arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۴۹۷۵
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۴ - ۱۵ آذر ۱۳۹۷

وزش باد شدید در تهران

با افزایش میزان ناپایداری جوی طی امروز به تدریج بر سرعت باد افزوده می‌شود و در برخی ساعات وزش باد شدید به بزرگی بالاتر از ۸ متر بر ثانیه و بارش پراکنده باران انتظار می‌رود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به وزش باد شدید در پایتخت طی امروز و فردا (۱۵ و ۱۶ آذر) گفت: وزش باد سبب کاهش غلظت آلاینده‌های تجمع‌ یافته و بهبود نسبی کیفیت هوای تهران می‌شود.

حسین شهبازی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده افزایش میزان ناپایداری جوی طی امروز (۱۵ آذر) است، اظهار کرد: در این روز به تدریج بر سرعت باد افزوده می‌شود و در برخی ساعات وزش باد شدید به بزرگی بالاتر از ۸ متر بر ثانیه و بارش پراکنده باران انتظار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه این شرایط جوی طی فردا (۱۶ آذر) کمابیش ادامه دارد، تصریح کرد: در این روز برخی ساعات همراه با بارندگی و وزش باد شدید از سمت نواحی غربی - جنوب ـ غربی خواهد بود.

به گفته شهبازی همچنین دمای هوا در پایتخت تا روز پایانی هفته افزایش جزئی خواهد یافت.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در ادامه گفت: بر اساس نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا برقراری شرایط جوی نسبتا ناپایدار طی امروز سبب کاهش تدریجی غلظت آلاینده‌های تجمع یافته می‌شود و بهبود نسبی در وضعیت کیفی هوای شهر تهران را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود با تداوم این وضعیت جوی تا فردا شرایط کیفیت هوای مطلوب‌تری در بیشتر مناطق پایتخت برقرار شود.

شهبازی در پایان با بیان اینکه کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته پایتخت منتهی به ۱۱ صبح امروز با شاخص میانگین ۱۴۰ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت، اظهار کرد: کیفیت هوای هم اکنون تهران نیز با شاخص میانگین ۱۳۵ همچنان در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.

نظرات بینندگان