arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۳۶۳۶
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۲ - ۰۸ آذر ۱۳۹۷

هکرها «دل» را تسخیر کردند / اطلاعات اولیه صدها مشتری در خطر است

گروهی از هکرها موفق شده اند به پایگاه داده های شرکت "دل" حمله کرده و اطلاعات مشتریان این شرکت را هدف قرار دهند. حمله ای که صدها مشتری این شرکت را شامل می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گروهی از هکرها موفق شده اند به پایگاه داده های شرکت "دل" حمله کرده و اطلاعات مشتریان این شرکت را هدف قرار دهند. حمله ای که صدها مشتری این شرکت را شامل می شود.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب این غول کامپیوتری می گود هکرها نام های کاربری، آدرس های ایمیل و کلمات عبور کاربران را سرقت کرده اند. البته دل اعلام کرده که به محض اطلاع از این واقعه به سرعت اقدام به بستن مسیرهای سرقت آنان کرده است.

دل در یک بیانیه گفت: "اگر چه ممکن است برخی از این اطلاعات از شبکه دل حذف شود، اما تحقیقات ما نشان داده که تا کنون هیچ نوع سوء استفاده ای از اطلاعات مذکور نشده است."

افزون بر اینها، دل در بیانیه ای تاکید کرد که هیچ یک از اطلاعات مهم کاربران مثل اطلاعات کارت های اعتباری آنان و سایر اطلاعات حساس آنان سرقت نشده است.

بعد از مشخص شدن این هک، دل اعلام کرد که به سرعت اقدام به نظیم مجدد رمز عبور کاربران کرده است و البته با نهادهای قانونی تماس گرفته تا وضعیت را کنترل کند. افزون بر همه این ها، این شرکت با یک شرکت قانونی و امنیتی دیجیتال برای انجام تحقیقات مستقل ارتباط برقرار کرده است.

یک سخنگوی دل در یک بیانیه ایمیل اظهار داشت: "از آنجایی که این یک افشاگری داوطلبانه است و هیچ شواهد قطعی وجود ندارد که اطلاعات حساس حساب کاربری مشتریان استخراج شده باشد، ممکن است برخی شایعات در فضای مجازی به راه بیفتند که اساسا حقیقت ندارد."

 

 

نظرات بینندگان