arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۳۵۸۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۰۸ آذر ۱۳۹۷

مارک زاکربرگ زیر فشار FBI / حریم خصوصی کاربران فیسبوک در خطر است

بر اساس اسنادی که اخیرا توسط فعالان حقوق کاربران مجازی منتشر شده، مارک زاکربرگ مدیرعامل فیسبوک از مدتی پیش تحت فشار FBI  قرار دارد تا برخی قوانین مرتبط با حریم خصوصی کاربران را آگاهانه نقض کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بر اساس اسنادی که اخیرا توسط فعالان حقوق کاربران مجازی منتشر شده، مارک زاکربرگ مدیرعامل فیسبوک از مدتی پیش تحت فشار FBI  قرار دارد تا برخی قوانین مرتبط با حریم خصوصی کاربران را آگاهانه نقض کند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، به نظر می رسد از مدتی پیش FBI تلاش کرده تا مدیرعامل فیسبوک را متقاعد کند تماس های افراد در مسنجر فیسبوک را افشا کند. این موضوع حتی به مجادلاتی پشت پرده منجر شده و مشخص نیست زاکربرگ دقیقا چه واکنشی نشان داده است.

بر همین اساس نیز، گروهی از حامیان حفظ حریم خصوصی، خواستار اسنادی هستند که  دولت ایالات متحده جزئیات مبارزه FBI با فیسبوک را در مورد رمزنگاری اطلاعات کاربران مشخص کند.وکلای اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا و بنیاد مرزهای الکترونیکی نیز، پرونده ای را مبنی بر محکوم کردن رفتار FBI تنظیم کرده اند که می خواست این شبکه اجتماعی را مجبور کند اطلاعات کاربران را افشا کند.

جنیفر گرانیچ، مشاور امنیت سایبری و عضو شورای حفاظت از حریم خصوصی کاربران، در بیانیه ای گفت: "دولت باید بداند که موظف است حریم خصوصی کاربران را حفظ کند و حق سرک کشیدن در امور مردم را ندارد. دولت حق ندارد سرویس های اینترنتی را محبور به افشای اطلاعات کاربران کند."

وزارت دادگستری ایالات متحده  تاریخچه طولانی جنگ با شرکت های فناوری را برای افشای اطلاعات رمزگذاری شده دارد. برای مثال شرکت اپل و مدیرعامل آن، تیم کوک نیز بارها تحت فشار مقامات دولتی بوده تا اطلاعات کاربران را افشا کند.

مقامات دولتی بارها و بارها خواستار "رمزگذاری مسئولانه" شده اند (دسترسی به اطلاعات کاربران توسط مجریان قانون در شرایط خاص) حتی دولت استرالیا نیز در تلاش است به شکل قانونی گوگل، آمازون، فیسبوک و اپل را مجبور به این کار کند. اما تا کنون این موضوع به سرانجامی نرسیده است.

مثال عمومی در مورد مبارزه FBI با شرکت های فناوری در مورد افشای اطلاعات آیفون فردی بود که ادعا می شد تروریست است. اما اپل زیربار این موضوع نرفت.

باید دید این بار ماجرا به کجا می رسد و آیا مارک زاکربرگ مثل تیم کوک مقاوم است یا خیر.

نظرات بینندگان