arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۴۸۷۶
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۲۱ - ۱۴ آذر ۱۳۹۷

قطر هیچ مذاکره ای برای میزبانی مشترک جام جهانی انجام نداده است

«ناصر الخاطر» مشاور دبیر کل کمیته عالی پروژه ها و میراث قطر اعلام کرد که دوحه با هیچ کشوری برای مشارکت در میزبانی از جام جهانی 2022 مذاکرده نکرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خبرگزاری فرانسه روز چهارشنبه نوشت: با وجود فشارهای «جیانی اینفانتینو» رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) مبنی بر افزایش تعداد تیم های حاضر در جام جهانی آینده از 32 به 48 تیم که تبعات آن کشور قطر را مجبور به برگزاری تعدادی از بازی ها در کشور دیگری در منقطه خاورمیانه می کند، ناصر الخاطر اظهار داشت: چنین مذاکراتی مبنی بر انتقال برخی از بازی ها، با هیچ کشوری انجام نشده است.


مشاور دبیر کل کمیته سازماندهی جام جهانی (کمیته عالی پروژه ها و میراث) قطر تصریح کرد: هیچ مذاکره ای برای مشارکت میزبانی نداشته ایم.


فیفا در حال حاضر در حال بررسی و تحقیق در خصوص امکان گسترش این تورنمنت که برای نخستین بار در منطقه خاورمیانه برگزار می شود و اعمال برخی تغییرات در قالب آن است.


اینفانتینو گفته است که اعمال هرگونه تغییر بنیادی در تورنمنت و گسترش آن به هر شکل، به معنای برگزاری تعدادی از بازی ها در کشورهای همسایه است چرا که افزایش احتمالی تعداد تیم های شرکت کننده، متعاقبا افزایش تعداد بازی ها را نیز از 64 بازی به 80 دیدار در پی خواهد داشت.


علاوه بر این، با توجه به اینکه قطر در چند سال اخیر کانون شدیدترین بحران های دیپلماتیک در منطقه خلیج فارس بوده است، رئیس فیفا گسترش تورنمنت را عاملی برای کمک به روند صلح در خاورمیانه دانسته بود.


دوحه طی 18 ماه گذشته، توسط کشورهای همسایه شامل عربستان سعودی، امارات متحده عربی و بحرین به انزوا کشانده شده است، کشورهایی که می توانند از قبل هر گونه گسترش در جام جهانی منفعت ببرند.


خاطر معتقد است اتخاذ هر گونه تصمیم توسط فیفا و اعمال هرگونه تغییرات، باید با توافق قطر صورت پذیرد.


وی در این باره تاکید کرد: هیچ چیز اجباری نیست، این موضوع یک مطالعه تحقیقاتی بر سر امکان پذیر بودن اعمال تغییرات بوده و سپس به بحث گذاشته می شود و با توجه به نتایج تحقیقات و براساس اجماع، توافقی انجام خواهد شد؛ در این موضوع هیچ تصمیمی به طور یک طرفه اتخاذ نمی شود.


کشور کوچک حاشیه خلیج فارس، در راستای آماده سازی برای میزبانی از جام جهانی متحول شده و به طور هفتگی مبلغی در حدود 500 میلیون دلار در مورد پروژه های زیرساختی عظیم خود، هزینه می کند.

منبع: ایرنا
برچسب ها: دوحه ، جام جهانی ، قطر
نظرات بینندگان