arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۴۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۲ - ۱۳ آذر ۱۳۹۷

منابع اسرائیلی: لیبرمن پیش از استعفا، دیداری محرمانه با مقامات فلسطینی داشت / او قرار بود دو هفته بعد با یک طرح جدید بازگردد که ناگهان استعفا داد

شبکه تلویزیونی «کان» شامگاه دوشنبه گزارش داد که حدود دو هفته قبل از استعفا، لیبرمن با «ماجد فرج» رئیس اطلاعات تشکیلات خودگردان فلسطین و «حسین الشیخ» عضو ارشد جنبش «فتح» و مسئول هماهنگ‌کننده روابط دو طرف، دیدار کرده بود. در گزارش وبگاه «عروتص شوع» به نقل از برخی منابع فلسطینی که نامشان فاش نشده، آمده است: «لیبرمن به دو مقام ارشد تشکیلات خودگردان گفته بود که او یک افراطی نیست و با تمام نظرات بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل توافق ندارد».
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک شبکه تلویزیونی رژیم صهیونیستی گزارش داد که وزیر جنگ پیشین این رژیم، قبل از استعفا، با هیأتی از مقامات عالی‌رتبه تشکیلات خودگردان و جنبش فتح دیداری محرمانه درباره مسائل مهم داشته است.

به گزارش فارس، منابع مطلع می‌گویند «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی، پیش از استعفا از سمت خود، با مقامات ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین دیداری محرمانه داشته است.

شبکه تلویزیونی «کان» شامگاه دوشنبه گزارش داد که حدود دو هفته قبل از استعفا، لیبرمن با «ماجد فرج» رئیس اطلاعات تشکیلات خودگردان فلسطین و «حسین الشیخ» عضو ارشد جنبش «فتح» و مسئول هماهنگ‌کننده روابط دو طرف، دیدار کرده بود.

بر این اساس، طی دیدار مذکور که به درخواست لیبرمن انجام شده بود، درباره هماهنگی‌های امنیتی بین کابینه اسرائیل و تشکیلات خودگردان و همچنین رفع برخی محدودیت‌ها صحبت شده بود.

به نوشته وبگاه «عروتص شوع» در این نشست همچنین سرهنگ «کامل ابو رکت» هماهنگ‌کننده فعالیت‌های کابینه در سرزمین‌های اشغالی حضور داشت.

در این گزارش به نقل از برخی منابع فلسطینی که نامشان فاش نشده، آمده است: «لیبرمن به دو مقام ارشد تشکیلات خودگردان گفته بود که او یک افراطی نیست و با تمام نظرات بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل توافق ندارد».

وی همچنین گفته بود که تمایل دارد با فلسطینی‌ها درباره همکاری‌های اقتصادی و امنیتی در منطقه «الف» کرانه باختری نیز صحبت‌هایی داشته باشد.

بر این اساس، هیأت تشکیلات خودگردان نیز از لیبرمن درخواست‌هایی داشت: توقف ورود غیرقانونی ارتش اسرائیل به منطقه الف کرانه باختری، صدور مجوز برای تشکیلات جهت توسعه و سرمایه‌گذاری منطقه ج کرانه باختری، مذاکره درباره توافق‌های اقتصادی بین اسرائیل و تشکیلات

یکی از مقامات فلسطینی حاضر در جلسه، پس از پایان آن می‌گوید که لیبرمن قول داده بود برای نشست مجدد طی دو هفته آینده، با پاسخ‌های مورد نظر تشکیلات بازگردد اما به ناگاه استعفا داد و هیچ توافقی صورت نگرفت.

یکی از دستیاران لیبرمن با تایید دیدار با مقامات فلسطینی، مدعی است: «آنها فقط در مورد مسائل امنیتی صحبت کردند و لیبرمن چیزی درباره میانه‌رو بودن نگفته است. مطالبی که طرف فلسطینی نقل می‌کند، نادرست است. آنها از این نشست ناخوشایند بیرون رفتند».

لیبرمن چند هفته قبل درپی موافقت کابینه رژیم صهیونیستی با طرح آتش‌بس با مقاومت در نوار غزه، از سمت خود استعفا کرده و خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شد. (جزئیات بیشتر)

نظرات بینندگان