arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۵۰۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۲۱ - ۱۵ آذر ۱۳۹۷

اوراسیا موافقت نامه محدوده آزاد تجاری با ایران را تایید کرد

اجلاس سران کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا در سن پترزبورگ برگزار شد و در آن موافقت نامه ایجاد محدوده آزاد تجاری با ایران، مورد تایید قرار گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رهبران کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا بسته ای از اسناد را امضا کردند که در بین آنها اعتبار اجرایی موافقت نامه ایجاد محدوده آزاد تجاری بین این اتحادیه و کشورهای عضو آن از یک طرف و جمهوری اسلامی ایران از طرف دیگر وجود دارد.


در میان اسناد تایید شده که تعداد آن 18 سند عنوان شده است، همچنین استراتژی توسعه فرآیند همگرایی در اتحادیه اقتصادی اوراسیا، بودجه برای سال 2019، ایجاد بازار مشترک نفت و گاز و اجرای توافقنامه همکاری اقتصادی و بازرگانی میان چین و کشورهای عضو این اتحادیه تایید شد.
اجلاس سران اتحادیه اقتصادی اوراسیا به ریاست ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه برگزار شد و در آن رئیسان جمهوری بلاروس، قزاقستان و قرقیزستان و نخست وزیر ارمنستان شرکت داشتند.


تیگران سرکیسیان رئیس کمیسیون اقتصادی اتحادیه اقتصادی اوراسیا در اجلاس سن پترزبورگ خاطرنشان کرد که کشورهای عضو این اتحادیه پیشنهاد ایجاد سیستم پرداخت های مالی برای پرداخت های دوجانبه بین این کشورها را بررسی می کنند.


رئیس جمهوری روسیه روز هشتم آذر با امضای توافقنامه ایجاد محدوده آزاد تجاری میان ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا، آن را تایید و برای اجرا ابلاغ کرد.


گفتنی است ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا موافقتنامه موقت ایجاد محدوده آزاد تجاری را روز 27 اردیبهشت ماه در آستانه پایتخت قزاقستان امضا کردند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان