arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۴۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۸ - ۱۳ آذر ۱۳۹۷

نفت ایران، برگ برنده «مودی» در انتخابات آینده هند

دولت هند با توجه به معافیت‌های آمریکا می‌تواند تا هفته اول ماه می‌سال آینده از ایران نفت وارد کند و این امتیاز می‌تواند بهترین فرصت برای کم شدن فشار‌های اقتصاد داخلی و بالا رفتن میزان صادرات پیش از برگزاری انتخابات سراسری ۲۰۱۹ در نظر گرفته شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

روزنامه تایمز هند مدعی شد؛ از آنجا که تا انتخابات سراسری آینده هند در سال 2019 زمان زیادی باقی نمانده است نارندا مودی نخست وزیر فعلی این کشور می‌تواند از ادامه واردات نفت ایران به‌ عنوان برگ برنده‌ در پیروزی خود در این انتخابات استفاده کند.

به گزارش ایرنا به نقل از تایمز هند؛ دولت هند با توجه به معافیت‌های آمریکا می‌تواند تا هفته اول ماه می سال آینده از ایران نفت وارد کند و این امتیاز می تواند بهترین فرصت برای کم شدن فشارهای اقتصاد داخلی و بالا رفتن میزان صادرات پیش از برگزاری انتخابات سراسری 2019 در نظر گرفته شود.


با توجه به نگرانی دولت نارندا مؤدی نخست وزیر هند نسبت به حل مشکلات اقتصادی، ادامه واردات نفت از ایران می‌تواند تا حدود زیادی از فشارهای قیمت نفت بر جامعه هند بکاهد.


افزایش مداوم قیمت جهانی نفت موجب شد تا قیمت‌های خرده فروشی سوخت به‌یک‌باره فشار سنگینی بر این کشور هند وارد کند که دولت برای کاهش این فشار مجبور به کاهش مالیات بر ارزش افزوده شد. این اقدامات درست چند روز قبل از اعلام شدن انتخابات سه مجلس رخ داد.


افزایش قیمت‌ها تأثیر بسزایی در کاهش ارزش روپیه واحد پول هند و بالا رفتن نگرانی‌ها نسبت به افزایش کسری حساب داشته است. در هفته‌های گذشته قیمت جهانی نفت کاهش داشته و دولت هند امیدوار است که شرایط پرداخت مطرح شده از سوی ایران یک پیشنهاد جذاب باشد.


بعد از بازگشت تحریم‌های نفت آمریکا علیه ایران، دولت‌های دهلی و تهران برای پیشبرد ادامه واردات نفت و پرداخت هزینه آن از طریق واحد پولی روپیه به توافق رسیدند. با در نظر گرفتن چنین مکانیسمی دولت هند امیدوار است تا ماه مارس سال آینده به مقدار 125 میلیون تن نفت از ایران وارد کند.


به گزارش ایرنا، آمریکا به دلیل ترس از افزایش قیمت نفت جهانی با اعمال دور دوم تحریم‌های این کشور علیه مردم ایران، سرانجام در ماه گذشته به اعطای معافیت به هشت کشور جهان برای ادامه واردات نفتی از ایران به مدت 180 روز مجبور شد.


دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا 18 اردیبهشت ماه امسال، خروج آمریکا از برجام را اعلام کرد اما بلافاصله دیگر کشورهای امضا کننده این توافق یعنی انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه ضمن محکوم کردن خروج این کشور از این توافق چندجانبه بین‌المللی، تأکید کردند که به برجام پایبند مانده و از تجارت شرکت‌هایشان با ایران حمایت می‌کنند.


ترامپ با حربه تروریسم اقتصادی و تحریم‌های یک جانبه غیرقانونی و فشار به جامعه جهانی به دنبال ایجاد جنگ روانی و القای انزوای ایران است، ولی تجربه ماه‌های اخیر و همراهی نکردن جهان با آمریکا نشان داد که این کشور هیچ‌گاه به هدف خود دست نخواهد یافت.


تحریم‌هایی که آمریکا یک‌جانبه علیه ملت ایران اعلام می‌کند، از مدت‌ها قبل شروع شده و جامعه جهانی با آنها همراهی نکرده تا جایی که ترامپ مجبور شده است از برخی از آنها عقب نشینی کند.

برچسب ها: نفت ایران ، مودی
نظرات بینندگان