arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۵۰۰۶
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۷ - ۱۵ آذر ۱۳۹۷

رحیم‌پور ازغدی: اختلاف امروز در کشور اختلاف بر سر بهشتی و بازرگان است

رحیم‌ پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به‌ اینکه در نبرد با استکبار «برد- برد» نداریم، گفت: در زمان تعامل با خودی است که باید بر مسئله «برد- برد» توجه کرد، نه در مواجهه با دشمن.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در زمان تعامل با خودی است که باید بر مسئله «برد- برد» توجه کرد، نه در مواجهه با دشمن.

حسن رحیم‌پور ازغدی عصر امروز در گردهمایی بزرگ بسیجیان با عنوان «دانشجو، مبارزه و خدمت» که به‌همت بسیج دانشجویی در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: اوایل انقلاب تعداد دانشجویان بسیار کم و حدود 100 هزار نفر بود و امروز این رقم به 50 تا 60 برابر افزایش یافته است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خطاب به‌ دانشجویان ادامه داد: دقت کنید به‌ تحول بزرگی که در شما و توسط شما در دانشگاه‌ها رخ می‌دهد، تاکنون تیپ دانشجویانی چون شما با این کمیت و کیفیت که مردمی و مکتبی باشند، نداشته‌ایم.

وی بیان کرد: این شوخی نیست که جمع بسیاری از دانشجویان در کنار درس و بحث و افتخار کردن به‌مسلمان بودن، به‌ میان توده مردم بروند و به‌ صورت جهادی فعالیت کنند، تیپ‌های روشنفکری ما این موارد را ارزش نمی‌دانند.

رحیم‌پور ازغدی در ادامه سخنان خود به‌ وجود امنیت در کشور اشاره و تصریح کرد: در دهه 60 که دانشجویان به‌ اردوهای جهادی می‌رفتند، احتمال ترور شدن و شهید شدن برای‌شان بود، اما خوشبختانه امروز این ناامنی وجود ندارد.

خدمت به‌ محرومان بزرگ‌ترین افتخار است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی روح فداکاری در بین دانشجویان را بسیار مهم دانست و اضافه کرد: افتخار کنید به‌ این خدمت، چراکه بزرگ‌ترین افتخار خدمت به‌ محرومان است.

وی فرهنگ حاکم بر جامعه دینی را اعتماد خواند و اضافه کرد: کاری نکنید که نسبت به‌هم شک کنید، مهمان‌دوست باشید و این فرهنگ را که مهمان مزاحم است از خود دور کنید، مهمانی دادن را برای خود ارزش بدانید و در کنار این اعمال، حقوق فقرا و مستضعفین را به‌ آنان بدهید و نماز بخوانید، دلسوز یکدیگر باشید و این محبت را ابراز کنید، اینها مسائلی است که در دین ما بر آنان تاکید شده است.

رحیم‌پور ازغدی در ادامه به‌ حدیثی از امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: هر کس در برابر خداوند تکلیفی دارد انجام دهد تا در مقابل، خداوند یکی از دعاهای شما را اجابت کند.

شرط اجابت دعا انجام فرایض است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی شرط اجابت دعا را انجام فرایض دانست و بیان کرد: امام رضا(ع) در حدیثی دیگر فرمودند: «فرشته‌ای امروز بر من نازل شد و گفت، خداوند به‌شما سلام رساند و فرمود، آیا می‌خواهید بیابان‌های مدینه را از طلا فرش کنم و امام فرمودند، خدای من نه، عشق همین است که روزی گرسنه و روزی سیر باشیم، چراکه در هر دو صورت به‌ تو توجه می‌کنیم».

وی ضمن بیان این نکته که چنانچه همیشه سیر باشیم، هیچ‌گاه به‌ خداوند توجه نمی‌کردیم، تصریح کرد: دانشجویان جهادی افرادی هستند که به‌ فکر خوراندن هستند و نه خوردن، متاسفانه اغلب مردم نمی‌توانند حرکت جهادی و معنوی داشته باشند.

«بُرد- بُرد» حین مواجهه با دشمن معنا ندارد

رحیم‌پور ازغدی ضمن اشاره به‌ این موضوع که هدف از وجود انسان رسیدن به‌ رشد است، خاطرنشان کرد: پیامبر فرمودند، از ما نیست کسی که در معامله کلاهبرداری کند یا اینکه دیگران را از رحمت خداوند مایوس کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به‌ اینکه در نبرد با استکبار «برد- برد» نداریم، گفت: در زمان تعامل با خودی است که باید بر مسئله «برد- برد» توجه کرد، نه در مواجهه با دشمن.

وی عدالت را رسیدن حق به‌ دو طرف خواند و ادامه داد: متاسفانه بسیاری نگران بی‌دینی مردم هستند و نه خود، البته توجه به‌دین دیگران مهم است، اما نگاه به‌ دین دیگران نباید مانع از دینداری خودمان شود.

رحیم‌پور ازغدی بر مسئله امید و بر گشاده‌رویی به‌هنگام مواجه با مردم، تواضع در هنگام خدمت، جذب مخالفان با محبت کردن تاکید کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآوری کرد: روزی از شهید بهشتی پرسیدند، این اختلاف شما با دولت موقت چیست که او در پاسخ گفت، این اختلاف بین شورای انقلاب و مهندس بازرگان این است که ما معتقدیم در ممکلت خارج از فرم بروکراتیک رفتار کنیم و بازرگان معتقد است تمام کارها باید براساس بروکراسی انجام شود. آقایان تصور می‌کنند، ما ملتی هستیم که می‌توانیم ملت را معطل نگه داریم و کارها را در وقتش انجام دهیم، دولت دولت کارمندی بود و نه دولت جهادی، ما در حال ساخت نظام جدید هستیم باید عناصر نظام قدیم کنار گذاشته شوند.

وی ادامه داد: اختلافات امروز در کشور نیز همچنان اختلاف بر سر بهشتی و بازرگان است.

منبع: فارس
برچسب ها: رحیم‌پور ازغدی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
0
1
وای خدا!
چقدر این آدم کم عقله!!!
ناشناس
|
Germany
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
0
2
اگه به برد برد فکر نکنی یا حداقل شعارشو ندی که نمیشه با کسی مذاکره کرد، باید به روش شما با تمام جهان جنگید و آخرش هم نابود شد.
این روش شما روش هیتلره. نه روش پیامبر.
لطفا ادعای مسلمانی و تشیع نکنید.
سیدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
0
2
آقای‌رحیم‌پور،آدرس‌غلط‌ندهید.مسأله‌مهم‌ترازاین‌حرفهاست.
جامعه شناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
0
1
آقای ازغدی اگر دولت مرحوم بازرگان کارمندی است چگونه می شود بعد چند دهه از فوت ایشان هنوز دولت کارمندی است و جمعیت کارمند بیشتر از زمان مرحوم بازرگان است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
0
0
عجیبه که با این درجه از هوشت به این واقعیت پی بردی! در واقع به زبان ساده اختلاف بر سر خواست اکثریت قریب باتفاق مردم ایران برای زندگی در شرایط معمول و عرفی دنیا و خواست اقلیت ناچیز که قدرت دست اوناست برای اجبار به زندگی در شرایط غیر معمول و ایدئولوژی زده است.
رضا
|
Germany
|
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
0
1
خیر اختلافات امروز اختلاف امثال شما با بهشتی و بازرگان است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
0
0
جناب ازغدی کیفیت دانشگاهها را فدای کمیت کردید و کاسبی از محل فروش مدرک .
خدا وکیلی به غیر از دو سه دانشگاه معتبر کشور کدام دانشگاه از نظر علمی در حد دبیرستان های قبل از انقلاب است ؟
مهدی موحدی نیا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۶
0
3
بنظرم اشتباه میکنند ایشون . اختلاف امروز در کشور تعارض با جریانی است که اگر بهشتی و بازرگان زنده بودند امروز هردو علیرغم اختلافات بنیادین فکری و عملی در یک جبهه دست در دست هم و با کنار گذاشتن اختلاقات خودشان به نفی و جنگ با این جریان میپرداختند که خود حضرت ازغدی از سردمداران این جریان مشکوک هستند
نظرات بینندگان