arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۴۲۴۹
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۵ - ۱۱ آذر ۱۳۹۷

جزئیاتی از پرونده استاد جمعیت‌شناس بازداشت شده؛ متهم هنوز وکیل ندارد

یک وکیل دادگستری با تأیید بازداشت میمنت حسینی چاوشی، استاد جمعیت‌شناسی به اتهام «نفوذ» می‌گوید تا جایی که خبر دارد این فرد تاکنون وکیل در اختیار نداشته است. افرادی که با این اتهام‌ها بازداشت می‌شوند بر اساس تبصره ماده ۴۸ قانون آیین دادرسی کیفری می‌توانند تنها از میان ۲۰ وکیلی که رئیس قوه قضاییه مشخص کرده‌اند دست به انتخاب وکیلی بزنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

یک وکیل دادگستری با تأیید بازداشت میمنت حسینی چاوشی، استاد جمعیت‌شناسی به اتهام «نفوذ» می‌گوید تا جایی که خبر دارد این فرد تاکنون وکیل در اختیار نداشته است.

ششم آذرماه فارس اعلام کرد «یکی از نهادهای امنیتی کشور با همکاری دستگاه قضایی تعدادی از عناصر نفوذی در حوزه کنترل جمعیت را بازداشت و احضار کرده است.»

در واکنش به این خبر، حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس‌جمهوری در توییتی نوشت: «اجازه بدهند افتخار امنیتی کردن جمعیت‌شناسی به دیگران برسد، برای شما همان حوزه محیط زیست فعلاً کافی است.»

در ادامه، روز گذشته روزنامه کیهان نیز با اعلام نام اختصاری میمنت حسینی چاوشی نوشت:« م.ح که یک جمعیت‌شناس دوتابعیتی است، توسط یاران گمنام امام زمان عجل الله تعالی فرجه‌الشریف در ادامه برخوردها با عناصر نفوذی دشمن، طی عملیاتی موفق، هنگام خروج از کشور دستگیر شده است.»

در این باره، محمود بهزادی، وکیل دادگستری در گفت‌وگو با ایرنا می‌گوید: «بحثی که الان وجود دارد این است که افرادی که با این اتهام‌ها بازداشت می‌‌شوند بر اساس تبصره ماده 48 قانون آیین دادرسی کیفری می‌توانند تنها از میان 20 وکیلی که رئیس قوه قضاییه مشخص کرده‌اند دست به انتخاب وکیلی بزنند. بنابراین تا جایی من خبر دارم، میمنت حسینی چاوشی تاکنون از بین این افراد وکیلی انتخاب نکرده است.»

میمنت حسینی چاوشی جمعیت‌شناس ایرانی محقق در مؤسسه سیاست‌های عمومی دانشگاه ملی استرالیا است . در سال 89 کتاب او با عنوان «تحولات باروری در ایران» (با همکاری پیتر مک دونالد و محمدجلال عباسی شوازی) به‌عنوان برنده جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران معرفی شد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۱۱
ناشناس
|
Canada
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
5
3
این شخص در یک تیم نفوذی مشغول همکاری باصهیونیست ها بوده که خود جزء کوچکی از آن تیم است واجرا اصلی در مقام ریاست وداعیه جمعیت شناسی و استاد که از همکاران نزدیک وی هستند هنوز دستگیر نشده اند.
پاسخ ها
یک بازنشسته
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
با این اطلاعات کاملی که دارید آیاشما وزیر اطلاعات نیستید؟با افشا این جزییات آیا احتمال نمیدهید استاد بفهمد که شما به دنبالش هستید ومتواری شود؟جسارتا"بهتر نبود بعد از دستگیری استاد افشاگری میکردید؟
ناشناس
| Germany |
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
معلومه به روز نیستی خبر دستگیریش ماهها قبل منتشر شده خودش حرفی نداره از انتشار خبر تو مدعی شدی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
منظورش از استاد همونیه که نماینده مجلس گفته دوست این خانمه؟ اونوکه تو همه سایت ها به اسم نوشتن نیازی نیست وزیر اطلاعات باشی لابد اگر میتونست فرار کنه تا حالا کرده بود
ناشناس
|
Canada
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
0
1
به گزارش مشرق، یکی از نهادهای امنیتی کشور اخیرا با همکاری دستگاه قضائی تعدادی از فعالان حوزه جمعیت را که در پوشش فعالیت‌های علمی در دستگاه‌های حاکمیتی نفوذ کرده و از طریق ارتباط و همکاری با موسسات برانداز، به مانع‌آفرینی در برابر اجرای صحیح سیاست‌های کلی نظام در زمینه جمعیت اقدام می‌کردند، دستگیر کرده است.
تمام سایت ها پوشش خبری این خانم و دوستش م ع را داده اند لزومی ندارد وزیر اطلاعات باشی تا این موضوع ساده رو بفهمی.
ناشناس
|
Canada
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
1
1
متأسفانه آنها که این افراد را برده خود میکنند و نقش جاسوسی میدهند از لحظه دستگیری اش نیز کاملاً اگاهند ومیدانند مردم ما بجای مطالبه حقوق خود از این خائنین نقش وکیل مدافع را بازی کرده و سعی در اغتشاش برای آزادی شان دارند و از آن دردناک تر افرادی که در دولت صاحب منصب بوده و تعمداً و با آگاهی و همدستی با جاسوسان، بازداشت آنها را به مسخره میگیرند که کلا صورت مسئله را پاک کنند که لطمه‌ای به منافع اربابان آمریکایی و اسرائیلی نخورد. این شیوه‌ای دیکته شده به نظام جاسوس زده جهان سوم است ودولتمردان خائن مسبب این شرایط هستند خود شرایط اقتصادی را به طرز وحشتناکی به ضرر عامه مردم در میآورند که حاصلش موفقیت جاسوسان وفربه شدن اربابان باشد.
ناشناس
|
Canada
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
0
1
در کشوری که هیچ نسبتی بین جاسوس ودولتش وجود ندارد با کشف یک جاسوس همه نگاه ها به دستگاه‌های امنیتی است وسوالات حول محور همدستان آن جاسوس میچرخد و همه منتظر ندواکنش اعلام شودچه میزان اطمینان وجود دارد که این جاسوسی سازمان یافته نیست تا همه خیالشان راحت شود. در کشور ما در ابتدا به دنبال تخریب سیستم های امنیتی اند بعداز اینکه یقین حاصل شد کار بیخ پیدا کرده و نمیتوانند قسر در بروند دنبال به راه انداختن بلوا می روند در ادامه در صدد درست کردن معضلی اند که همه یادشان برود اساساً جاسوسی یی صورت گرفته. این نشانه ای ازنخبه پروری به سبک جهان سوم است.
ناشناس
|
Germany
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
1
1
وقتی در کشور موجی از ناامنی وترورهای دانشمندان هسته‌ای رخ میداد، وقتی مشخص شد آن ترورها اسپانسر خارجی واسراییلی داشته وهدفمند انجام شده، وقتی مجریان گمنام ترورها مصاحبه شده اعتراف کردند از رفت وامدشون به اسرائیل گفتند وگفتند نه خبری از وا اسفای اصلاح‌طلبان در نخبه کشی بود نه به جامعه لطمه وارد میشد نه کسی از جایگاه شورای امنیت ملی کشور صدایش در می آمد نه حتی افرادی که در انرژی هسته‌ای کاره ای بودند و هنوز هم هستند!!! لب به ناله و آه و فغان باز میکردند. حال با افشای بودن جاسوس که میتواند مؤید وراهگشایی برای احتمالا آن ترورهای مشکوک ویا خیلی صدماتی که به کشور در دو دهه اخیر وارد شده و رد یابی نشده باشد همه آنها که سکوت مشکوک کردند فریاد مشکوک تر میزنند آیا این معادله با کنار هم گذاشتن حل نمیشود؟ وایا برای حل نشدنش نیست که اینقدر حمله به سیستم امنیتی کشور میشود؟
نیما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
1
0
نمیدونم نظرم تأیید میشه یا نه اما افزایش جمعیت دهه شصت باعث بدبختی امروز مردم شد
باید آن شخصی را که گفت جمعیت را زیاد کنید، محاکمه کنند نه کسانی که در جهت کم کردن جمعیت تلاش میکنند
نظرات بینندگان