arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۳۰۶۴
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۱ - ۰۵ آذر ۱۳۹۷

در فصول سرد هم "ضد آفتاب" بزنید

‌یک متخصص پوست و مو معتقد است که افراد برای محافظت از پوست باید در تمام طول سال از کرم های ضدآفتاب استفاده کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در فصول سرد هم

‌یک متخصص پوست و مو معتقد است که افراد برای محافظت از پوست باید در تمام طول سال از کرم های ضدآفتاب استفاده کنند.

‌دکتر مهرداد ملک با بیان ‌اینکه تابش اشعه UV در تمام طول سال ادامه دارد، گفت: تصور عموم بر این است که تابش خورشید تنها در فصول گرم سال م یتواند برای پوست آسیب رسان باشد، در حالیکه تابش اشعه مضر UV در تمام فصول سال وجود دارد.

وی افزود: این تصور موجب می شود برخی افراد در فصول سرد سال آنطور که باید از پوست خود مراقبت نکنند.

ملک تصریح کرد: بعضا برخی افراد در این فصول با این تصور که تابش ملایم آفتاب برای پوست آنها ضرر ندارد، بیشتر در محیط بیرون فعالیت یا پیاده روی دارند.

این متخصص پوست بر مراقبت از پوست در برابر تابش اشعه مضر خورشید در تمام طول سال تاکید کرد و افزود: به همین منظور افراد باید در تمام طول سال از کرم ضد آفتاب استفاده کنند.

وی افزود: استفاده از کرم ضد آفتاب برای تمام سنین توصیه می شود. حتی برای کودکان نیز باید از همان سنین طفولیت ضدآفتاب مخصوص آنها استفاده شود.

این متخصص پوست افزود: همچنین افراد برای مراقبت بهتر از پوست باید در ساعاتی که تابش آفتاب شدت دارد، یعنی حدود ساعت ۱۰ صبح تا ۱۴ ظهر، حتی المقدور در جای مسقف بوده و هنگام خروج از منزل حتما از کلاه استفاده کنند.

ملک در ادامه با اشاره به افزایش خشکی پوست در فصل سرما گفت: خشکی پوست در فصول سرما به خاطر شرایط آب و هوایی طبیعی است و افراد در این فصول باید بیشتر از مرطوب کننده ها استفاه کنند.

وی افزود: استفاده از روغن ها هم خوب است، اما مرطوب کننده ها ترجیح داده می شوند.

ملک، استفاده از مرطوب کننده را در ساعات مختلف روز توصیه کرد و افزود: ترجیحا بهتر است شب ها نیز مرطوب کننده قبل ازخواب استفاده شود.

وی افزود: افراد برای محافظت بهتر از پوست همچنین بهتر است از دستکش در فضای آزاد استفاده کنند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان