arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۳۶۵۴
تعداد نظرات: ۴۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۴ - ۰۸ آذر ۱۳۹۷
اندرحکایت دلایل عجیب نمایندگان جبهه پایداری برای استیضاح ظریف؛

حاجی دلیگانی: با حرف ظریف، تمام نمایندگانی که با CFT مخالفت کردند، زیر سوال هستند / شنیده‌ام ظریف اذعان دارد که برخی زیر پایش خربزه سرانده‌اند / قاضی‌پور: ظریف با عذرخواهی یا پا پس کشیدن می‌توانست موضوع استیضاح را تمام کند / دفاع لیبرال‌‌های کثیف از ظریف، موضوع را حساس‌تر کرده / آیه قرآن نیامده که ظریف باید وزیر خارجه باشد

نمایندگان جبهه پایداری در مجلس سرانجام پس از دو هفته هجمه بی وقفه به وزیر امور خارجه، طرح استیضاح ظریف را تحویل هیئت رئیسه دادند. با دو تن از این نمایندگان که از موافقان جدی استیصاح ظریف هستند گفت و گو کرده ایم تا دلایل آنها را جویا شویم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حاجی دلیگانی: با حرف ظریف، تمام نمایندگانی که با CFT مخالفت کردند، زیر سوال هستند / شنیده‌ام ظریف اذعان دارد که برخی زیر پایش خربزه سرانده‌اند / قاضی‌پور: ظریف با عذرخواهی یا پا پس کشیدن می‌توانست موضوع استیضاح را تمام کند / دفاع لیبرال‌‌های کثیف از ظریف، موضوع را حساس‌تر کرده /  آیه قرآن نیامده که ظریف باید وزیر خارجه باشد

نمایندگان جبهه پایداری در مجلس سرانجام پس از دو هفته هجمه بی وقفه به وزیر امور خارجه، طرح استیضاح ظریف را تحویل هیئت رئیسه دادند.

به گزارش «انتخاب»، این استیضاح ۲۴ امضا ۱۱ محور دارد و قرار است برای بررسی به کمیسیون امنیت ملی ‏ارجاع شود. ماجرای استیضاح به اظهارات محمدجواد ظریف در ۲۰ آبان ۹۷ بازمی‌گردد. او گفته بود: پولشویی در کشور یک واقعیت است و ‏هشدار داده بود که دلیل فضاسازی‌هایی که علیه مصوبه‌های ضدپولشویی می‌شود «منافع اقتصادی» افراد است‎. ‎‏ ظریف تصریح ‏کرد: «بالاخره پولشویی یک واقعیت در کشور ماست و خیلی‌ها از پولشویی منفعت می‌برند. من نمی‌خواهم این پولشویی را به جایی ‏نسبت دهم؛ اما جا‌هایی که هزاران میلیارد پولشویی می‌کنند حتما آنقدر توان مالی دارند که ده‌ها و صد‌ها میلیارد هزینه تبلیغات و ‏فضاسازی کنند... با این وضعیت ما نمی‌توانیم با فضاسازی‌ها مقابله کنیم. کسانی که یک قلم معامله‌شان ممکن است ۳۰ هزار ‏میلیارد باشد فضاسازی کرده‌اند. آن‌ها می‌توانند بودجه وزارت خارجه را هزینه یک قلم فضاسازی‌شان کنند.» ‏

این اظهارات با حملات تند و کم سابقه اصولگرایان تندرو مواجه شد. دامنه این حملات، از کیهان و رسانه‌های اصولگرا تا جبهه ‏پایداری و نمایندگان تندروتر در مجلس را در بر می‌گرفت. ‏

ظریف روز ۲۸ آبان در گفت و گویی دیگر در واکنش به اظهارات منتقدان و درخواست مستندات از وی گفت: کسانی که به من ‏ایراد گرفتند، به نظام اتهام زدند و مستندات سخنانم در دسترس عموم است‎. ‎‏ او گفت: من کاملا مشخص صحبت کردم، اما برخی ‏دوستان برای اهداف سیاسی خود همه چیز را فدا می‌کنند‎. ‎‏ وی تصریح کرد: نوار اظهاراتم در این خصوص وجود دارد؛ درخواست ‏می‌کنم افرادی که نسبت به اظهارات بنده اعلام نظر کردند در مورد محتوا صحبت کنند نه محتوایی که خودشان ساخته اند‎. ‎

با دو تن از نمایندگان اصولگرای مجلس که از موافقان جدی استیصاح ظریف هستند گفت و گو کرده ایم تا دلایل آنها را جویا شویم.

حاجی دلیگانی: آخرین فرصت ظریف برای جلوگیری از استیضاح، یکشنبه است

حسینعلی حاجی دلیگانی که اصلی ترین طراح استیضاح ظریف بوده، در گفت و گو با خبرنگار «انتخاب» او در خصوص بندهای استیضاح ظریف و ادله نمایندگان امضا کننده گفت: در خصوص صحبت های ظریف در مورد پولشویی ما هم بر این باور هستیم که پولشویی وجود دارد. او مدعی شد: مشکل ما با صحبت‌های ظریف عدم وجود پولشویی نیست بلکه مشکل ما با صحبت های او بخشی است که به برخی افراد تهمت زده است.

وی افزود ظریف در بخشی از صحبت‌های خود گفت افرادی که پولشویی می‌کنند بخشی از این پول را برای تبلیغ علیه اف ای تی اف و سی اف تی هزینه می‌کنند و به افرادی پول می دهند که بر علیه این دو مقوله تبلیغ کنند.

نماینده شاهین‌شهر خاطرنشان کرد: ما بارها به ظریف تأکید کردیم و به او مهلت دادیم که اسامی این افرادی که از آنها حرف زده است را اعلام کند اما او نه تنها پاسخ قانع کننده ای نداد بلکه در این باره صحبتی هم نکرد. ما حتی به وزیر امور خارجه گفتیم که برای صحبت هایش سند ارائه کند در واقع تنها توقع ما از ظریف این بود که اسامی این افراد را اعلام کند بقیه ماجرا را به مجلس بسپارد اما او از این کار هم امتناع ورزید.

وی تاکید کرد اگر ظریف اسامی را اعلام می‌کردم او را استیضاح نمی‌کردیم.

حاجی‌دلیگانی تصریح کرد مشکل ما دقیقا از همین نقطه با ظریف شروع شد که او اسامی را اعلام نکرد اما تمام خواسته ما از او این بود که اولا اسامی افرادی که پولشویی می‌کنند را به عنوان مجرم به دستگاه قضایی اعلام کند و در وهله دوم هم افرادی که بودجه ای را برای تبلیغ علیه سی اف تی تخصیص می‌دهند را به مجلس معرفی کند. چرا که در غیر اینصورت با حرفی که ظریف مطرح کرده است تمام نمایندگان و افرادی که با سی اف تی مخالفت کردند زیر سوال هستند.

وی افزود: در واقع با صحبت‌های ظریف در خصوص پولشویی و تخصیص بودجه این افراد برای تبلیغ علیه اف ای تی اف تمام کسانی که با این موضوع مخالفت کردند زیر سوال هستند و استیضاح نیز بر همین مبنا شکل گرفته است.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه صحبت‌های ظریف علیه نظام مورد استفاده قرار گرفته است اظهار داشت: مطالبی که ظریف مطرح کرد به عمد به شکلی مورد استفاده قرار گرفت که همه افراد زیر سوال رفتند و علاوه بر این ظریف صحبت های خود را به شکلی مطرح کرد که سریعا توسط رسانه های مختلف منتشر شد در این شرایط ما نمی‌توانستیم سکوت کنیم.

او خاطرنشان کرد ما یک هفته به ظریف فرصت دادیم تا در خصوص صحبت‌های خود مدارک اعلام کند یعنی اسامی افرادی که از آنها صحبت کرده بود را به مجلس ارائه دهد اما او این کار را نکرد و ما هم کارهای استیضاح را شروع کردیم.

نماینده شاهین‌شهر تاکید کرد: آخرین فرصت ظریف برای جلوگیری از استیضاح روز یکشنبه است چرا که در روز یکشنبه موضوع استیضاح در دستور کار نمایندگان است و او فرصت دارد با اعلام اسامی افرادی که از آنها صحبت کرده به این موضوع پایان دهد.

وی در مخالفت با اظهارات یکی از ائمه جمعه در خصوص لزوم عدم بازگو کردن موضوعاتی مثل پولشویی در جامعه گفت: من با بازگو نکردن موضوعاتی مثل پولشویی برای مردم مخالفم چرا که همیشه شفافیت بهترین راه بوده است و ما با مردم هیچ گونه موضوع پنهانی نداریم و آنها باید در جریان همه امور قرار بگیرند. ما همیشه پیگیر بحث شفافیت در مجلس بوده و هستیم.

حاجی دلیگانی با پیش بینی جلسه استیضاح ظریف در مجلس گفت تا آنجایی که در جریان هستم برخی نمایندگان مدارکی دال بر مدیریت ضعیف در برخی مسائل در وزارت امورخارجه دارند که به اندازه خود ثابت می‌کند استیضاح ظریف به جا بوده است. در واقع نمایندگانی که مدارک مذکور را در دست دارند در جلسه استیضاح با ارائه آنها می‌توانند بیش از پیش همه را قانع کنند که دلایل این استیضاح کاملا منطقی بوده است.

وی در پایان گفت من در پیرامون و حاشیه این موضوع از برخی نزدیکان ظریف شنیده‌ام که او نسبت به صحبت هایی که در موضوع پولشویی کرده است اذعان دارد که برخی زیر پایش خربزه سرانده اند. یعنی واکنش های ظریف نسبت به این موضوع به شکلی بوده است که برخی با رفتارها و حرفهای خود او را برای سخن گفتن در این موضوع تحریک کرده اند.

قاضی پور: دفاع لیبرال های کثیف از ظریف موضوع را حساس تر کرده / آیه قرآن نیامده که ظریف باید وزیر خارجه باشد

همچنین نادر قاضی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار «انتخاب» در خصوص بندهایی که برای استیضاح محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه مطرح شده بود ابراز داشت به نظر من مهمترین علل استیضاح ظریف عدم وجود سفرای ایران در کشورهای دوست و همسایه است. وی توضیح داد متاسفانه در بسیاری از کشورهای مهم که همواره روابط حسنه ای با ایران داشته‌اند مانند هندوستان و چین ایران سفیر ندارد.

نماینده ارومیه خاطرنشان کرد: در اوضاع فعلی و وجود تحریم هایی که جنگ اقتصادی را در ایران برپا کرده‌اند یکی از سربازان خط مقدم که نقش مهمی در روابط ایران با کشورهای دیگر ایفا می‌کنند سفرا هستند تا بتوانند بخشی از این کمبودها را جبران کنند.

قاضی پور یادآور شد: متاسفانه تمام انرژی و وقت افراد در وزارت خارجه صرف برجام شد و تمام تمرکز ها نیز بر روی برجام معطوف شد و ۶ سال متوالی کشور معطل این موضوع ماند.

وی با این ادعا که وزارت امور خارجه و شخص ظریف پیش‌بینی برای انصراف کشورهای حاضر در برجام نداشت؛ گفت: با به گل نشستن پروژه ی برجام تمام هزینه‌هایی که صرف برجام شده بود به هدر رفت.

قاضی پور با بیان اینکه ظریف و برخی افراد در وزارت خارجه لابی‌های انجام می دهند که به نفع کشور نیست گفت: تاکید من به استیضاح و سوال از ظریف در مسائل اقتصادی رونق اقتصادی مسائل مربوط به تحریم ها و عدم وجود سفیر مناسب در برخی کشورها است.

قاضی‌پور با اشاره به اینکه ظریف در خصوص پولشویی نکاتی را مطرح کرده بود که برخی استنباط می‌کنند علت استیضاح او نیز همین نکات است گفت: بحث صحبت هایی که ظریف در خصوص پولشویی مطرح کرده بود در مقابل دلایلی که من مطرح کردم مبحث پیش پا افتاده‌ای است ضمن اینکه ظریف در خصوص پولشویی مطلبی را مطرح کرد که در حال حاضر در اثبات آن مانده است.

وی با تاکید بر اینکه ظریف می‌توانست با عذرخواهی یا پس گرفتن حرف خود این موضوع را تمام کنند اظهار داشت: برخی آقایان به طور نابجایی از ظریف دفاع می‌کنند در صورتی که او باید با پس گرفتن حرف خود یا توضیح آن به شکلی که همه متوجه شوند منظور او چیز دیگری بوده است می توانست این قائله را ختم کند.

نماینده مردم ارومیه خاطرنشان کرد دفاع برخی دولتمردان و لیبرال های کثیف از ظریف موضوع را حساس تر کرده است.

وی تأکید کرد: ظریف باید بداند زیر ذره‌بین مجلس است اروپا هم باید بداند همه ما به طور منسجم در مقابل شیطان بزرگ ایستاده ایم ضمن اینکه اروپایی ها بدانند تنها با ظریف طرف نیستند و اگر محمدجواد ظریف کار خود را درست انجام ندهد مورد سوال و استیضاح مجلس قرار می گیرد.

قاضی‌پور در پایان گفت اگر ظریف بگوید اشتباه کردم آسمان به زمین نمی آید ضمن اینکه آیه قرآن نیامده است که ظریف باید وزیر امور خارجه باشد در کشور ما انسان‌های لایق برای پستهای دولتی زیاد هستند. علاوه بر این پافشاری روی مسائلی که از نظر نمایندگان ضعف و نقطه ضعف ظریف است حق مجلس است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۱۷
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
3
8
حاجی خودش میگه پولشویی وجود داره ........با خودش چند چنده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
3
6
واقعا پایداری ها خیلی ....و متاسفانه عوام هم با خود دارند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
3
5
شما کی هستیدکه تو این امور دخالت کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
3
6
کی با شما رای داده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
2
5
مردم از شما روزنامه نگارها می خواهند بگویید چگونه به طور قانونی می توان از ظریف دفاع و حمایت کرد.
در غیر این صورت کل مملکت را آشوب فرا می گیرد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
9
5
ظریف باید بابت قرارداد برجام (ترکمانچای ثانی)تهمتهاش ،بزک برجام ، توهینها، تحقیرهای دیپلماتیک و انفعالش ، و......پاسخگو باشد. استیضاح حداقل و سپس محاکمه باید بشود تا دیگر مملکت را متهم نکند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
8
6
▪️ظریف از اون ها بوده که دوران مدرسه وقتی جواب سوال رو نمی دونسته، دو صفحه شعر می نوشته شاید از توش یه چی دربیاد!

آخه ۱۲ صفحه نوشتی بدون یک خط سند و مدرک؟!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
4
3
هم ظریف و هم نماینده های مجلس و هم خبرگزاری های وابسته به اونها درد مردمو نمیفهمند.
فرید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
5
6
خاک بر سر ما ها که نماینده مان قاضی پور باشد ..اکثریت این دلواپسان مرفهین بی درد یک شبه میلیاردری هستند که درد دین ندارند. فقط درد دینار و دلار دارند.وحاضزند برای شکم خود تمام هستی یک ملت را بر باد بدهند. در کجای قران نوشته ....باید حتما نماینده مجلس باشد و از سهمیه اش فرزندان بیسوادش نیز دکتر و مهندس شوند و بقول خودش نیز یکی دانشجوی دکترای دامپزشکی دانشگاه ازاد ولی جوپان با بیش از300 راس گوسفند باشد .ودانشگاه را مفت و مجانی بخواند..شما را بخدا نشر دهید . والله من خودم اذری ام از بقیه اذری ها هم عذر میخواهم . از فشار زندگی و درد جامعه بی در وپیکر و بی خیالی امثال قاضی پور خجالت میکشم نامم ایرانی است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
چقدر راحت دروغ میگویید
راست گفتند الناس علی دین ملوکهم. اگر کسانی که شما بهشان رای دادید آنقدر راحت دروغ می‌گویند طبیعی است که شماهم.
ناشناس
|
United States
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
0
4
ما خودمان انتخاب کردیم اینگونه زندگی کنیم؟!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
7
3
مرگ بر لیبرال های کثیف که خلاف نظر دین می روند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
3
6
افراد متحجر هر جا کم می اورند و منافع خود را در خطر حس می کنند فورا به خداد وقران ودین وشریعت متوسل می شوند.ظریف چه ربطی به قران دارد؟ اگر در قرار داد بین المللی مطلب خاصی هست بیان شود وگرنه نه چرا با ان مخالفت می گردد. هر کسی هم بگوید در ایران فساد و دزدی و000 نیست دروغ می گوید . در جائی که فساد و دزدی باشد حتما پول شوئی هم هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
همین تفکر که ظریف چه ربطی به قرآن دارد، نقطه انحراف و فسادهای کشور شده است
گمان میکنیم ادراه کشور یا سیاست خارجی و مذاکره و... ربطی به قرآن ندارد در حالیکه قرآن برای صفر تا صد امور یک کشور است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
4
5
چرا از دلایل تعجب میکنید؟
متن صحبت های ظریف رو دست هر بچه ای بدید میگه منطورش اینه که مخالفان این لوایح پول گرفتن.
این چیز کمی نیست. هر چند به نظرم قاضی پور حرف درستی گفته. ایرادات به ظریف خیلی بالاتر از این موضوعه.
فکر نکنیم هر کسی لبخند زند حق میگه و هر کسی صداش بلند بود ناحق.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
0
3
شکم سیر از گرسنه خبر ندارد!و آنها سرما یه های کشور را به یغما می برند!
یک معلم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
3
5
باید به ین آقای قاضی گفت بزرگترین وظیفه تو در حوزه انتخابی اش رسیدگی به وضع دریاچه ارومیه است
با استیضاح ظریف نه آبی برای دریاچه خواهد شد و نه نانی به سفره مردم بیچاره اضافه خواهد شد
سوال دیگر این است که آیا این امضا کننده گان استیضاح در پول شوی دست دارند !؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
جمله آخر شما همان اتهامی است که آقای ظریف با صحبتش مطرح کرد
و شما با این جمله نشان دادید که این نمایندگان درست گفتند که ظریف با این حرف تاهام را متوجه نمایندگانی کرد که از روی وظیفه و دلسوزی مخالف این لایحه هستند. پس این نمایندگان حق دارند ناراحت باشند.
ابراهیم
|
United States
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
5
9
معلومه ظریف دست روی نقطه درستی گذاشته که بعضی ها اینقدر دردشان آمده . مقابله با بدی ها و فساد و ناراستی ها همیشه هزینه داشته است . اما دکتر ظریف گرامی سربلند خواهد بود .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
1
4
✅✅ برخی نماینده‌ها در مجلس نظام را زیر سؤال می‌برند
فرج
|
United States
|
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
0
6
خدارو شکر مملکت خوبی داریم.یه کمی مشکل وجود دارد که پس از مرگ دیگر وجود ندارد.
مرگ بر کسانی که چندین میلیون پول از بیت المال به جیب شان میرود فقط و فقط به فکر منافعشان هستند!!!
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
2
2
نمایندگان اصفهان اگر نماینده واقعی مردمند وزیر نیرو با وزرای مرتبط با عدم دادن حق ابه کشاورزان اصفهان را استیضاح کنند نه وزیر خارجه را
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
2
3
کاش میشد نمایندگان بی ارزش را نیز استیضاح کرد
سید شیرازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
2
4
امام فرمودند مجلس در راس امور است و واقعیت هم همین است و لاغیر.
اما چه اموری ؟وقتی وارد بیمارستان شوی و بیماری را در حال خونریزی شدید مشاهده کنی و خدای نخواسته پزشک مشعول درمان فردی که سرماخورده !!!!چه فکری می کنید؟ایا به عملکرد پزشک و یا تفکر وی اعتماد می کنید؟قطعا خیر زیرا دقیقا بیماران را اولویت بندی نکرده و بیمار فلک زده در اثر خون ریزی
شدید خواهد مرد.فلسفه اورژانس ۱۱۵ و اورژانس بیمارستانی و کلیه برنامه های وزارتی نیز زیر سوال خواهد رفت.حال با این مثال بسیار غیر محتمل سراغ دلیکانی عزیز و همراهان نازنینش برویم و سوال کنیم: شما که نمایندگان ما ملت هستید :خداوکیلی هیچ اولویتی با این همه اولویت ها و برنامه های پیش رو در مجلس نیست!!!!!مگر استیضاح مرغ خوش خوان این ملت ؟خوب اگر این ادم با همه تلاش هم بدرد نمی خورد و تنها راه استیضاح هست؛راحت باشید و خود سوار بر مرکب شویدکه احمدی نژاد هم منتظر امثال شماست.انتظارات مردم را هم در نظر گر فته اید و یا فقط چهار سال خود را طی طریق می فرمایید؟بهتر نیست سری به برنامه های مجلس بزنید؟خدا می داند اگر به جای چهار سال ،اگر ۱۶ سال هم بشود وقت بگذارید و سه شیفت کار کنید ،هنوز وقت کم می اورید.کمی بیاندیشید.ما که حق خودمان را بر گردن امثال شما حلال نمی کنیم .خود دانید.
سید شیرازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
1
2
امام فرمودند مجلس در راس امور است و واقعیت هم همین است و لاغیر.
اما چه اموری ؟وقتی وارد بیمارستان شوی و بیماری را در حال خونریزی شدید مشاهده کنی و خدای نخواسته پزشک مشعول درمان فردی که سرماخورده !!!!چه فکری می کنید؟ایا به عملکرد پزشک و یا تفکر وی اعتماد می کنید؟قطعا خیر زیرا دقیقا بیماران را اولویت بندی نکرده و بیمار فلک زده در اثر خون ریزی
شدید خواهد مرد.فلسفه اورژانس ۱۱۵ و اورژانس بیمارستانی و کلیه برنامه های وزارتی نیز زیر سوال خواهد رفت.حال با این مثال بسیار غیر محتمل سراغ دلیکانی عزیز و همراهان نازنینش برویم و سوال کنیم: شما که نمایندگان ما ملت هستید :خداوکیلی هیچ اولویتی با این همه اولویت ها و برنامه های پیش رو در مجلس نیست!!!!!مگر استیضاح مرغ خوش خوان این ملت ؟خوب اگر این ادم با همه تلاش هم بدرد نمی خورد و تنها راه استیضاح هست؛راحت باشید و خود سوار بر مرکب شویدکه احمدی نژاد هم منتظر امثال شماست.انتظارات مردم را هم در نظر گر فته اید و یا فقط چهار سال خود را طی طریق می فرمایید؟بهتر نیست سری به برنامه های مجلس بزنید؟خدا می داند اگر به جای چهار سال ،اگر ۱۶ سال هم بشود وقت بگذارید و سه شیفت کار کنید ،هنوز وقت کم می اورید.کمی بیاندیشید.ما که حق خودمان را بر گردن امثال شما حلال نمی کنیم .خود دانید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
3
5
اقای قاضی پوراین اخرین دوره نمایندگی جنابعالی میباشددیگزازطرف من وامثال من رایی نخواهی داشت بازمین وزمان مخالفی....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
4
4
حرف نماینده ها کاملا منطقی است ، وقتی ادعایی مطرح میشود و عده ای متهم باید با سند و اسم باشد تا همه متهم نشوند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
3
4
آقا نادر و حاجی آقا که شکر خدا همیشه مخالفند واماده استیضاح
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
3
6
تاسفباره که خارجی ها صدها مثل ظریف دارند و مثل چشمهاشون ازشون مراقبت و حمایت میکنند و استفاده میبرند و بهشون افتخار میکنند .
ولی ما فقط یکی مثل ظریف را در ۴۰ سال قبل داریم و اینطور داریم تحت فشار و ظلم قرار میدهیم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
مملکت از این بتسازی‌ها به فنا رفت
کشورهای دیگه اگر کسانی مثل ظریف داشتند که وسط معرکه علیه کشور خودشون گرا بده، تا به حال نابود شده بودند
اینکه ما دوام آوردیم معجزست
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
4
3
⛔️از امیرکبیر سازی از ظریف، رسیدند به بهشتی سازی از ظریف

شهیدبهشتی:«ای آمریکا از ملت ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر»
ظریف:«آمریکا می‌تواند با یک بمب تمام سیستم دفاعی ما را از کار بیاندازد»
پاسخ ها
فرج
| United States |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
چرا به خودمان دروغ بگوییم؟
چرا تلویزیون فقط اتفاقات کوچک تقریبا خوب مملکت را بزرگ کند و فقط به سیاه نمایی کشورهای دیگر بپردازد.؟
چون آمریکا به ما حمله نظامی نمی کند یعنی کشوری ضعیف است و ما خیلی قوی هستیم؟؟
بد بار اومدیم.خوب هر چیزی که می شنویم را باور می کنیم.کمی قدرت تحلیل نداریم
ناشناس
|
United States
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
1
6
نمایندگانی که با دادن شام به مجلس راه یافته اید
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
2
8
قاضی پور با گفتن لیبرالهای کثیف شانتاژ نکن بجای گلابی خوردن تو مجلس کافی است در سیستم بانک مرکزی واکنشهای مالی بالای ۱۰۰۰ میلیارد تومان را رد یابی کنی
ضمنا ظریف که اسم کسی را نبرد شما چرا جوش اوردی؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
3
6
وقتی خود این افراد استیضاح کننده اقرار می کنند پول شویی وجوددارد وعد ه ایی هم از این پول شویی حمایت می کنند معلوم است که این افرادبوسییله همان کسانی که پول شویی می کنند شارژ میشوند که این دلیل نمی خواهد شما می دانید که در این کشور قاچاق می شود ومی گویید سالانه 25 میلیارد قاچاق داریم ولی ایا سند دارید که ابن افراد چه کسانی هستند ندارید واین دلیل نمی شود که در کشور قاچاق نیست .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
5
1
درباره عدم معرفی سریع ولااقل نه مدت طولانی چندماهه ؟سفیران ایران برای چین وهندکه دقیقاامریکادرقبال آنهابرای منافع ایران خیلی حساس است آیانبایدبه شخص وزیرخارجه مان مشکوک شویم که درخط منافع امریکاعمل میکندونفاق؟!؟داردویااورانااهل برای این منصب خیلی کلیدی انگاریم_مسایل دیگرمثل بدعمل کردن دربرجام وضعفهای خود را وغیره بکنار_نیکست آقای روحانی وزیرقوی وفعالی راسریعترانتخاب کند.9/9/1397
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
9
1
یکی بگه ظریف چکار کرده برای این کشور.
اون از برجام و اروپا
ارتباط با دیگر کشورها و همسایها در حد صفر
لبخند برای خارجی ها و اخم برای داخل.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
0
3
به فرض که ظریف استیضاح و برکنار شد، اما کیه که ندونه توی کشور پولشویی هست؟ آقایان مثل کبک سرشان را توی برف کره اند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
0
2
ظريف نيز خواهد ايستاد تا شما تماميت خواهان را در مقابل ملت ايران مفتضح كند
هموطن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
0
3
اقای دلیگانی چرا یکسال است صدات بالا رفته انتخابات نزدیک است چرا ما باید انگشت نما برای ملت باشیم خدارادرنظربگیروشغل ومنصب رفتنی است چه پیشنهادی به دولتها دادی تامردم درمزیقه نباشند فقط صدا بلند کردن که نشد
وطنم ایران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
0
0
آقای قاضی پور امیدوارم که هدف شما از استیضاح ظریف تحمیل استخدام چوپان در وزارت خارجه نباشد
نظرات بینندگان