arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۳۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۶ - ۰۸ آذر ۱۳۹۷

افزونه جدید اینستاگرام برای کمک به کم بینایان و نابینایان

اینستاگرام  قصد دارد برای کمک به نابینایان یک ترفند جدید را اجرایی کند. این ترفند برای کم بینایان و نابینایان یک اقدام بسیار مفید خواهد بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اینستاگرام  قصد دارد برای کمک به نابینایان یک ترفند جدید را اجرایی کند. این ترفند برای کم بینایان و نابینایان یک اقدام بسیار مفید خواهد بود.

این شرکت قصد دارد با اضافه کردن بخش نوشتاری جدید به عکس‌ها به کاربران امکان دهد تا شرحی از تصویر پست شده را نیز درج نمایند. این شرح تصاویر برای کاربران با بینایی معمول قابل مشاهده و خواندن است و برای افراد کم بینا به صورت صوتی خوانده خواهد شد.

برای تصاویر دو راه وجود دارد تا بتوانند شرح تصویر را دریافت کنند که یکی از طریق هوش مصنوعی خواهد بود. اینستاگرام با استفاده از تکنولوژی تشخیص اشیاء به صورت اتوماتیک شرح تصاویر عکس‌ها را ایجاد می‌کند تا کاربران دیگر بتوانند آن را بخوانند.

تشریح تصاویری که توسط هوش مصنوعی تولید می‌شود شامل لیستی از اشیاء است که در تصویر قابل مشاهده است. با اینکه این متن شاید کمی ابتدایی تولید شود، اما به هر ترتیب تنها راه برای ایجاد شرح تصاویر خودکار بین میلیارد‌ها تصویری است که در پلتفرم اینستاگرام وجود دارد.

 

راه دوم برای درج شرح تصاویر و متن‌های اضافه، وارد کردن آن‌ها به طور مستقیم توسط کاربران است. اینستاگرام یک بخش جدید در هنگام پست تصاویر جدید اضافه کرده که تحت عنوان Alt Text وجود خواهد داشت و کاربران می‌توانند در این بخش توضیحات مربوط به تصویر خود را وارد نمایند.

اینستاگرام اعلام کرده که برنامه‌های بیشتری برای در دسترس قرار دادن پلفترمش برای همه‌ی کاربران در نظر دارد، اما هنوز جزئیات بیشتری از برنامه‌های خود را اعلام نکرده است. کمپانی مادر اینستاگرام، یعنی فیسبوک هم در سال‌های گذشته ویژگی‌های مشابهی را برای دسترسی همگانی‌تر ایجاد کرده بود.

اضافه کردن متن اضافی یا Alt Text به اپلیکیشن موبایل فیسبوک و عنوان بسته (Closed Caption) به ویدیو‌های زنده برای کمک به کم بینایان از اقداماتی است که فیسبوک پیش از این انجام داده بود.

منیع: دیجیاتو

نظرات بینندگان