آنها با یكدیگر تأكید كردند و از مسئولان خواستند اختلافات خود را به میان مردم نكشند.

 

نامه رئیس جمهور به نمایندگان مجلس شورای اسلامی در برهه‌ای كه اولا در مرحله عبور از گردونه سخت اجرای هدفمند كردن یارانه ها هستیم و از سوی دیگر فشار بین المللی نیز روز به روز علیه ملت ایران افزایش می‌یابد از آنجا كه تنش زا و موجب كنش‌ها و واكنش‌های مختلف داخلی می‌شود جای سؤال و ابهام زیادی دارد. به ویژه آنكه انتشار نامه پس از اقدام رهبری و تمكین مجلس نسبت به رفع دغدغه رئیس جمهور صورت گرفته است.

 

 آنچه انسان از مجموعه مطالب نامه دریافت می‌كند و روند طی شده در موضوع لایحه پنجم را نیز مد نظر قرار می‌دهد به نتیجه‌ای جز اینكه آقای رئیس جمهور جای شعار «همه با هم» را با شعار «همه با من» عوض كرده‌اند، نمی‌رسد. اینكه ما قلم به دست بگیریم همه قوا، شورای نگبهان (شورای نگهبان مخالف حذف رئیس جمهور از ریاست مجمع بانك مركزی نبود) مجمع تشخیص مصلحت را متهم به نقض قانون اساسی بكنیم. تنها یادآور اتهاماتی است كه در مناظره‌های انتخاباتی مردم با تأسف از سیمای جمهوری اسلامی شاهد بودند و مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه آن را نكوهش كردند.

 

اختیاراتی كه مجلس نهم برای رئیس جمهور دولت در برنامه پنجم و برنامه‌های سالیانه با جمله‌های دولت مجاز است قرار دادند، در طول تاریخ ادوار مجلس بی سابقه است. لذا ایجاد نزاع‌های شبه انتخاباتی در برهه كنونی برای خارج كردن كدام رقیب از صحنه است؟ اگر قرار باشد همه امور از مداری كه بر آن می‌چرخید خارج شود و بر مدار رئیس جمهور بچرخد كه دیگر چیزی از جمهوری اسلامی باقی نمی‌ماند.

 

 همه كسانی كه دلسوز نظام و انقلابند بی تردید آرمان‌ها و منویات خمینی كبیر برای آنها الهام آفرین و راهگشا است. امام خمینی(ره) در رابطه با جایگاه قانون در كشور می‌فرمایند: من تكرار می‌كنم مجلس بالاترین مقام است در این مملكت، مجلس اگر رأی داد و شورای نگهبان هم آن رأی را پذیرفت، هیچ كس حق ندارد یك كلمه راجع به این بگوید، من نمی‌گویم رأی خودش را نگوید؛ بگوید؛ رأی خودش را بگوید. اما اگر بخواهد فساد كند و به مردم بگوید كه این شورای نگهبان كذا و این مجلس كذا، این فساد است.... باید سر تسلیم به مجلس یعنی سر تسلیم به اسلام وقتی مخالف اسلام نیست، سر تسلیم به اسلام آورد، روش‌های غیر اسلامی را اگر هم در باطن ـ خدای ناخواسته ـ دارند، نباید دیگر اظهار بكنند و نباید اذهان مردم را نسبت به مجلس مشوش كنند. این یك مسئله‌ای است اساسی، و باید همه توجه داشته باشند، به مجرد اینكه یك مطلبی بر خلاف رأی یك نفر است، نباید بگوید مجلس درست نیست. (صحیفه امام ج14 ص370)

 

امام خمینی در زمینه اموری كه با توجه به مصلحت جامعه چه از نظر احكام شرعی و چه از نظر قانون اساسی، قانونن می‌شوند می فرمایند:

 

این نكته نیز لازم است كه تذكر داده شود كه رد احكام ثانویه پس از تشخیص موضوع به وسیله عرف كارشناس، با رد احكام اولیه فرق ندارد. چون هر دو احكام ا... می‌باشند و نیز احكام ثانویه ربطی به اعمال ولایت فقیه ندارد و پس از رأی مجلس و انفاذ شورای نگهبان هیچ مقامی حق رد آن را ندارد و دولت در اجرای آن باید بدون هیچ ملاحظه‌ای اقدام كند.

 

 

 

از سوی دیگر از آنجا كه طبق قانون اساسی ساز و كار نظام جمهوری اسلامی براساس حكومت اسلامی است. بر مبنای دیدگاه ولایت مطلقه فقیه كه از سوی امام خمینی(ره) تبیین و در بازنگری قانون اساسی به آن تصریح شده است، حكومت از احكام اولیه اسلام و به تأكید امام راحل مقدم بر تمام احكام فرعیه می‌باشد. بنابراین زیر سؤال بردن روند ساز كار پیش بینی شده در قانون اساسی به بهانه دفاع از قانون اساسی از كسی پذیرفته نیست

نظرات بینندگان