arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۳۵۶۸
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۲۲ - ۰۷ آذر ۱۳۹۷

عراقچی: اروپا باید هر چه زودتر سازوکارهای لازم برای تامين منافع اقتصادی ايران را تضمین کند

معاون وزیر خارجه ایران گفت: اروپا و ساير کشورهای متعاهد به برجام، باید بتوانند هر چه زودتر سازوکارهای لازم برای تامين منافع اقتصادی ايران را از این توافق تضمین کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران در بروکسل با «برونو واندر پلویم» قاﺋم مقام وزارت امور خارجه بلژیک دیدار و در خصوص اهم مساﺋل مربوط به روابط دوجانبه و همکاری های بین المللی دو کشور گفتگو کرد. 

در این دیدار، قاﺋم مقام وزارت خارجه بلژیک بر تعهد مداوم این کشور و سایر کشورهای اروپایی بر دفاع از برجام و اعتبار آن تاکید کرد و این توافق را برای صلح و امنیت بین المللی بسیار مهم خواند.

وی گفت: ما در حال تلاش برای حفظ برجام هستیم و معتقدیم به رغم خروج آمریکا، این توافق بایستی با صبر و درایت لازم حفظ شود‌ چون هیچ جایگزینی برای برجام وجود ندارد و بر همین اساس امیدوارم به زودی ساز و کار ویژه را ایجاد کنیم. 

معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان نیز در این دیدار تاکید کرد: پیرو افزایش فشارهای غیر قانونی آمریکا و از بین رفتن توازن بین تعهدات و منافع جمهوری اسلامی ایران، عدم تحقق تعهدات اروپا و سایر طرفها برای مقابله با فشارها، نگرانی ها را نسبت به آینده برجام افزایش داده است.

وی افزود:اروپا و سایر کشورهای متعاهد به برجام، باید بتوانند هر چه زودتر ساز و کارهای لازم برای تامین منافع اقتصادی ایران از این توافق را تضمین کنند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان