arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۴۰۵
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۵ - ۲۳ آبان ۱۳۹۰

85310 ، سامانه "پرداخت تلفني قبض برق مشترکان تهراني "

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 نخستین سامانه  پرداخت تلفنی قبوض برق مصرفی مشترکان در صنعت برق با شماره 85310 بهره برداری شد که در مناطق 21 گانه شهر تهران خدمات رسانی می کند و شامل شهر ری نمی شود.

 معاون خدمات مشترکین و فروش شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت : سامانه پرداخت تلفنی قبوض برق مصرفی مشترکان  این شرکت با شماره تلفن 85310  به منظور مدیریت مصرف و اصلاح فرهنگ صرفه جویی ، ارتقای سلامت اداری با استفاده از فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی و همچنین تسریع در ارائه خدمات مناسب به مشترکان راه اندازی شده است.

 آقای عبدالامیر یاقوتی با اشاره به نحوه پرداخت تلفنی گفت : مشترکین می توانند باتماس با شماره 85310 و اعلام شماره شناسه در کمتر از یک دقیقه و در هر مکان که تلفن در دسترس باشد قبض برق خود را پرداخت کنند.

 وی افزود : تسهیل استفاده از سامانه در مراجعه بعدی با ثبت شماره تماس، شناسه و شماره کارت بانکی، امکان رهگیری سریع مبلغ پرداخت شده ، گسترش خدمات الکترونیک شرکت در جهت دولت الکترونیک و همچنین صرفه جویی در وقت و هزینه مشترکان از دیگر مزایای استفاده از این سامانه است.

 یاقوتی گفت : ساده ترین، کم هزینه ترین و سریع ترین روش پرداخت قبض برق فقط تماس با 85310 است که به کاهش تردد و مصرف انرژی، افزایش تکریم، رفاه و رضایتمندی مشترکین برق، صرفه جویی در هزینه های مرتبط با چاپ و توزیع قبض و همچنین دسترسی سریع به اطلاعات مصرف برق منجر خواهد شد.

 سامانه پرداخت تلفنی قبوض برق مصرفی مشترکان شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ برای نخستین بار در صنعت برق کشور راه اندازی شده است. در تهران بزرگ سه میلیون و 700 هزار مشترک برق ( 16 درصد مشترکان کشور ) وجود دارد. برای کسانی با استفاده از این سامانه تا اسفند ماه قبض برق خود را پرداخت کنند به قید قرعه 21 دستگاه یخچال ، جایزه داده می شود.

توانمندی های این سامانه شامل ارائه الکترونیکی محتویات قبوض آب و برق به مشترکین آنها با دریافت شناسه قبض،ارائه سوابق قبوض و پرداخت های چندین دوره گذشته ، ایجاد ارتباط مستقیم با شبکه بانکی و فراهم آوردن زیرساخت پرداخت الکترونیکی قبوض آب و برق تنها با دریافت شماره کارت بانکی است. امکان برقراری ارتباط خودکار با مشترکین و اعلام بدهی در زمان بندی معین ، ارائه گزارش های متنوع مدیریتی ، ارائه رابط کاربری قوی برای مدیریت سامانه توسط کاربر و ارائه خدمات به صورت 24 ساعته در 365 روز سال از دیگر قابلیت های این سامانه است. این سامانه ، چند کاناله (صدا، اینترنت، پست الکترونیک ، پیامک و ...) چند شرکتی _شرکت های آبفا و توزیع برق)، چند بانکی ( کلیه بانکهای دولتی و خصوصی عضو شبکه شتاب) است و قابلیت گسترش براساس تعداد کاربران ، قابلیت یکپارچگی با سیستم های صورت حساب گیری، قابلیت یکپارچگی با سیستم های بانگی و قابلیت ارائه گزارش های متنوع مدیریتی قابلیت پیکربندی پویا را هم دارد.

 * مزایای استفاده از سامانه ارائه و پرداخت الکترونیکی قبوض: - حذف چرخه سنتی، زمان بر و پرهزینه ارائه و پرداخت کاغذی قبوض افزایش توان مدیریت مالی (هم برای مشترک و هم برای شرکت های آبفا و توزیع برق) -فراهم آوردن امکان اعمال نظارت حاکمیتی در این مرحله و پس از خصوصی سازی شرکت های بهره بردار - در اختیار بودن اطلاعات مربوط به میزان مصرف و پرداخت مشترکین به صورت آنلاین و مکانیزه .

 * مزایای استفاده از سامانه ارائه و پرداخت الکترونیکی قبوض: - ایجاد زیرساخت لازم به منظور برداشت مستقیم هزینه خدمات مربوط به وزارت نیرو پس از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها

 - امکان رهگیری سریع تر و ساده تر مشکلات احتمالی

 - مدیریت موثر و ساده تر بدهی های معوقه - سهولت گسترش سایر مجاری الکترونیکی ارتباط با مشترکین - امکان ارائه خدمات بهینه و متنوع در جهت تحقق ایده مشتری مداری

 - تمرکز اطلاعات مربوط به مجموعه شرکت های ارائه دهند خدمات در سطح کشور - قطع نیاز به صدور صورت حساب کاغذی در شرکت های خدماتی - کاهش تعداد کارمندان در بخش های مرتبط و افزایش بهره وری - مالکیت اطلاعات مربوط به میزان مصرف ومیزان درآمد

 - امکان ارائه گزارش های متنوع مدیریتی - نظارت لحظه ای بر روند مصرف و میزان درآمد - امکان توسعه به سایر کانال های ارتباطی در نهایت سهولت.
نظرات بینندگان