arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۴۷۷۶
تعداد نظرات: ۴۹ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۱ - ۱۴ آذر ۱۳۹۷

روحانی: افرادی مانند بازرگان و دکتر سحابی آدم های متدینی بودند؛ حتی نماز شب‌شان ترک نمی‌شد / ابزار شدن نماز برای گزینش و استخدام و پست، تاسف آور است / در گزینش‌ها سوالاتی از جوانان می‌کنند که گاهی آنها را مجبور به دورویی خواهد کرد

روحانی با اشاره به اینکه در انقلاب اسلامی نمازهای جماعت، چهره‌های گوناگونی دارد اما در دوران پیش از انقلاب، نماز جماعت با جوانان، معنای انقلابی بودن، مذهبی بودن و روشنفکر معتقد بودن را داشت، گفت: پیش از انقلاب جو خاصی در دانشگاه‌ها حاکم بود به گونه‌ای که در کل دانشگاه تهران تنها یک دختر خانم با روسری در محیط دانشگاه بود، اما در همان شرایط هنگام نماز بسیاری از دختران دانشجو می‌آمدند و با استفاده از چادرهایی که وجود داشت، نماز می‌خواندند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روحانی: پیش از انقلاب در کل دانشگاه تهران تنها یک دختر خانم با روسری بود، اما بسیاری از دختران با استفاده از چادرهایی که وجود داشت، نماز می‌خواندند / افرادی مانند بازرگان و دکتر سحابی بعضاً نماز شب‌شان ترک نمی‌شد / ابزار شدن نماز برای گزینش و استخدام و پست، تاسف آور است / در گزینش‌ها سوالاتی می‌کنند که گاهی آنها را مجبور به دورویی خواهد کرد /

رئیس جمهور، نماز را وسیله هدایت و ذکر رحمانیت خداوند دانست و تاکید کرد: نماز، صورت دین و نماز جماعت، مظهر و نمایش دین و قدرت اسلام است.

به گزارش «انتخاب»، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح چهارشنبه در بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز که با عنوان «شیوه‌ها و مهارت‌های دعوت به نماز» در دانشگاه سمنان برگزار شد، با اشاره به اینکه این اجلاس به عطر بالاترین عمل یک مؤمن و مسلمان یعنی نماز معطر است، گفت: شاید بشود همه دین را در دو کلمه پرستش و نیایش خلاصه کرد. پرستش جوهر اسلام و باطن و حقیقت دین و نیایش صورت زیبای آن پرستش است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه "نماز، یک عبادت صرف یا یک فرع دین مثل سایر فروع نیست، بلکه نماز تمامی چهره اسلام است"، اظهارداشت: نماز صورت اسلام است. ایمان به خدا، اعتقاد به حق و عمل به دستورات الهی جوهر دین است، اما نماز پرچم دین بشمار می‌رود و همانگونه که کشورهای جهان با پرچم‌شان شناخته می‌شوند، دین بدون نماز قابل شناخته شدن نیست.

روحانی با اشاره به اینکه نماز اصل عبودیت در کنار توحید است، خاطر نشان کرد: عبودیت بدون توحید معنا ندارد و توحید بدون عبودیت ما را به سر منزل مقصود نخواهد رساند.

رئیس جمهور با بیان اینکه تعبیرات قرآن درباره نماز تنها برای نماز در اسلام نیست، بلکه در همه ادیان الهی وجود دارد، گفت: خداوند در سخن با حضرت موسی(ع) و در اولین دستورات به او، برپا داشتن نماز را سفارش می‌کند و زمانی که حضرت عیسی(ع) در کودکی سخن می‌گوید و حقانیت خود و طهارت مادر را اعلام می‌کند، می‌گوید که خداوند به من امر به نماز کرده است.

روحانی با تأکید بر اینکه نماز تنها مسأله اسلام نیست، بلکه موضوع دین بوده و حقیقت و واقعیت دین اتصال به خدا است، گفت: نماز چهره درخشان دین است. نماز برای این نیست که خدایی ناکرده سر اسلام، خدا و دین منتی بگذاریم چرا که حیات، سکون و آرامش ما در کنار نماز بوجود می‌آید.

رئیس جمهور نماز را افتخار بشریت و انسان دانست و تصریح کرد: اینکه خداوند به ما اجازه داده و از ما خواسته و دعوت کرده که با او سخن بگوییم و از خدای رحمان و رحیم یاد کنیم، باعث افتخار ماست، چرا که همیشه نیاز به نماز داریم.

روحانی با تجلیل از تلاش‌ها و خدمات ارزنده حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی در ستاد اقامه نماز و در راستای ترویج فرهنگ نماز در کشور، گفت: ایشان با بیان شیوا و ساده خود گاهی مسایل بسیار سنگین عقیدتی را با مثال‌های ساده برای مردم بیان می‌کنند و این توفیقی است که خداوند نصیب وی کرده است.

رئیس جمهور همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله دکتر بهشتی، گفت: شهید بهشتی در مسیر ساختن انسان‌های ارزشمند و مدیر در کشور زحمت فراوانی کشید و جزو شخصیت‌هایی بود که جای او برای همیشه تاریخ خالی خواهد ماند. او مدیر انسان‌شناسی بود که معنای مدیریت را می‌دانست و در این راه وقت می‌گذاشت و سرمایه‌گذاری می‌کرد.

دکتر روحانی با بیان اینکه نماز عبادتی است که از وقت‌شناسی، مکان‌شناسی، پاکی جسم و جان، نظم و ترتیب و خدای رحمان و رحیم آغاز می‌شود، اظهار داشت: نماز وسیله هدایت انسان بوده و راه را به او نشان می‌دهد.

رئیس جمهور افزود: از دینی که پیروان آن در 24 ساعت شبانه‌روز بارها خداوند را با رحمت و رحمانیت‌اش یاد می‌کنند، خشونت، بداخلاقی و تهمت بیرون نمی‌آید.

روحانی تصریح کرد: اگر اخلاق ما با نماز تناسب ندارد، مطمئناً در جایی مشکل داریم و باید آن را برطرف کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه قرآن برای آرامش ما بیان کرده که در مشکلات جزع و فزع نکرده و به واسطه راحتی‌ها و دستاوردها دچار حرص نشویم، تأکید کرد: هیچ چیزی جز نماز و تکیه به لطف و رحمت خداوند نمی‌تواند یک ملت بزرگ را در برابر قدرت‌ها و ابرقدرت‌ها حفظ کند.

روحانی با اشاره به اینکه در انقلاب اسلامی نمازهای جماعت، چهره‌های گوناگونی دارد اما در دوران پیش از انقلاب، نماز جماعت با جوانان، معنای انقلابی بودن، مذهبی بودن و روشنفکر معتقد بودن را داشت، گفت: پیش از انقلاب جو خاصی در دانشگاه‌ها حاکم بود به گونه‌ای که در کل دانشگاه تهران تنها یک دختر خانم با روسری در محیط دانشگاه بود، اما در همان شرایط هنگام نماز بسیاری از دختران دانشجو می‌آمدند و با استفاده از چادرهایی که وجود داشت، نماز می‌خواندند.

رئیس جمهور ادامه داد: نماز علامت ایمان و اسلام و البته در آن دوران نشانه ایستادگی و مذهبی بودن بود.

روحانی با اشاره به اینکه در آن دوران افرادی مانند بازرگان و دکتر سحابی که در اروپا درس خوانده بودند، وقتی به کشور آمدند به واسطه مذهبی بودن احساس کردند که باید نماز ظهور و بروز پیدا کند، گفت: اینها انسان‌های متدینی بودند که بعضاً نماز شب‌شان ترک نمی‌شد و در دانشگاه تهران با وجود اینکه مسجد وجود داشت در دانشکده فنی نمازخانه درست کردند تا افراد بتوانند نماز اول وقت را بجا آورند.

رئیس جمهور نماز را نشان‌دهنده قدرت دین دانست و اظهار داشت: نمایش و شعائر دین در بعضی مواقع ضروری است و باید علنی باشد؛ نماز را می‌شود خصوصی خواند، اما اصل نماز بر مبنای جمعی بنا شده است.

روحانی افزود: نماز مظهر دین و قدرت ماست و امروز در سطح جهان ظهور و بروز دین با حجاب و نماز است.

رئیس جمهور تصریح کرد: خصلت‌ها و ارزش‌هایی مانند ادای امانت، راستگویی و خدمت به مردم همه جزء رفتارهای انسانی بشمار می‌رود، اما علامت دین در جهان حجاب و نماز است.

دکتر روحانی با بیان اینکه نماز اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد، گفت: چگونه باید این نماز را ترویج کنیم و بگوییم که آرامش با نماز بوجود آمده و اعلام کنیم امروز که توطئه دشمنان و فشار اقتصادی، آمریکا و صهیونیست‌ها علیه ملت ایران است، باید با تکیه بر قدرت خداوند ایستادگی کنیم.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: افراد فراوانی در پیروزی انقلاب نقش داشتند، اما کسانی پای انقلاب ایستادند و فداکاری کرده و برنگشتند که اهل نماز بودند و اتکاء آنها به نماز بود، همانطور که در دوران دفاع مقدس و در جبهه‌ها نیز مردان با ایمان و چهره‌های مخلصی مانند شهید بابایی بودند که می‌شد ایمان و اسلام را در چهره آنان مشاهده کرد و با قدرتی که از اتکاء به پروردگار گفته بودند، اخلاق را در جنگ رعایت کرده و انسانیت و رحم و مروت، حتی نسبت به دشمن وجود داشت.

روحانی با طرح این سوال که چه چیزی باعث شد که بتوانیم در این انقلاب در برابر جهان بایستیم، گفت: امام راحل روح بسیار مطمئنی داشت و در دورانی که در نوفل لوشاتو خدمت ایشان بودم امام کاملاً مطمئن بود که انقلاب پیروز می‌شود.

رئیس جمهور با اشاره به ضرورت اعتماد به حق و حسن ظن به خداوند افزود: اگر به حق متصل شویم قطعاً از مشکلات عبور خواهیم کرد.

روحانی تلاش‌ها و اقدامات ستاد اقامه نماز را مهم و ارزشمند دانست و افزود: نماز باید از کانون خانواده و درون خانه‌ها آغاز شود، چرا که اساس و بنیان تربیت نماز در خانواده است و رفتار و عمل والدین، فرزندان را دعوت به نماز می‌کند.

رئیس جمهور ادامه داد: در دوران انقلاب بسیاری از زنان و دختران خودشان داوطلبانه حجاب را انتخاب کردند به واسطه آنکه در آن جاذبه می‌دیدند و می‌فهمیدند که دین عامل حرکت، جنبش، انقلاب، استقلال، آزادی و عزت کشور است.

روحانی تصریح کرد: در دوران انقلاب آنچه باعث اتحاد مردم شد این بود که همه حس کردیم یک هدف بلند داریم و آن در سایه اتصال به حق و وحدت و یکپارچگی امکان‌پذیر است.

رئیس جمهور تأکید کرد: امروز در شرایطی هستیم که بیش از هر زمان دیگر نیاز به استعانت از خداوند داریم و باید مدام آیه ایاک نعبد و ایاک نستعین را تکرار کنیم.

روحانی با بیان اینکه ابزار شدن نماز برای گزینش و استخدام و پست، تاسف آور است چرا که نماز نشانه عظمت انسان است، اظهار داشت: ناراحتم از اینکه در گزینش‌ها سوالاتی از جوانان می‌کنند که گاهی آنها را مجبور به دورویی خواهد کرد و این در حالی است که دین ما اینگونه نیست و شکل دیگری آن را معرفی کردیم.

رئیس جمهور افزود: نماز وظیفه، افتخار و عظمت انسان و نیایش و استعانت از خداوند است و نباید آن را در مسایل ریز و جزیی ببریم.

دکتر روحانی افزود: اگر می‌خواهیم نماز را ترویج کنیم که البته تاکنون در این راستا اقدامات و تلاش‌های خوبی انجام شده است، باید از خانواده و مدرسه شروع کنیم.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش بزرگترین وظیفه را در ترویج نماز بر عهده دارد، اظهار داشت: گاهی در جلسات فرهنگی بیان می‌کنم که بجای صرف هزینه‌های مختلف در بخش‌های گوناگون باید همه این هزینه‌ها را در دبستان انجام دهیم چرا که در دبستان شاکله و شخصیت‌ها ساخته می‌شود.

دکتر روحانی با بیان اینکه باید بررسی کنیم که چگونه دانش‌آموزان را به نماز ترغیب و تشویق کنیم، افزود: اساس دین بر مبنای انتخاب است و این در حالی است که هیچ کاری با استفاده از زور درست هدایت نمی‌شود.

رئیس جمهور افزود: نیت در نماز حائز اهمیت است و اینکه نماز را معراج مؤمن می‌دانند بخاطر آن است که نماز باعث تقرب است منتها باید همراه با تقوا باشد تا این قرب ایجاد شود.

دکتر روحانی تأکید کرد: امروز برای معنویت، آخرت و کسب توان و ایستادگی در برابر مشکلات هجمه‌ها و فشارها باید به نماز پناه ببریم، چرا که نماز عمود دین است و هنگامی که نماز باشد، سایر عبادات روح دیگری خواهد یافت و این روح است که می‌تواند ما را به سر منزل مقصود برساند.

رئیس جمهور اظهار امیدواری کرد که همه توفیق آن را داشته باشیم که خادمان نماز، مساجد، اسلام و قرآن باشیم و اگر اینچنین باشد، همه می‌توانیم خادمان خوبی برای مردم باشیم.

پیش از سخنان رئیس جمهور، پیام رهبر معظم انقلاب به بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز توسط آیت‌الله شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان سمنان قرائت شد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴۹
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۳۸
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
4
16
جناب روحانی اینهم از آخرین حربه ها
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
4
17
تو این کشور چه خبره به کی انتقاد می کنی؟ مگه خودت از نظام نیستی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
مگر خودت سال 1358 در مجلس چیزی جز سوال و جواب کردن مردم تجویز کردی برادر؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
10
17
بعنوان فردی که خود دانشجوی قبل از انقلاب در دانشگاه تهران بودم شهادت می دهم که تعداد دختران دختر محجبه در این دانشگاه قابل توجه بودند . حال آقای روحانی عدد یک نفر را از کجا آورده خود داند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
در خويي هم گفت اگر دولت نبود درياچه اورميه هم الان يك قطره آب نداشت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
عجب؟
از کل این مطلب فقط یک روسریش برا شما اهمیت داشت؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
نه روسری تنها نبود جناب ناشناس 13:27
ایجاد تشکیک در احکام دین بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
3
15
بس است دیگر
حقانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
1
7
این هم یک نوع انحراف ضحن مردم. قبلا رفتن زنان به باشگاه ها بود حالا این. هر گردی گردو نیست ولی هر گردویی گرد است.سوال می شود اگر بلد باشد یعنی این کاره است یا اداشو در می آره ولی اگر بلد نشد یعنی اینکاره نیست. این که خیلی راحته
ناشناس
|
United States
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
1
15
بنده خدا چقد مظلوم!!!!! یه جوری صحبت میکنه انگار همه شنونده هاش رئیس جمهور ایران بودن!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
0
12
چیزی نگیم بهتره.
ظرحانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
0
10
یعنی موضوعی دیگه ای نیست که ایشون راجع به ان صحبت کند!!!البته اجلاس نماز بوده ولی بهتره ایشان به جای شرکت در این اجلاسها به تلویزیون بیاد بگه با فقر وگرونی نماز هم از یاد خیلیها میره.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
2
11
ایشون قبل انقلاب دانشگاه تهران بودن؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
2
8
بس است دیگر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
12
6
یعنی چه که بی حجاب بودن و نماز میخوندن من که نفهمیدم مگه میشه ؟ نماز یه واجب فردیه و اگه یکی نخونه فسادی برای کسی نداره ولی به نظر شما اگه حجابی نباشه آیاد فساد جامعه رو فرا نمیگیره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
خیر نمیگیرد . مهم این است که شما با چه چیزی به راه فساد بروی. اگه کسی با حسب بره کسه دیگری هم میتونه با نماز برود. در دنیا کشوران زیادی هستند که حجاب اجبار نیست ولی هیچ فسادی نیست درصدی هم که هست همونم تو کشور خودمان که حجاب هست وجود دارد. چاقو خطرناکه مهم اینه که شما چجوری از اسفاده کنی.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
به کجا چنین شتابان جناب روحانی ؟
حقانی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
فساد بی حجابی . بد حجابی گریبان مردم را می گیرد.به دیگر اعمال عبادی ربط ندید .آقای ناشناس اول کدام کشوره که هیچ فسادی در آن نیست؟ خیلی تند رفتی مواظب باش.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
0
11
من هم ورودی 53 دانشگاه شریف هستم. تعداد دختران مجبه و حتی چادری خیلی بیشتر از 1 بود. البته اکثر دختران دانشجوی غیر محجبه هم بسیار ساده بودند و با معیارهای امروزی آنها را هم می توان با حجاب حساب کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
برای بازدید و اقامه نماز در پکن رفتیم مسجد نیوجیه که بزرگترین و قدیمیترین مسجد اونجاست. در ورودی مسجد فروشگاهی بود که کالاهای فرهنگی عرضه می‌کرد و تعدادی چارقد (کوتاهتر از چادر) هم قرار داده بودند. بسیاری از خانمها که بی‌حجاب بودند هنگام نماز می‌آمدند مسجد. در ورودی مسجد یه چارقد برمی‌داشتند روی سر خود می‌انداختند، نمازشون را می‌خوندند و بعد از اون با همون تریپ بی‌حجابی و نیمه برهنگی از مسجد بیرون می‌رفتند.
چرا براتون مایة تعجبه که بی‌حجابها نماز بخونند؟ نماز عالیترین نیایش و گفتگو با خداست و خیلی‌ها به اون پایبندند. همه که نباید مثل ما رفتار کنند. تفاووتها را بپذیریم. قراءت ما از اسلام با قراءتهای دیگه متفاوته؛ ولی این معناش این نیست که فقط همین یک قرائت درسته.
فریبرز
|
Canada
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
0
9
با عرض سلام؛ علم در خاطراتش نوشته، به درب ورود دانشگاه تهران که نگاه میکردم، از این همه دختر که با چادر مشکی وارد دانشگاه میشوند وحشت میکنم، هر سال تعدادشان در حال افزایش است... چه در آینده پیش خواهد آمد..(نقل به مضمون)
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
0
6
تعداد دختران محجبه كه باميل ورغبت حجاب داشتند بسيار زياد بود چرا يكي اين از كجا آمده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
1
11
شما كه ازاول انقاب بوديد از همه گزينشها هم خبرداريد خودتون پايه گذار اين نوع استخدام ها بوديد به كي معترضيد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟خودتون رو تطهير نكنيد لطفا"
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
1
9
يعني مملكت ديگه كار مهمتر نداشت تو اين مسائل شما ورود كردي
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
حواس ملت باید از افتضاح برجام ،گرونیها ومهمتر از همه FATFاستعماری پرت بشه یا نه؟!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
7
5
از نظر ایشان یعنی اگه الان هم کسی روسری نداشت ولی نماز خوند اشکال ندارددر دین مبین اسلام همه واجبات در کنار هم قرار گرفته و انجام یکی باعث کفایت از دیگری نمی شود یعنی نماز در کنار حجاب اسلامی است که مکمل ایمان می باشد
حسینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
2
5
کلا دکتر روحانی عادت داره بعنوان اپوزوسیون ( منتقد دولت ) یا مثل زمان انتخابات صحبت کنه . مثل اینکه رئیس دولت فرد دیگریست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
0
5
سلام: اقایان محترم رئسای محترم سه قوه با اعوان وانصار ، مراجع محترم ،
اگر به فکر اسلامتان هستید دست بجنبانید
اگر اسلام مردم را در خواندن نماز و گرفتن روزه و حجاب ونرفتن به استادیوم برگزاری کنسرت و شرکت در حامعه مدنی میدانید
دستی بجنبانید
که این مصیبت گرانی وبیکاری و وضعیت افتضاح معیشتی
دارند این اسلام شما را ازبین میبرد.
ولله اسلام کار وگوشت و پوشاک و خوراک اولیه و دارو و ووووو
هم دارد به این قسمت اسلام هم برسید تا ان دورکعت را ازدست نداید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
اگر خوب دقت کنید ، برخی با ایجاد چنین وضعی ، میخواهند همان دینت را بگیرند اما اگر شعب ابی طالب را بخاطر بیاوری ، آنوقت میفهمی که دینداری ساده نیست و جداسازی سره از ناسره با اینگونه امتحانات انجام میشود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
4
5
هم حجاب لازم است ..هم نماز..چون دستور خداست در قران امده.....نمیگم همه با حجابها خوبن ..ولی هرکسی جرات نمیکنه بهشون چپ نگاه کنه ......ازاونطرف هم همه بی حجابها بد نیستند..ولی با اون وضعیت که بیرون بیان ..شیطان در دل مردهای هوسباز نفوذ میکنه وبه این افراد چشم طمع پیدا میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
بی حجابها شاید برای خودشان اتفاقی پیش نیاید ولی آتشی روشن میکنند که بالاخره یکی را خواهد سوزاند
علی
| United Arab Emirates |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
برو خودتو تربیت کن و به زن نامحرم نگاه بد نکن .
شما اگر در خانه مثلا خواهرت یا مادرت لخت بود و یکدفعه چشمت به او افتاد به هوس و گناه می افتی ؟
پس اگر در خیابان هم فکر کنی که تمام این زنها و دختران خواهر و مادر خودت میتوانند باشند آنوقت نگاه و طرز فکرت را اصلاح و تربیت میکنی و فکر پست و پلید و شیطانی را از خودت دور میکنی .
اگر پول و طلا بدون نگهبان ماند و تو ندزدیدی مومن و خدا ترس هستی والا در داخل گاو صندوق و دزد گیر نگهبان اگر بگذارند و تو ندزدیدی که هنری نکردی و احسنت و جایزه ای هم نخواهی برد .
مشکلات از جایی شروع میشود که اینگونه مردان به خودشان و ایمانشان حتی برای خواهر مادر خود اطمینانی ندارند .و بقیه را در عذاب و فشار محدودیت میگذارند که چه ؟ که ایشان نکند نتواند چشم و نگاه و ذهن بیمار خود را نگاه دارد .این چه ایمانی است و چه تذهیبی ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
1
7
سحابي و بازر گان تا زنده بودند كه با انها دشمني ميكرديد!!!!!!!!!!!
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
0
7
یک فکری به حال مردم بکن
پاسخ ها
علی
| United Arab Emirates |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
دانشگاه همانزمان مسجد داشت و ایشان یادش رفته که در همان مسجد تحصن انقلاب صورت گرفت و دانشجویان زمان شاه صدها برابر الان مومن واقعی بودند و اگر حتی ظاهرشان مثل متظاهرین فعلی نبود ولی با تمام وجود ایمان به خدا داشتند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۶
برای چی فکری به حال مردم بکنه هرکس که نداند که نداند که نداند فکر کردن ندارد
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
1
9
دس مریزاد عرض میکنم خدمت آقای روحانی استاد مسلم جنگ روانی و پرت کردن حواس ها از اصل مطلب که درد های اقتصادی ناشی از تصمیمات خردورزانه دولت اصلاحات معتدل است !!!!!!!!!!!. علی برکت الله (فکر نمیکنم نظر بزارید برای دیدن)
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
0
11
هر روز مصاحبه میکنند باید این کار بشود باید آن کار بشود ...مخاطب این بایدها چه کسی است خود ایشون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۶
مخاطب ما هستیم و مقصر هم ما هستیم سران که زیبا حرف می زنند و همه همه می گویند راضی نیستند از کارهایی که شده
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
0
5
این عین حقیقت است که ریاکاری جای تخصص را در کشور فراگرفته است.
پاسخ ها
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
داداش از مرحله عقبی. ریاکاری تا دهه 70 جواب میداد .الان دیگه فامیل بازی و رشوه همه رو از میدان به در کرده.
مجید
|
United States
|
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
1
4
جناب رئیس جمهور ! اگر کلاهتان پشم دارد برای اصلاح گزینش ها پیش قدم شوید !! برخی سوالات گزینش ها : نام مرجع تقلیدتان ؟ آیا در خانه ماهواره دارید ؟ استبرا چیست ؟ صورتتان را با تیغ اصلاح می کنید ؟ نماز جمعه و جماعت و راهپیمایی می روید ؟ سران فتنه را نام ببرید .
مجید
|
United States
|
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
1
3
یک گلگی هم از سایت انتخاب که تا بحال به مبحث گزینش ها و آنچه بنام اسلام در آنها می گذرد نپرداخته است .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
0
4
دیروز در جلسه روز دانشجو سمنان
فریادهای دانشجویان با شعار " تورم، گرانی جواب بده روحانی "
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
0
4
داره ماهیتها روشن میشه .
پاسخ ها
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
روشن شده و شما ندیدی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
0
0
فرقی بین شما و دیگران نیست.
اغفال شده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
0
0
به چیزی که ایمان نداری به زبان هم نیار آقای روحانی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۶
0
0
مهم ولایت پذیری در هر زمانه
نظرات بینندگان