arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۳۶۷۷
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۹ - ۰۸ آذر ۱۳۹۷

آستیگمات چشم چیست و چگونه درمان می شود؟

آستیگمات بودن چشم موضوع عجیبی نیست و بسیاری از افراد دچار مشکل آستیگمات می شوند و اغلب فرد را با تاری دید مواجه میکند. افراد پس از مراجعه به پزشک مواجه می شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آستیگمات

 

آستیگمات بودن چشم موضوع عجیبی نیست و بسیاری از افراد دچار مشکل آستیگمات می شوند. در آستیگمات سطح رویی چشم  یا عدسی داخل چشم، با قسمت انحنای چشم همخوانی لازم را ندارد و اغلب فرد را با تاری دید مواجه میکند.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، در بسیاری از موارد، افرادی که دچار آستیگمات هستند، اصلا نمی دانند آستیگمات دارند، بلکه پس از مراجعه به پزشک مواجه می شوند چشمانشان آستیگمات است.

آستیگمات

افرادی که آستیگمات هستند، نیازی به نگرانی یا درمان خاصی ندارند، آستیگمات تنها در موارد خاص و حاد نیاز به درمانهای ویژه دارد که آنهم با لیزیک کردن چشمها یا جراحی قابل حل است. در موارد عادی آستیگمات را می توان با عینک ها و لنزهای مختلف مهار کرد.

 

چه مواردی در آستیگمات چشم نقش دارند؟

مواردی مثل مسائل ژنتیکی، ضربات به چشم، اختلالات بینایی قدیمی و درمان نشده می توانند در آستیگمات نقش داشته باشند اما همانطور که اشاره شد درمان آستیگمات چندان پیچیده نیست و به راحتی میسر می شود.

برخی پژوهشها نشان داده اگر افراد مبتلا به آستیگمات، ویتامین، آنتی اکسیدان و سبزیجات بیشتری مصرف کننده در کنترل مشکل آستیگمات خود موفق تر هستند. افزون بر اینها افرادی که به لحاظ ژنتیکی مستعد آستیگمات هستند می توانند با رعایت رژیم غذایی سالم، آستیگمات را کنترل کنند.

آستیگمات

نشانه های رایج آستیگمات شامل این موارد است:

_ناهمواری دید به شکلی که افراد و اشیاء را کاملا ناواضح یا مغشوش ببینید

_سردردهای گاه و بیگاه به ویژه سردردهای همراه با درد چشم

_تاری دید شدید و به ویژه مشکل در هنگام مطالعه

_عدم تمرکز چشم برای مطالعه حروف ریز و کوچک

_احساس فشار در کره چشم

 

 

نظرات بینندگان