arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۴۳۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۰۸ - ۲۱ آذر ۱۳۹۷

گزارش تکان دهنده «العربی الجدید»؛ تجارت انسان در عراق؛ از بغداد تا بصره / برخی خانواده‌ها، کودکانِ خود را اجاره می دهند

با وجود گذشت چند سال از تصویب قانون ویژه مبارزه با تجارت انسان و اتخاذ اقدامات امنیتی و قضایی بازدارنده علیه باندهایی که مرتکب این جرم می شوند- که اغلب با انگیزه فروش اعضای بدن یا کار در شبکه های تکدّی گری، از این افراد استفاده می شود- اما این پدیده از بغداد به دیگر استانهای عراق، از جمله بصره نیز رسیده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تجارت انسان در عراق؛ از بغداد تا بصره / برخی، کودکان خود را اجاره می دهند

براء الشمري در العربی الجدید نوشت: با وجود گذشت چند سال از تصویب قانون ویژه مبارزه با تجارت انسان و اتخاذ اقدامات امنیتی و قضایی بازدارنده علیه باندهایی که مرتکب این جرم می شوند- که اغلب با انگیزه فروش اعضای بدن یا کار در شبکه های تکدّی گری، از این افراد استفاده می شود- اما این پدیده از بغداد به دیگر استانهای عراق، از جمله بصره نیز رسیده است.

به گزارش انتخاب، این رسانه عرب زبان ادامه داد: یکی از افسران در فرماندهی پلیس بغداد تاکید کرد که مراکز امنیتی اخیرا گزارش هایی مبنی بر وجود باندهای قاچاق انسان در این استان دریافت کرده اند. وی تصریح کرد که این باندها از فقر خانواده ها سوء استفاده کرده و فرزندان آنها را خرید و فروش کرده یا اجاره می دهند! علاوه بر اینکه تجارت انسان، تنها منحصر به کودکان نیست و حتی شامل بزرگسالها نیز می شود.

این در حالی است که مدتی پیش، دفتر سازمان حقوق بشر عراق در بصره، خواستار توقف عملیات تجارت انسان در این استان شده و از دولت خواست برای محدود کردن اینگونه اقدامات، وارد عمل شود. اما در ادامه، رئیس کمیسیون امنیت در استان بصره، غانم حمید، با بی اهمیت خواندن این اخبار، آنها را دارای جوانب سیاسی و اهدافی معین دانست.

در این میان، عماد المنصوری، یک فعال حقوق بشر در بصره، مسئولیت این جرایم را بر عهده پلیس این استان دانست و در گفتگو با العربی الجدید تصریح کرد که اغلب به ردّ جرایمی که در بصره اتفاق می افتد، اکتفا می شود، بی انکه مسئولان، رنج تحقیق برای روشن شدن واقعیت را به خود بدهند. وی افزود:تجارت انسان، خواه در مورد کودکان اتفاق بیفتد یا در مورد زنان، امری غیر قابل انکار است؛ همانطور که نمی توان وجود مافیا و باندهای مورد حمایت احزاب قدرتمند در بصره را نادیده گرفت؛ چرا که انکار جرایم مربوط به تجارت انسان، به مجرمان پوشش حمایتی بیشتری برای تجاوزهای بیشتر می دهد...

 

 

نظرات بینندگان