arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۴۴۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۷ - ۱۲ آذر ۱۳۹۷

زنگنه: در یک جنگ سرد به سر می‎بریم/ بیشترین فشارها برای جلوگیری از صادرات نفتی و پتروشیمی است

زنگنه وزیر نفت گفت: هدف آمریکا و متحدان منطقه‎ای آن، این است که از طریق اعمال فشار و کمبودهای اقتصادی، در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، بگویند ما به بن‎بست رسیده‎ایم.امروز بخش نفت، گاز و پتروشیمی در خط مقدم جنگ سرد است. دشمنان می‎دانند از طرفی تولیدات ما بیش از نیاز داخلی است و برای درآمدزایی باید نسبت به صادرات اقدام کنیم و از طرف دیگر برای تامین برخی نیازها به ارز نیاز داریم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

وزیر نفت تاکید کرد «اکنون بیشترین فشار وارد بر کشور در زمینه این است که نتوانیم نفت، گاز، فرآورده‎های نفتی و محصولات پتروشیمی را صادر کنیم».

به گزارش وزارت نفت، بیژن زنگنه امروز (دوشنبه) در نوزدهمین نشست تخصصی فرماندهان پایگاه‎های بسیج وزارت نفت گفت: به معنای واقعی در یک جنگ سرد به سر می‎بریم.

زنگنه ادامه داد: هدف آمریکا و متحدان منطقه‎ای آن، این است که از طریق اعمال فشار و کمبودهای اقتصادی، در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، بگویند ما به بن‎بست رسیده‎ایم.

وی تاکید کرد امروز بخش نفت، گاز و پتروشیمی در خط مقدم جنگ سرد است و افزود: دشمنان می‎دانند از طرفی تولیدات ما بیش از نیاز داخلی است و برای درآمدزایی باید نسبت به صادرات اقدام کنیم و از طرف دیگر برای تامین برخی نیازها به ارز نیاز داریم.

** افشای اطلاعات مربوط به نفت، کمک به دشمن است
وزیر نفت از شرایط فعلی به عنوان سنگین‎ترین محاصره اقتصادی علیه ایران نام برد و افزود: امروز جمعی از همکاران شما بدون سروصدا همه تلاش خود را به کار بسته‎ اند تا تولید و صادرات نفت، گاز، فرآورده‎های نفتی و محصولات پتروشیمی را زنده نگه دارند.
زنگنه گفت: باید بدون سر و صدا کار کنیم. هر اطلاعاتی که بدهیم به دشمن کمک کرده‎ایم و آنها متوجه می‎شوند چه در سر داریم؛ همانگونه که هیچ فرمانده‎ای در جنگ، زمان، مسیر و ساعت حمله را اعلام نمی‎کرد.
وی یادآوری کرد: در جنگ هر روز شهید و مجروح می‎آید و عواطف و احساسات و روحیه وطن‎خواهی و دینداری تحریک می‎شود اما در جنگ سرد اینطور نیست. صدای شلیک و بمبی نمی‎آید اما بدتر از آن به کشور فشار وارد می‎کنند.
وزیر نفت تصریح کرد: جای هیچ‎گونه کوتاهی نیست، زیرا اگر یک لحظه کوتاهی کنیم، همه زحمات و خون‎هایی که برای اسلام و انقلاب به زمین ریخته شده است هدر می رود.
«باید هوشیار باشیم و با همه توان و قدرت ایستادگی کنیم».

** اولویت، تامین نیازهای اصلی مردم و کارخانه هاست
وزیر نفت به رویکردهای اولویت‎دار دولت در شرایط فعلی اشاره کرد و گفت: زمانی که صادرات کم می‎شود، درآمد نیز کاهش می‎یابد و به دنبال آن، عرضه کالا محدود می‎شود.
وی اضافه کرد: رویکرد مهم دولت، تامین نیازهای اصلی مردم در حوزه‎های مربوط به خوراک، دارو و تجهیزات پزشکی است؛ همچنین مواد مورد نیاز کارخانه‎های اصلی باید تامین شود تا این کارخانه‎ها به فعالیت‌ خود ادامه دهند.
وزیر نفت بر اهمیت امیدآفرینی تاکید کرد و گفت: همه تلاش‌ عده‎ای این است که آینده‎ای تیره و تاریک برای مردم ترسیم کنند و بگویند نابود می‎شویم اما اینگونه نیست.
زنگنه ادامه داد: برخی در تلاشند از این وضعیت برای ثروت ‎اندوزی خود استفاده کنند و ببرند، بخورند و بار خود را ببندند. بخشی از اینها را می‎توان با نظارت‎های رسمی کنترل کرد که دولت نیز انجام می‎دهد.

**فساد را فریاد بزنید
وزیر نفت گفت: در مقابل فساد که همانند موریانه برای بدنه جامعه است، نباید کوتاه آمد؛ حال این فساد از جانب هر که می‎خواهد باشد.
«نمی‎گویم اگر از فسادی خبردار شدید به من بگویید؛ می‎گویم آن را فریاد بزنید. باید با فاسد برخورد کرد و این حساسیت در شرایط فعلی که مردم گرفتار حداقل‎های زندگی شده اند، باید دوچندان باشد».
وی ادامه داد: امروز باید بدون چشم‎داشت کار کنیم. نگوییم چرا ما هم مثل بقیه که برمی‎دارند و می‎روند، نباشیم؟ نگوییم چرا ما باید از بقیه عقب بمانیم؟ ما باید کار درست را انجام دهیم. ما نیروهای انقلابی هستیم؛ ما مدعی هستیم فرزند انقلابیم. پس باید بسیار خیر برسانیم و کم برداشت کنیم و باید بیش از هر زمان دیگری، نماد فداکاری و الگو باشیم.
زنگنه بر لزوم جوانگرایی و حضور بانوان در صنعت نفت تاکید کرد و گفت: به برکت جمهوری اسلامی تحول عظیمی در زمینه اشتغال زنان ایجاد شده است اما هنوز در برخی سازمان‎ها هیچ مدیر زنی وجود ندارد. به طور مثال در شرکت ملی مناطق نفت‎خیز جنوب، یک مدیر خانم نداریم. باید به این فرآیند کمک کنیم،‌ زیرا حضور بانوان به مبارزه بیشتر با فساد کمک می‎کند.
به گزارش ایرنا، رییس جمهوری هشتم شهریورماه پارسال در نخستین گفت وگوی زنده تلویزیونی پس از تشکیل دولت دوازدهم، گفت: نگرانم چرا امروز شاهد گردش نخبگان با آن سرعتی که باید نیستیم؛ بنابراین من به همه وزیران دولت دوازدهم دستور دادم هر وزیری دستکم باید 2نفر از جوانان را در سمت معاون، مشاور یا دستیار وزیر بگمارند و از وجود یک خانم در یکی از این سمت های مشابه در تحول وزارتخانه ها استفاده کنند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
0
0
خدا به همه خدمتگزاران به نظام توفیق عنایت کند
نظرات بینندگان