arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۳۹۰۰
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۲۳ - ۰۹ آذر ۱۳۹۷

مهم ترین رویدادهای امروز دنیای IT و تکنولوژی؛ از حمله مدیر ناسا به ایلان ماسک تا اعتراضات جدید کارمندان گوگل

انتخاب هر شب اخبار و رویدادهای روز دنیای تکنولوژی و آی تی را گلچین کرده و به صورت خلاصه منتشر می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

انتخاب هر شب اخبار و رویدادهای روز دنیای تکنولوژی و آی تی را گلچین کرده و به صورت خلاصه منتشر می کند.

مهمترین رویدادهای امروز دنیای فناوری و تکنولوژی در زیر آمده است:

با وجود گذشت روزها از مصرف مواد مخدر توسط ایلان ماسک مدیر پروژه فضایی اسپیس ایکس، در یک برنامه زنده، حواشی این اتفاق همچنان ادامه دارد. برای مثال جیمز بریدنستین رئیس ناسا نیز به او تاخته است.مشروح خبر را اینجا بخوانید.

جدیدترین بررسی ها نشان می دهند کشورهای جنوب شرقی اسیا با سرعتی خیره کننده در حال حرکت به سمت استفاده هر چه بیشتر از روبات ها هستند. این سرعت رشد حتی اروپا و آمریکا را پشت سر گذاشته است.مشروح خبر را اینجا بخوانید. 

به نظر می رسد کارکنان گوگل به زودی یک اعتراض جدید را علیه سیاست های شرکت خود به راه خواهند انداخت و این بار مسائل مرتبط با موتور جستجوی چین زمینه ساز این موضوع می شود.مشروح خبر را اینجا بخوانید.

شکی نیست که کنترل انحصاری میلیون ها نفر و  اطلاعات شخصی این افراد به واسطه جریان اخبار و اطلاعات آنلاین، یک تهدید روشن و انکار نشدنی برای دموکراسی است. این کنترلگری از سوی شبکه های اجتماعی به وضوح  انجام می شود و مدیریت فیسبوک بارها و بارها نشان داده است که نمی تواند اعتماد کاربران را به طور کامل  در این زمینه جلب کند.مشروح خبر را اینجا بخوانید. 

فیسبوک قصد دارد قابلیت مسدود کردن برخی از کلمات، ایموجی ها و عبارات را به پلتفرم خود بیفزاید. این قابلیت مشابهت های زیادی با سرویس اختصاصی مسدودی برخی عبارات در توییتر دارد.مشروح خبر را اینجا بخوانید. 

استوری اینستاگرام از محبوب ترین قابلیت ها محسوب می شود و هم اکنون خبر رسیده که قرار است استوری های اینستاگرام شخصی تر شوند.مشروح خبر را اینجا بخوانید. 

اخیرا رستورانی هوشمند در ژاپن افتتاح شده که به رستوران داران اجازه می دهد روباتها را از راه دور کنترل کنند. بنابراین می توان این رستوران را یک محیط عالی برای اشتغال معلولان در نظر گرفت.مشروح خبر را اینجا بخوانید. 

توییتر فهرستی از همه چیزهایی که کاربران دوست دارند را به شکل اختصاصی در اختیار آنان می گذارد این ویژگی از مدتی پیش در دستور کار توییتر بود و اکنون عملی شده است.مشروح خبر را اینجا بخوانید. 

 

نظرات بینندگان