arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۳۵۰۴
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۵ - ۰۷ آذر ۱۳۹۷

تاکید موگرینی بر حفظ برجام در دیدار با ظریف در ژنو

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حاشیه نشست امنیتی افغانستان در ژنو با محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران دیدار و رایزنی کرد. موگرینی در این دیدار بار دیگر بر عزم اتحادیه اروپا برای حفظ توافق هسته‌ای و اینکه آژانس بین المللی انرژی اتمی ۱۳ بار اجرای تعهدات ایران در چارچوب این توافق را مورد تایید قرار داده است، تاکید کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیر خارجه ایران در حاشیه نشست امنیتی افغانستان در ژنو با یکدیگر دیدار کردند.

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حاشیه نشست امنیتی افغانستان در ژنو با محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران دیدار و رایزنی کرد.

براساس گزارش طرف اروپایی، موگرینی در این دیدار بار دیگر بر عزم اتحادیه اروپا برای حفظ توافق هسته‌ای و اینکه آژانس بین المللی انرژی اتمی 13 بار اجرای تعهدات ایران در چارچوب این توافق را مورد تایید قرار داده است، تاکید کرد.

براساس گزارش سایت دفتر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، فدریکا موگرینی بر ضرورت حفظ توافق هسته‌ای به عنوان یک اصل کلیدی برای مهندسی منع گسترش تسلیحات هسته‌ای و همچنین امنیت جهانی و منطقه‌ای تاکید کرده است.

موگرینی همچنین خواستار اجرای کامل و موثر این توافق از سوی همه طرفها و استفاده از منافع اقتصادی مرتبط با آن شده است.

این گزارش با اشاره به چهار دور مذاکرات سطح بالا میان مقامات دو طرف در هفته جاری نوشت که ظریف و موگرینی همکاریهای دوجانبه در حوزه های مختلف میان ایران و اتحادیه اروپا را بازنگری کردند.

ظریف و موگرینی در این دیدار درباره مسائل مهم منطقه‌ای از جمله بحران در سوریه و یمن رایزنی کردند که در آن موگرینی به ضرورت حل و فصل این بحرانها از طریق روشهای مسالمت آمیز و دیپلماسی و لزوم مشارکت سازنده بازیگران اصلی منطقه برای حصول توافق سیاسی در این دو کشور نیز تأکید کرد.

دو طرف همچنیین درباره صلح و ثبات در افغانستان و ضرورت حمایت بین المللی از روند صلح در این کشور با تکیه بر ظرفیتهای نیروهای داخلی افغانستان تاکید کردند.

براساس این گزارش، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، درباره اهمیت پشتیبانی کامل بین‌المللی از روند صلح جامع با رهبری و مشارکت نیروهای داخلی افغانستان تبادل‌نظر کردند.

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان