arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۳۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۰ - ۰۸ آذر ۱۳۹۷

سالومه زورابیشویلی با ۶۰ درصد آرا در انتخابات گرجستان پیروز شد

در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری در گرجستان، "سالومه زورابیشویلی" نامزد مستقل با کسب تقریبا ۶۰ درصد آراء به پیروزی رسید و "گریگور واشادزه" نامزد مخالفان ۴۰.۴۴ درصد آراء را بدست آورد. مخالفان در گرجستان قصد دارند امروز، پنج شنبه، برنامه‌های آتی خود را بعد از شکست در انتخابات اعلام کنند، در حالیکه زورابیشویلی و طرفدارانش امروز پیروزی خود را جشن می‌گیرند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری در گرجستان، "سالومه زورابیشویلی" نامزد مستقل با کسب تقریبا ۶۰ درصد آراء به پیروزی رسید و "گریگور واشادزه" نامزد مخالفان ۴۰.۴۴ درصد آراء را بدست آورد.

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، بر اساس اطلاعات کمیسیون مرکزی انتخابات گرجستان بعد از شمارش ۹۹.۷ درصد آراء ریخته شده به صندوق‌ها، "سالومه زورابیشویلی" نامزد مستقل پست ریاست‌جمهوری این کشور ۵۹.۵۶ درصد آراء را به خود اختصاص داده و بعنوان پیروز دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری گرجستان شناخته شد.

"گریگور واشادزه" نامزد مخالفان در نهایت تنها موفق شود ۴۰.۴۴ درصد آراء را بدست آورد. مخالفان در گرجستان قصد دارند امروز، پنج شنبه، برنامه‌های آتی خود را بعد از شکست در انتخابات اعلام کنند، در حالیکه زورابیشویلی و طرفدارانش امروز پیروزی خود را جشن می‌گیرند.

دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری در گرجستان روز چهارشنبه برگزار شد. بیش از یک میلیون و ۱۴ هزار نفر از مردم واجد رای دادن گرجستان از زورابیشویلی حمایت کردند، در حالیکه تنها ۷۷۸ هزار نفر به واشادزه رای دادند. میزان مشارکت مردمی در این انتخابات (بدون اکتساب رای دهندگان در خارج از کشور) ۵۶.۲۳ درصد بود.

انتخابات ریاست‌جمهوری گرجستان تنها در ۳۷۰۸ حوزه در سراسر این کشور و ۵۵ حوزه در سایر کشور‌های جهان برگزار شد. این انتخابات به‌دلیل فقدان روابط دیپلماتیک در روسیه انجام نشد.

نظرات بینندگان