arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۴۳۳۳
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۲۳ - ۱۱ آذر ۱۳۹۷

بن سلمان وارد الجزایر شد

ولی‌عهد سعودی در میان اعتراض‌های مردم الجزایر علیه سفر وی به کشورشان، وارد پایتخت الجزایر شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی در ادامه سفر منطقه‌ای خود به  ۶ کشور عربی، یکشنبه‌شب وارد الجزایر شد.

بن سلمان که روز یکشنبه از آرژانتین به موریتانی رفته بود، یکشنبه‌شنبه نواکشوط را به مقصد الجزایر ترک کرد. الجزایر آخرین ایستگاه تور منطقه‌ای ولی‌عهد سعودی به شمار می‌رود و پس از آن قرار است به کشورش بازگردد.

این اولین سفر منطقه‌ای بن سلمان پس از پرونده ترور جمال خاشقچی روزنامه‌نگار مطرح سعودی و منتقد سیاست‌های آل‌سعود به شمار می‌رود و به همین دلیل سفرش با موجی از اعتراضات کشورهای افریقایی از جمله مصر، موریتانی، الجزایر و تونس روبرو شد.

ولی‌عهد سعودی یکشنبه شب در حالی وارد الجزایر شد که هزاران نفر از مردم آن در اعتراض به دست داشتن او در قتل خاشقچی چندین روز تظاهرات کرده‌ و خواستار لغو سفر بن سلمان به کشورشان شده‌اند.

بسیاری از تحلیگران معتقدند که ولی‌عهد سعودی با سفر سمبیلک به شش کشور عربی افریقایی به دنبال ترمیم چهره مخدوش خود پس از ترور و قتل خاشقچی در داخل کنسولگری سعودی در استانبول است که به نظر می‌رسد با توجه به اعتراضات گسترده مردم این هدف تحقق نیافته است.

بنابر اظهار نظر ناظران، بن سلمان برای رهایی از فشار جهانی پس از قتل فجیع جمال خاشقچی و قبل از رفتن به اجلاس «گروه 20» در آرژانتین با سفر به کشورهای مزبور، درصدد کاستن از فشارهای روحی و روانی بود تا بتواند آمادگی حضور در این نشست را که با بی‌اعتنایی سران اجلاس کسب کند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان