arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۴۱۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۲۲ - ۱۰ آذر ۱۳۹۷

شعله آتش تظاهرات پاریس به اطراف کاخ ریاست‌جمهوری فرانسه رسید

درگیری‌ها و تظاهرات معترضان به سیاست‌های مالیاتی رئیس‌جمهور فرانسه پس از ۲ هفته از آغاز اعتراضات، اکنون به حومه کاخ ریاست‌جمهوری فرانسه رسیده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تظاهرات «جلیقه‌‌زردها» پاریس در اعتراض به گرانی‌ها و افزایش قیمت سوخت و مالیات که از حدود دو هفته پیش آغاز شده است، با وجود برخورد شدید نیروهای پلیس با معترضان همچنان ادامه دارد.

تظاهرات فرانسوی‌ها در مرکز پاریس در روز شنبه به اوج خود رسیده است؛ به طوری که معترضان خود را به اطراف کاخ ریاست جمهور رسانده‌اند.

وزارت کشور فرانسه گفته که تا شنبه‌شب، ۲۵۰ نفر از شهروندان فرانسوی در جریان تظاهرات «جلیقه ‌زردها» در پاریس دستگیر و بیش از 90 نفر از جمله ۱۱ نفر از نیروهای امنیتی زخمی شده‌اند.

میان نیروهای امنیتی و معترضان فرانسوی برای دومین هفته متوالی در مرکز پاریس درگیری‌هایی روی داده و پلیس برای متفرق کردن تظاهرات‌کنندگان از ماشین‌های آب‌پاش و گاز اشک‌آور استفاده کرده است.

تظاهرات «جلیقه‌زردها» از ۱۷ نوامبر امسال آغاز شد. این تظاهرات در ابتدا در اعتراض به افزایش قیمت سوخت بود، اما اعتراض‌ها اکنون به افزایش هزینه‌های زندگی و مالیات بالا و در انتقاد کلی نسبت به سیاست‌های اقتصادی ماکرون رئیس‌جمهور این کشور است.

منبع: فارس
نظرات بینندگان