arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۳۸۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۹ - ۰۹ آذر ۱۳۹۷

خودرو صفر بخرم یا دست دوم؟

این روزها که بازار خودرو آشفته بازار شده است و مشخص نیست قیمت خودرو و قطعات یدکی آن چه مسیری را طی خواهد کرد، پرسش بسیاری از افراد این است که اصلا برای خرید خودرو، باید به سراغ خودرو صفر برویم یا کارکرده و به عبارتی دست دوم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

این روزها که بازار خودرو آشفته بازار شده است و مشخص نیست قیمت خودرو و قطعات یدکی آن چه مسیری را طی خواهد کرد، پرسش بسیاری از افراد این است که اصلا برای خرید خودرو، باید به سراغ خودرو صفر برویم یا کارکرده و به عبارتی دست دوم.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، بسیاری از افرادی که پس از مدتها صرفه جویی پولی را جمع کرده اند، نگرانند که مبادا در وضعیت نامتعادل بازار خودرو ضرر کنند و با خرید هر یک از انواع خودروهای صفر یا دست دوم ضرر کنند. بنابراین قصد داریم منصفانه برخی مزایا و معایب را در خودروهای صفر و دست دوم مرور کنیم:

قیمت

ناگفته پیداست که قیمت خودرو صفر و کارکرده زمین تا آسمان با یکدیگر متفاوت است.خودروی کارکرده از قیمت پایین تری نسبت به خودروی صفر برخوردار است و هر چه سال تولید خودرو قدیمی تر باشد، قیمتش نیز پایین تر خواهد بود.  اما اغلب افرادی که خودرو دست دوم می خرند فریب تنوع محصولات را خورده و فراموش می کنند که به هر حال خودرو کار کرده به خرج بیشتری نیاز دارد و احتمال خرابی قطعاتش بالا تر است.

اما در سوی دیگر ماجرا، منتقدان خودروی صفر می گویند خودرو صفر هم می تواند از همان درب کارخانه با مشکل خریداری شود و برخی ماشین های کارکرده مدل بالا بهتر از خودروهای صفر هستند.

خودرو صفر بخرم یا دست دوم؟

سلامت بدنه

یکی از ویژگی های مثبت خودروهای صفر این است که حداقل از سلامت بدنه آن مطمئن هستید. خودروی صفر آماده است تا شما تصادف کنید(البته امیدواریم این اتفاق هرگز رخ ندهد)، اما خودروی کارکرده احتمالا تصادف های جزئی و شدید متعددی را پشت سر گذاشته است و بنابراین بدنه درجه یک ندارد.

البته باز هم اینجا منتقدان خوردوی صفر 2 دیدگاه دارند. عده ای می گویند اساسا خرید خودروی کارکرده مدل بالاتر با بدنه قوی تر بهتر از خودروی صفر با بدنه ضعیف است و عده ای دیگر نیز معتقدند تصادف با خودرو اجتناب ناپذیر است و می توان با جستجوی مناسب خودروی دست دوم سالم و کم تصادف هم پیدا کرد.

امنیت

وقتی خودروی صفر را از کارخانه تحویل می گیرید از مراحل ثبت سند و عدم مشکلات مرتبط با تخلفات رانندگی مطمئن هستید. اما وقتی خودروی دست دوم را خریداری می کنید ممکن است با سندهای نامطمئن، چند دست گشته یا حتی مشکلات خلافی خودرو رو به رو شوید.

البته اگر هشیار باشید یا همراه با فردی مطمئن و کاربلد برای خرید خودروی دست دوم اقدام کنید اساسا به این نوع مشکلات برنمی خورید. اما اگر فردی تنها هستید که اهل ریسک هم نیست و تجربه ای ندارد بهتر است سمت خودروهای کار کرده نروید.

کیفیت قطعات

به هر حال هر اندازه هم مراقبت از خودرو قوی باشد، باز هم احتمال پایین بودن کیفیت قطعات در خودروهای کارکرده وجود دارد. این موضوع در انواع مدل های گیربکس دستی و اتومات مشاهده می شود و نمی توان با اطمینان از خرید خودروی دست دوم یاد کرد. البته منتقدان خرید خودروی نو می گویند معاینه فنی و مراجعه به یک کارشناس یا تعمیرکار حرفه ای خودرو می تواند خیال شما را راحت کند. با این وجود برخی نیز معتقدند خودرو صفر ریسک کمتری در خصوص کیفیت قطعات دارد.

 

طبیعی است که ما در این گزارش موفق به مرور همه معایب و مزایای خوروهای صفر و دست دوم نشده ایم. بنابراین با توجه به این که تجارب نیز می توانند در تصمیم گیری موثر باشند، شما نیز تجارب و نظرات خود را در مورد خودرو صفر و دست دوم بیان کنید. شاید نظرات شما بتواند به فردی که برای تصمیم گیری به این مقاله رجوع کرده کمک کند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
2
19
خیلی مطلب سطحی و مزخرفی بود
نظرات بینندگان