arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۳۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۲۰ - ۰۶ آذر ۱۳۹۷

مذاکره صالحی و موگرینی درباره برجام و تحریم های آمریکا

رییس سازمان انرژی اتمی و مسئول سیاست خارجی و امور امنیتی اتحادیه اروپا درباره برجام و تحریم های غیر قانونی آمریکا از جمله قرار دادن مرکز نظام ایمنی هسته ای و شرکت تامین کننده رادیو داروها برای کشور گفت وگو و این گونه اقدامات را غیر قابل قبول قلمداد کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

علی اکبر صالحی معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی ایران در حاشیه سمینار همکاری های هسته ای بین المللی ایران و اتحادیه اروپا در بروکسل با فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی و امور امنیتی اتحادیه اروپا دیدار و گفت وگو کرد.


در این دیدار علاوه بر موضوع برجام، درخصوص تحریم های غیر قانونی آمریکا از جمله قرار دادن مرکز نظام ایمنی هسته ای و شرکت تامین کننده رادیو داروها برای کشور، مذاکره و صحبت شد و دو طرف این گونه اقدامات را غیر قابل قبول قلمداد کردند.


رییس سازمان انرژی اتمی در راس هیاتی بلند پایه جهت شرکت در سومین سمینار همکاری های هسته ای بین المللی ایران و اتحادیه اروپا در بروکسل به سر می برد.


صالحی امشب بروکسل را به مقصد وین جهت شرکت و سخنرانی در کنفرانس وزیران علوم و فناوری هسته ای ترک خواهد کرد.


این کنفرانس با حضور کلیه اعضای آژانس، از جمله بیش از 30 وزیر، از روز چهارشنبه به مدت سه روز برگزار می شود.


آخرین تحولات مربوط به کاربردهای علوم و فناوری در حوزه هسته ای و همچنین اقدامات و برنامه های آژانس در این حوزه مهمترین موضوعاتی است که مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.


در این کنفرانس، وزرا بیانیه ای را نیز صادر خواهند کرد.


معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی علاوه بر سخنرانی در این کنفرانس، با مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز دیدار و گفت وگو خواهد کرد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان