arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۴۸۷۳
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۲۰ - ۱۴ آذر ۱۳۹۷

مسکو: آمریکا شواهدی درباره نقض پیمان کنترل تسلیحاتی ارائه نکرده است

وزارت خارجه روسیه در واکنش به اتهام آمریکا درباره عدم پایبندی مسکو به پیمان INF اعلام کرد واشنگتن اسناد متقنی در این‌باره در اختیار آنها نگذاشته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت خارجه روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد آمریکا هنوز هیچ شواهدی درباره اینکه مسکو پیمان کنترل تسلحیاتی را نقض کرده است ارائه نداده است. مسکو در عین حال نسبت به گفت‌وگو با طرف آمریکایی درباره این موضوع اعلام آمادگی کرد.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت:«سفارت آمریکا در مسکو عصر سه‌شنبه یادداشتی به ما تحویل داد که در آن نوشته شده بود اگر روسیه پایبندی به پیمان منع موشک‌های بالستیک میان برد هسته‌ای(INF) را آغاز نکند، واشنگتن از این پیمان خارج خواهد شد».

زاخارووا افزود: «این اسناد برای ارزیابی بیشتر دریافت شده است. در این اسناد بار دیگر اتهامات بی‌اساسی درباره ادعای نقض این پیمان به مسکو وارد شده است. ما بارها گفته ایم که این اتهامات ظن و گمان است. اسناد متقنی که این اتهامات را ثابت کند به دست ما نرسیده است».

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست جمهور روسیه نیز با متهم کردن واشنگتن به «تحریف واقعیات» گفت هدف اصلی آمریکا برای اتهام‌زنی به مسکو در نقض پیمان INF، خروج از توافق کنترل تسلحیاتی است.

«مایک پامپئو» روز سه‌شنبه به روسیه ضرب‌الاجل ۶۰ روزه ای داد تا درباره پیمان منع موشک‌های بالستیک میان برد هسته‌ای(INF) شفاف سازی کند و هشدار داد اگر اتفاقی رخ ندهد واشنگتن پروسه خروج از این پیمان را آغاز می‌کند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان